Imidž je všetkoSeat Ateca TestPríbeh žralokaMirov Neslušný návrh730d - Pani LimuzínaElektrické Leto s e-Golfom - prax a jazdné maniereŠach, ale nie MatBMW M2 – HMClubman je inýClio - Vulgárny testAudi Q7 - Veľa auta, veľa radostiRS3 vs A45 AMGVražedný hattrickMäso naporcované - kliknite!Antitest CTR 2016Päsť na oko!Renault Mégane GT - Mirove Áno!Čaro PriestorRange Rover Evoque TestMB GLE SUVKevin EspaceElektrické leto s nami!Nejem, nepijem, zo vzduchu žijem!Volvo XC90 - Donar
Úvod / Auto/Moto / Prvé dotyky / Seat Leon ST

Seat Leon ST

13. 3. 2014, Slovakia ring. Seat si na predstavenie svojho najnovšieho modelu, ktorý sa oficiálne predáva od dnes, vybral naozaj atraktívne miesto. Cupra je cool, SC je sexi, ale reálne modely, ktoré sa dobre predávajú, sú orientované úžitkovo. 

Najúžitkovejší z úžitkových sa stáva Leon ST. Nie je nutné čakať na nič, prezradím hneď objem batožinového priestoru,  má hodnotu 587 litrov (ktorý je vrátane plnohodnotnej rezervy, na rozdiel od Octavie Combi, na ktorú sa aplikuje vzorec 610-25=585 litrov), po sklopení zadných delených sedadiel sa zväčší na 1470 litrov. Rázvor ostáva rovnaký, v porovnaní s päťdverovou verziou, 264 centimetrov. Celé batožinové kúzlo sa dosiahlo predĺžením zadného previsu o 27 centimetrov.

O designe veľa slov utrúsiť netreba, je to typický Seat Leon, s vkusne a dynamicky vyriešenou zväčšenou zadnou časťou. Ostré črty sa zachovali, žiadny prvok nepôsobí rušivo a osobne som rád, že neprišlo k určitému zaobleniu, ktoré by nepochybne pridalo pár litrov batožinového priestoru, ale zabilo by proporčnú súmernosť. V novinárskej obci sa šuškajú babské reči o najkrajšom kombi v triede. A prečo nie? 

Motorová paleta je praktický rovnaká ako pri iných Leonoch, osobne sa mi dobre jazdí s benzínovou jednotkou 1.4 TSI (103 kW verzia), ktorá skĺbila príjemnú spotrebu a dynamiku. Ako jediný Leon dostane ST verzia aj pohon 4Drive, ktorý reprezentuje systém Haldex piatej generácie. Pôžitok z jazdy si je možné umocniť aj príplatkovým systémom pruženia s elektronickou reguláciou charakteristiky DCC.



ST prináša a zavádza aj nové prvky v oblasti aktívnej bezpečnosti. LANE ASSIST je už známy asistent udržiavania jazdných pruhov, ktorý aj aktívne koriguje riadenie. Úplnou novinkou je ale radarový adaptívny tempomat ACC, v kooperácií so systémom monitorovania okolia vozidla FRONT ASSIST. Tieto spolupracujúce systémy sa snažia aktívne predchádzať kolíznym situáciám aktívnym brzdením.

Leon ST vhodne rozširuje ponuku rodinných automobilov a paralelne mieri aj na fleetových klientov. Vedeli by ste si predstaviť, že namiesto okukaných, oblých a nevýrazných firemných kombíčiek by sme tu mali tieto krásavice?

 
Autor: Ladislav Vörös