Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Audi A3 SportBack S line 35 TFSI STR 150 k ST7 - Výraz

Audi A3 SportBack S line 35 TFSI STR 150 k ST7 - Výraz

Nevedel som o tom, ale fotograf to zachytil absolútne presne. Môj výraz spoza volantu na prvej fotke z testu novej Audi A3 vyjadruje úplne všetko. A myslím si, že presne o tom Audi je, o výraze! Zatiaľ bez dôrazu na to ako dobré autá to sú, Audi si so sebou nesie zvláštny druh predstierania. A pokiaľ vás niekto zachytí v nestráženej chvíli, zbadáte si na tvári skutočnosť - nech už je akákoľvek.


K Audi A3 mám vzťah bližší ako by som chcel. V roku 2005 kúpil otec čierny Sportback ako rodinné auto a my sme prvýkrát nazreli do prémiového segmentu. Nadšenie a vzdychy prekvapenia a radosti boli namieste, pretože Audi už vtedy vynikalo pekným, konzervatívnym dizajnom s príchuťou športovej agresie a spracovaním vo vnútri patrilo k najlepším, ak samotné nebolo najlepšie. 


Do dnes si pamätám pocit, keď som ju prvýkrát riadil. S perfektne presnou manuálnou prevodovkou a komfortným riadením som prvýkrát jazdil (vtedy som to tak vnímal) úplne nehlučne a bez zásadných dotykov práce podvozku a 17” kolies s mojím komfortom - dokonalé vozenie (vravel som si vtedy). Tiché, presné, krásne a zároveň (dovoľoval som si až neskôr a mama mi to dodnes neodpustila - akosi som zabudol, že sedela vedľa mňa) dynamické, agilné, extra rýchle a podvozkovo veľmi poslušné. A to celé so stádom 150 atmosférických koní z 2 litrového benzínového motora!


Dnes? Stojím pod serpentínami najbližšieho kopca a pozerám na chladnúce Audi A3 Sportback s benzínovým motorom a … výkonom 150 koní! Vidiac bielu metalízu Gletscher spomínam na našu čiernu a po 15 rokoch sa mi dojmy zliali v jedno okrúhle Jin jang. Bolo zaujímavé pociťovať toľko synergie a chvíľami sa mi zdalo, akoby som sa vrátil v čase.




Vizuálny výraz novej A3 vo verzii S line je bez debaty vynikajúci. Toto je jeden z veľmi pekných a efektných outfitov pre hatchback strednej triedy. Obrovská predná maska možno určila trendy v prémiovom segmente (viď BMW a jeho obrie obličky), ale u Audi je sympatické, že vedia ako to spraviť tak, aby to vyzeralo výborne a nie ako jedinec trpiaci elefantizmom. Nasávacie otvory dole v prednom nárazníku sú super, ostrá linka podnárazníka, rovnako. Nahnevaný výraz svetiel väčšinou dáva priepustku v rýchlom pruhu na diaľnici, mnohí s rešpektom uhnú. 


Obdivujem profil auta, kde sa 18” disky Blade-dizajn náramne hodia k vizuálnemu charakteru auta. Moderné, dominantné a doslova vysústružené k doladeniu celkového dizajnu. A3 Sportback má viditeľnú športovú linku karosérie, napriek tomu, že je to relatívne krátke auto. Ako pekná baba - už keď stojí a vidíte ako drží telo, je to sexi. Vlastne áno, Audi A3 Sportback S line je sexi. Doplním len, že testovaná A3 mala aj zadnú časť, ktorej dominujú LED svetlá s peknou grafikou a decentný spojler nad dverami kufra.




Základná cena Audi A3 SB 1,5 TFSI so 7 stupňovým automatom je 32.070€. Moja testovačka stála 46.894€. Toto je prémia - výbava za takmer 15 tisíc EUR nie je žiaden problém. Lenže tak to chodí, holú bosú prémiu predsa nikto nechce - jeden z výrazov konzumnej spoločnosti - chceme si dopriať a zároveň sa ukázať. Na druhú stranu, pokiaľ na to máme a nikomu to neubližuje, prečo nie?


