Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW 330d xDrive Touring M Sport – Veľký oblúk

BMW 330d xDrive Touring M Sport – Veľký oblúk

Niekedy  čítam technickú špecifikáciu auta v priebehu samotného testu alebo dokonca až na jeho konci. Táto vžitá prax má dve roviny. Prvá môže pôsobiť ako chybová, pretože počas prvých dní neviem odpovedať na základné slovenské otázky, „koľko to stojí?“ a „koľko to žerie?“. Rovina druhá však hovorí o reálnej skúsenosti a empirickom testovaní. Čo je lepšie? Mŕtve dáta na papieri alebo neskôr komunikovaná prítomnosť spoza volantu?

 

Pokiaľ by som si mal testovaný Touring od BMW vybrať iba podľa toho, čo vidím na papieri, nestrávil by som nad tým ani minútu. To je totiž čas, potrebný na prelet zoznamom funkcií, ktoré nevyužijem a zastavenie sa na výslednej cene, ktorú nezaplatím. Nie za „malé, trojkové BMW“ a ešte k tomu s batohom na zadku, to už čo by chlapi v krčme povedali?

 

Presne tak! BMW 330d xDrive Touring je aj napriek testovanej verzii Line Model M Sport za príplatok 6650 EUR, tak priestorovo a vizuálne nevtieravé auto, že to chce aspoň trochu sebazaprenia, aby si človek dôkladne naštudoval, čo všetko dokáže. Alebo inak, aby si sadol za volant a vzal rodinu niekam na víkend, ... vyskúšať!

 

Opäť a znovu, pripomínam, že osobná skúsenosť je tým najpoctivejším poznaním toho, čo skutočne chceme. Ja som 330-ku síce nepodceňoval, ale nemal ani žiadne prehnané očakávania. Ale potom, ako mi v prvom vracáku na obľúbenej ceste poslala zadok bokom, začala sa kopcová samba, akú by som raz chcel sledovať z pohľadu auta jazdiaceho za týmto, praktickým rodinným BMW. A aj preto sa veľkým oblúkom prenesiem ponad opis vonkajšieho dizajnu, interiéru aj samotnej výbavy v hodnote takmer 28 000 EUR a budem pokračovať v jazde.



 

Začiatok veľkého oblúku

 

Stojí 52000 EUR v základe, žiaden problém, ide o prémiu so stredoafricky znejúcou farbou Tanzanite Blue II, interiérom z kože Vernasca Cognac a dekoratívnym prešívaním. Je to pekné kombi s dynamickou profilovou linkou. Vo vnútri sa budete radi dotýkať kože a ostatných použitých materiálov, hovieť si na pohodlných a zároveň športových predných sedadlách, počúvať Harman/Kardon, užívať galvanizované ovládače, prístrojovú dosku Sensatec a mnoho ďalších asistentov komfortu či bezpečnosti alebo balíkov od toho pre batožinový priestor za príplatok 310 EUR po Balík Innovation za 6531 EUR. Mňam!

 

Koniec veľkého oblúku



 

 

Má naftu spaľujúci motor s objemom 2993 cm3valcov, výkon 195 kW (265 k) , silu 560 Nm a váži 1795 kg v základe. Má 19“ M Al disky Double Spoke 791 Bicolour so zmiešanými vysokovýkonnými pneumatikami, má M brzdy, športovú automatickú prevodovku (AT8), adaptívny M podvozok, variabilné športové riadenie, športový M volant a M aerodynamický balík pre potešenie oka. No a na záver ... a hlavne M Sport diferenciál – sambááá!



 

Úplne vážne. Toto auto zatáča ako divoch, posed za volantom si pokojne dovolím označiť za športový, motor síce škaredo brble, ale sily má na rozdávanie a v kopci posielal dozadu presne toľko momentu, koľko bolo potrebné na široký úsmev. Reálne, vezmite si tú silu, ktorá 1,8 tony železa pošle na rýchlosť 100 km/h za 5,4 sekundy! A to píšem o úspornom naftiaku! Vypnutá kontrola trakcie, ale stále prítomná stabilizácia DSC žijú v harmónii a dokážu sa krásne zladiť. Brzdy do prvého vracáku boli výborné a zostalo im to celý kopec bez toho, že by mi ukazovali vulgárne gestá a prevodovka si vo svojom S režime fičala ako nemci na techno párty. 



 

Jazdný režim Sport Plus označujem ako erektívny, pretože všetko stuhne, zvýši sa presnosť ovládania aj efektivita navádzania ... na vrchol zákruty. Táto praktická trojka sa naozaj javí ako malé, agilné auto, s ktorým si užijete zábavu za volantom aj pošteklíte ego, keď so svojím kombi miznete v zákrutách nejakému prekvapenému roadster-u. Ideálne však nechať všetko na múdru elektroniku a venovať sa iba volantu a pedálom brzdy a plynu, ktoré sa mimochodom, dajú krásne ovládať oboma nohami ako na motokáre.

 

Ak by som chcel byť dojímavý a ukončiť  tento test nejakou lyrikou, toto auto mi to neumožní. BMW 330d xDrive Touring M Sport nie je rozprašovač endorfínov. Je to perfektne fungujúca nemecká prémiová klasika, ktorá sa zavďačí žene, deťom aj mužovi – otcovi, ktorý má rád športový švih a vlastní racionálne založenú manželku.

 

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Vlado Volf

 

Advertisement