Sports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NSanta1000 kilometrový testKodiaq RSProject CToto auto s vami pohne!Baby AMGRS245Sandman 2V ako...SandmanKia XCeed 1,6 T-GDIRozhodnutieCeed GTNáčelníkFocus STToto nečítajte!
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Audi Q3 Sportback S Line 45 TFSI quattro – Turbo Blau

Audi Q3 Sportback S Line 45 TFSI quattro – Turbo Blau

Všetko je inak! Namiesto pohonu predných kolies a benzínovej motorizácie s výkonom 150 koní roztáča všetky štyri Rotory dvojliter s výkonom 230 koní. A predovšetkým, namiesto bielej máme modrú! Turbo modrú!

Ak sa niektorí ľudia dokážu rozhodovať, či sa im auto páči alebo nie, podľa farby, tak tá naša rozhodne hovorí áno. Sám som bol prekvapený, že sa páčila nielen mne, ale vlastne všetkým. A to aj mužom s vekovou hranicou 60+. Chcete ďalšie klišé? SUV sa pohybujú predovšetkým po meste a riadia ich baby. Štatisticky je to asi pravda, ale napriek tomu sa Audi rozhodlo postaviť auto, ktoré funguje aj inde ako v urbánnom prostredí. 

Nevyhnutne teda musel nasledovať test v teréne a na kopci. Pohon všetkých kolies síce nie je to pôvodné quattro, je riešený medzinápravovou spojkou Haldex a v bežných jazdných situáciách poháňa len predné kolesá. Ale ak je to potrebné, dokáže poslať na zadné kolesá až 100 percent sily. Toľko teória, aká je prax? 

Pre Q3 Sportback nielenže nie je problém pohybovať sa v piesku, ale vďaka dostatočnej porcii výkonu posielanému na zadnú nápravu je Audi dokonca málinko zábavnejšie ako jeho priamy konkurent . Pre majiteľov to znamená, že Q3 ich dopraví všade tam kam budú potrebovať, hoci to bude nespevnená alebo neupravená cesta. A teoreticky, aj v hlbokom snehu. Už len nájsť ten hlboký sneh...



Je Audi Q3 Sportback babské auto? Na prvý pohľad jednoznačnú otázku som položil v príspevku na našej modrej sociálnej sieti a dúfal, že jej dvojzmyselnosť bude vyplývať z miesta, na ktorom bola sprievodná fotografia urobená. Predpokladal som, že náš domáci Pezinsko-Babský kopec spozná aspoň toľko ľudí, koľko odpovie na otázku, že Q3 Sportback rozhodne je pre baby.  



Takže, je to babské auto? Auto, ktoré funguje na kopci? Okrem pohonu všetkých kolies mala testovaná 45 TFSI príplatkové devätnásťpalcové kolesá v dizajne Rotor s pneumatikami 255/45 R19. Napriek zimným Continentalom to znamenalo, že utrhnúť na suchej vozovke zadok pod plynom bolo nemožné. Na druhej strane, s rozumným dávkovaním plynu sa nekonala ani potupná nedotáčavosť pri nájazde do zákruty. Dolu kopcom to už bola iná pieseň. Na brzdách so zalomeným volantom konečne začal pracovať aj trochu lenivý zadok, škoda, že vypnuté ESP neznamenalo skutočne vypnutú stabilizáciu. S ohľadom na rovnaké dynamické zjazdy ako výjazdy musím pochváliť aj brzdy, žiadne zásadné vädnutie som nespozoroval. 



Prevodovka, sedemstupňový S tronic, funguje veľmi dobre, ale nie úplne vždy si rozumie s dynamickou jazdou. Ak by vás to obťažovalo, môžete si vypomôcť pádlami pod volantom. V bežnej premávke k jeho fungovaniu nemám zásadné výhrady, snáď len s výnimkou občasných zaváhaní pri pomalom manévrovaní, ktoré je typické pre všetky dvojspojkové prevodovky.



Audi Q3 Sportback jazdí prekvapujúco príjemne a svojimi jazdnými vlastnosťami pripomína viac hatchback ako SUV. Odpoveď na otázku, či je to babské auto je otázkou duševného nastavenia vodiča. My sa dokážeme na kopci zabaviť hoci aj vo veľkom vane alebo dodávke, takže najsilnejšia benzínová Q3 musí byť zábavná, však? 



Zapojeniu vodiča do hry nahráva aj skvelý posed za volantom, rozsah nastavenia je už tradične vyhovujúci dlháňom aj kraťasom, výborné sedačky a perfektný volant. Ergonómia ovládania je napriek digitalizácii vynikajúca a to čo platilo pre základný model Q3 je aktuálne aj v našom Sportbacku. Výnimkou sú vnútorné madlá dverí, v tmavom vyhotovení predsa len vyzerajú lepšie ako ich strieborné prevedenie. Škoda len použitého tvrdého plastu, s ohľadom na cenovku testovanej verzie (71.337,42 EUR), ktorá tvorila viac ako dvojnásobok (!) úplne základnej Q3 by som si predstavoval trochu viac.



Línia strechy Sportbacku je o 3 centimetre nižšie ako pri porovnateľnej Q3 a vzadu je teda rozhodne menej miesta pre pasažierov. Do výšky 180 cm je to však stále úplne v poriadku a pre pekný zadok nebolo potrebné obetovať ani litre využiteľného priestoru. Batožina má k dispozícii rovnaký základný objem ako u praktickejšej sestry, teda celých 530 litrov. 



Priemerná spotreba počas testu dosiahla hodnotu 9,9 litra... a ja sa ospravedlňujem, pretože to je výlučne vina môjho dynamického štýlu jazdy. Pri bežnej jazde nie je problém dosahovať hodnoty pod osem litrov, moje minimum bolo 7,4 litra na 100 km. Ak chcete jazdiť úspornejšie, nesmiete často podľahnúť dostupnej dynamike modelu 45TFSI (zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a Vmax 230 km/h) alebo si zvoľte iný motor. 



Audi Q3 Sportback si už vyslúžil prezývku „Baby-Urus“ takže, ak jej chcete dostáť, zvoľte si päťvalcovú RS Q3 Sportback. 



Ak ale máte radi Audi a ku šťastiu vám stačí crossover, ktorý jazdí ako hatchback a ponúka viac priestoru pre batožinu, v bežnej premávke budete viac než spokojní aj s modelom 45TFSI quattro. 

Autor: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner

 
Advertisement