Výbavou za 15 tisíc nenápadne premosťujem k interiéru. História sa opakuje! Opäť ten pocit z prémiovej dokonalosti. Viem, je to iba A3, ale funguje to. Minimalizmus a dokonalé vyváženie dizajnových prvkov a funkčnosti. Od voliteľnej grafiky digitálnych budíkov, cez skvelo sa držiaci volant až po krásnu, podsvietenú linku palubnej dosky. A ten stredový výduch klimatizácie nad veľkým displejom  - ako z Lamborghini! (Správne by to malo byť opačne - sediac v Lamborghini by som mal ochkať nad výduchom z Audi, lenže to nie je tak príťažlivé, nemá to ten výraz).




K výbave - nechcem strácať riadky menovaním všetkých možných funkcií, pretože Audi ponúka naozaj nesmierne množstvo kombinácií, ktoré ospravedlníte klasickým - že sú nevyhnutné a potrebné! Ale … LED svetlá vpredu a vzadu chcite aj za 1.001€, Audi svieti výborne a vidieť treba - Interieur S line je nutnosť za 1.912€, pretože športové sedadlá vyzerajú aj fungujú dobre a detaily Audi jednoducho vie, S line dizajnové prvky, emblémy, materiály a pod. stoja za investíciu, bude sa vám riadiť príjemnejšie - za 1.912€ sú aj 18” 5 ramenné disky Blade, disky robia auto, tak zvážte - balík Technik za 2.227€, toto je moment kedy neviem, či to za to stojí - samozrejme chcem mať MMI navigačný systém Plus a MMI touch s Audi smartphone interface, ale stačí táto IT terminológia za tie prachy? Áno ak na tento balík dostanete zľavu 1.120€ - suma 733€+112€ za Asistenčný paket a asistent diaľkových svetiel veľké ÁNO, bezpečnosť je dôležitá!




Audi A3 1,5 TFSI 110 kW Sportback a moje ÁNO/NIE na kopci


Pozícia za volantom ÁNO. Úchop volantu ÁNO. Rozmiestnenie pedálov ÁNO. Presnosť riadenia ÁNO. Komunikatívnosť riadenia NIE. Sila motora, pocitovo NIE. Zvuk NIE. Podvozok Ó ÁNO. Priľnavosť ÁNO. Radenie AT v režime dynamic spomalené NIE. Radenie pádlami na volante ÁNO. Benevolencia ESP v režime dynamic NIE. Možnosť vypnúť ÁNO. V globále, dobré auto - moderné, uhladené, imidžové, rýchle ak treba, ale jazdecky nezábavné. Ako každodenný spoločník je však perfektné. (Marek)




Takto som opísal dojmy zo športovej jazdy v mojom ÁNO/NIE na sociálnych sieťach. 150 koňová 1,5-ka s turbom vie byť rýchla vďaka super podvozku a naozaj komfortnému riadeniu, ktoré je síce málo komunikatívne, ale za to hodvábne presné. Ozajstná radosť z rýchlej jazdy je však potláčaná dokonalým krytím všetkého. Pokým nepočujete pískať pneumatiky alebo vás odstredivá silá nevytláča cez zavreté dvere, ťažšie si uvedomíte skutočnú dynamiku auta a jeho schopnostiam prikladáte priemerný význam - chcete skúšku správnosti? Sadnite si vedľa a dajte volant do ruky niekomu skúsenému - výraz vašich tvárí bude hore na kopci určite rozdielny.


Čo však Audi nezabudlo a čo si pamätám z onoho roku 2005? Upokojujúci komfort jazdy aj v tak malom aute. Tlmenie bolo príkladné, pokoj na palube ukážkový, samozrejme dnes s oveľa modernejšími dizajnovými trendami aj funkcionalitou - otcovo kombo kazetového prehrávača s CD-čkom som už vo výbave súčasného infotainmentu nenašiel. 




Audi A3 Sportback s benzínovou 1,5-kou je vynikajúci každodenný spoločník do mesta aj mimo neho. To auto absolútne zodpovedne poslúži každému a okrem toho pridáva vysokú mieru materiálneho uspokojenia. A dáva vám taký, … spokojný, sebareflexívny výraz osobného samouznania.



Autor: Marek Varga, Foto: Christián Varkonda

Advertisement