Audi Q2 - untaggableV90 CCMercedes-AMG GLC 43 CoupeNezničiteľnýVaše PortfolioImidž nie je na nič!BMW proenviro 740LeP3008 je COOL!Amarok V6 AventuraPickUp Test  2017Slobodná jar - mesačný testSQ7 - King of The Urban JungleThorove kombiDarwinov odkazEbajk Test
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Audi Q2Sport 2,0 TDI quattro – Neoznačiteľné?

Audi Q2Sport 2,0 TDI quattro – Neoznačiteľné?

Principiálne nezameniteľné: Je inteligentné, individuálne, sebavedomé a nedá sa nijako zaradiť. Je #untaggable. Ako vozidlo novej koncepcie prináša mnoho inovatívnych technológií a nové expresívne výrazové prostriedky dizajnu. Audi Q2 som už pri prvom živom stretnutí označil za dizajnovo najoriginálnejšie Audi súčasnosti a ani po niekoľkých mesiacoch od predstavenia a týždennom teste nemám dôvod meniť svoj názor, v tejto časti dávam odvážnemu textu z katalógu za pravdu.

Dominantou exteriéru je široká predná maska doplnená ostro rezanými svetlometmi s príplatkovou LED technológiou a agresívne tvarovaný nárazník (S line exteriérový balík). Bočný profil zvýrazňuje originálny polygonálny prelis, vďaka ktorému ešte viac vyniknú ostré blatníky. Zadná časť s výrazným členením obsahuje hranaté zadné LED lampy, ktoré v dizajnovom portfóliu Audi na inom modeli nenájdete. V testovanej bielej gletscher metalíze a prednej maske v striebornom vyhotovení, aj napriek bočnému polepu quattro pôsobí Q2 veľmi dámsky. Naopak, sivý lak Quantumgrau v spojení s Optik paketom Titanschwarz Audi exklusive s čiernou maskou prezentovaný v katalógu pôsobí dostatočne pánsky. Audi ponúka aj pre najmenšie Q široké možnosti individualizácie, čím ďalej rozširuje možnosti ťažiť z originálneho dizajnu a uspokojiť skoro každú požiadavku zákazníka. Ak chcete vnútorné obklady do interiéru červené a naozaj chcete veľa červenej, dostanete červenú perleťovú Misanorot nielen na palubnú dosku a stredovú konzolu, ale aj na vnútorné spätné zrkadlo (!), obloženie dverí a „priťahovače“ dverí.

Interiér je navrhnutý minimalisticky a účelne, palubná doska je príjemne vzdušná, jej jedinou chybičkou na kráse je pevný displej multimediálneho systému. Žiaľ, minimálne v nižších modelových radách sa už zrejme elegantného zasúvateľného displeja nedočkáme. Pre technologických nadšencov je k dispozícii príplatkový Audi virtual cockpit (a pokročilé asistenčné systémy), ale ja som sa tešil z krásnych analógových prístrojov. Ich prevedenie a podsvietenie bolo dokonalé. Relatívne strohé línie boli v našom prípade oživené dekoratívnymi obkladmi Lichtgrafik Format s náladovým osvetlením palubnej dosky a stredovej konzoly s možnosťou voľby až 10 farieb. Musím sa priznať, jazdil som s modrou, za celý týždeň som neprišiel na spôsob ako podsvietenie zmeniť. Ale zase, hovorievalo sa, že modrá je dobrá. Prémiový charakter interiéru dopĺňali vyhrievané kožené sedadlá v čierno-červenej kombinácii s kontrastným červeným prešívaním.



Nezvyknem sa veľmi rozpisovať o dizajne testovaného vozidla, v tomto prípade som urobil výnimku, pretože ostro rezané rysy Audi Q2 považujem za skutočne vydarené, na rozdiel od rozkysnutých tvarov nového Countrymana, ktorý je jedným z dvoch prémiových konkurentov qvédvojky. Takže je to celé o dizajne? Ako vôbec Audi Q2 jazdí?

Pod prednou kapotou testovaného modelu sa nachádzal najvýkonnejší motor aktuálnej ponuky. Naftový radový štvorvalec s objemom 1.968 cm3 a výkonom 190 koní pri 3.500-4.000 ot./min. a max. krútiacim momentom 400 Nm v rozpätí 1.900-3.300 ot./min. Táto motorizácia je spojená a pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. V aute, ktoré meria len 4191 milimetrov automaticky očakávate, že s takýmito výkonmi pôjde o hotSUVhatchCoupé, ale potom v katalógu pozriete do kolónky „celková prípustná hmotnosť“ s údajom 2.040 kg a nestačíte sa čudovať. Rovnako s pohotovostnou hmotnosťou 1.555 kg nie je auto žiadna ľahká váha. Hodnoty zrýchlenia z 0-100 km/h za 7,3 s a maximálna rýchlosť 218 km/h sú však napriek hmotnosti veľmi slušné. Spotrebu, ktorej priemer počas celého testu nepresiahol hodnotu 6,8 litra, považujem s ohľadom na 90% času stráveného v meste a moju ťažkú nohu za vynikajúcu. Mimo mesta a diaľnice som bez akejkoľvek námahy jazdil so spotrebou do 5 litrov.



Napriek všetkým vymenovaným pozitívam by som do modelu Q2 určite odporúčal benzínový motor 1,4 TSI a to aj za cenu, že v takom prípade je k dispozícii len s pohonom prednej nápravy. Pohotovostná hmotnosť 1340 kg a výkon 150 koní (250 Nm) umožňuje dosahovať obdobnú dynamiku (0-100 za 8,5 s a Vmax 212 km/h) a bonusom je tichý chod. Naftový dvojliter bol na môj vkus príliš počuteľný. Časom bude k dispozícii aj agregát 2,0 TFSI s výkonom 190 koní, určite aj s pohonom quattro a toto bude zrejme dynamicky a akusticky optimálna motorizácia.

Audi Q2 je s ohľadom na svoje rozmery doma predovšetkým v mestskej premávke. Napriek osemnásťpalcovým diskom a bežným tlmičom (adaptívne sú za príplatok) sa podvozok s rozbitými cestami vysporiadal so spravodlivou tuhosťou, ale nikdy som nemal pocit, že je nepohodlný. Napriek zdanlivo športovej tuhosti nie je Q2 určená na naháňanie sa na okresných cestách a preto vkladať do nej očakávania akejsi športovej radosti z jazdy je úplne nedôvodné. Audi Q2 je auto s tak obľúbeným vyšším posedom a ako druhé auto do rodiny alebo jediné auto pre dvojicu dospelých bez detí je dizajnovo výnimočné a dostatočne univerzálne: nestratí sa v meste, ale ani mimo neho a pre ľudí s dobrodružnou povahou poslúži aj na nespevnených cestách. Vďaka originálnemu príslušenstvu, ktorého zlatým klincom je nafukovací kempingový stan s presným pripojením k vozidlu sa môžete pustiť aj na objavnú cestu, trebárs po Škandinávii.



Audi Q2 je vizuálne príťažlivý prémiový crossover, ktorý sa páči ženám (čo je pochopiteľné), ale aj chlapom (čo je príjemne prekvapujúce). Potenciálni záujemcovia o kúpu si ale musia uvedomiť, že dôraz v prvej vete tohto odseku je nevyhnutné položiť na slovo „prémiový“ a potom ich nezaskočí ani výsledná cenovka ich konfigurácie. Tá naša bola za 50.329,- EUR s DPH.

 
Autor: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner