Ms. MercedesOsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Darin „šialok“

Darin „šialok“

Dara Rolins vraví „šialok“. A napriek tomu, že si z toho robíme žarty, vieme presne o čo ide. Povedala si to po svojom, nevadí, že to nie je gramaticky správne, vo výsledku to bolo milé a také jej vlastné. 

 

 

BMW 330i je Darin šialok. Jeho vizuál evokuje u ľudí potrebu vyjadrovať sa k niečomu, kde presne vedia o čo ide, ale je zaujímavé vravieť niečo iné. Niektorí sa napríklad vyjadrujú k značke Lexus, pretože zadok novej trojky im ho pripomína. Iní riešia ľadvinový konflikt vpredu, že „nozdry“ sú veľké a kapota spolu so svetlami vyzerá akoby jej švédsky Thor dal kladivom po obočí. A že to celé pripomína obyvateľov čierneho kontinentu. Tak ja už neviem, ľudia, cez aké okuliare sa to pozeráte?

 

Nová trojka je rozpoznateľná od tej predošlej a to považujem za pozitívny proces invencie. Ja osobne neriešim vypichnuté detaily ani vytrhnutý kontext, to je práca pre hejterov, ktorí sa potrebujú chytiť aspoň malej negácie preto, aby uspokojili svoju nešťastnú dušu. Ja riešim celok a mne sa nová trojka páči! V testovanej konfigurácii M Sport vo farbe Portimao Blue vyzerá elegantne a dynamicky zároveň.  Profil BMW som vždy obdivoval, klasická línia AUTA, karosárskej verzie sedan (Limousine LINE Model) zostáva pre mňa symbolom a krátky predný a dlhý zadný previs typickým prvkom auta so športovými ambíciami. K tomu výrazne pomáhajú 19 palcové disky kolies Double Spoke Bicolour so zmiešanými (vanilková s pistáciovou) vysokovýkonnými pneumatikami.

 

Vo vnútri je to opäť o potvrdení prémiového zaradenia, koža Vernasca Black s kontrastným prešívaním Blue Black opäť evokuje príslušnosť k dynamickým predpokladom. Nazvať v týchto autách miesto za volantom - pracovisko vodiča, je ako tvrdiť žeriavnikovi, že ho hore čaká apartmán s dvoma kúpeľňami. BMW sa posunulo aj vo vnútri a okrem digitálneho šialenstva v podobe virtuálnych budíkov alebo veľkých monitorov infotainmentu či navigácie, tu cítiť aj veľkú dávku skutočného auta. A to konkrétne jednoduchou architektúrou palubnej dosky, neprehnaným počtom tlačítok, čistotou prevedenia a miernemu náklonu stredu na vodiča. Ak sa vám žiada jazdiť aj pre radosť, tak toto je dobré miesto!



 

1998 cm3 je objem motora. Čo myslíte, koľko valcov? No klasické 4. A koní? 258, ktoré žerú namiesto ovsa benzín(190 kW). K motoru len toľko, že bohato stačí. Samozrejme by bolo pekné mať pod kapotou valcov 6 a kamošom na pive sa v opare predstieranej nostalgie pochváliť, že jazdíte „starú školu“, ale realita je iná. Stačí. Jednoducho stačí na to, aby mal akceptovateľnú spotrebu, emisie, hmotnosť, ale aj silu. Moja 330i mala pohon iba zadnej nápravy a táto kombinácia vás počas jazdy dostávala do stavu, kedy je objem, či počet valcov úplne irelevantný. Nová trojka s týmto motorom a týmto pohonom jazdí výborne a samotná schopnosť vykrúžiť zákrutu vo mne zanechala najsilnejšiu spomienku. Skvelo sa držiaci volant bol v každej zákrute poslom radosti a príjemného pocitu z razancie s akou auto zatáčalo. Relatívne malé pohyby volantom vyriešili veľké oblúky a teraz nepíšem o pohýňaní sa z križovatky. Na druhú stranu, aj z tej križovatky sa odchádza jednoducho, aj v úzkych uličkách sa manévruje ľahko a celé auto pôsobí veľmi kompaktne.



 

Svižná jazda tejto trojke svedčí, zrejme ešte viac ako trojkám predošlým, ktoré si nesú ocenenie športový sedan – tak vravia bytosti na internetoch. Viditeľnou pravdou je, že na cestách vidím mnoho starých trojok, ktoré mladým jazdcom dávajú pocit gurmánskeho jazdeckého zážitku v prémiovej plechovke. Len by som si prial, aby viac ako krídlo, či lesklé fólie, riešili radšej dobré pneumatiky alebo menej dymu z výfuku. Osobne novú trojku vnímam ako auto pre mladého úspešného manažéra, či lídra personálnej agentúry, jednoducho perspektívneho, mladého človeka, ktorý už vníma svoje možnosti aj schopnosti a ladí k nim svoje postavenie. 



 

BMW 330i je mladícky strihnutý sedan s vysokou mierou perspektívy pre, s vekom rastúcu, potrebu dokupovania ďalších, váženejších a väčších BMW. Trojka je dobrý štart do prémiového segmentu a má svoje kľúčové postavenie. Je veľmi podobná tomu Darinmu spôsobu. Tomu jej „šialku“. Ide si svoje, má svoje postavenie, nie je síce najlepšia, najsvetovejšia ani najkrajšia, ale je dobrá. Dokázala sa zaradiť a zrejme jej to celé dáva zmysel. BMW 330i ho jednoznačne má (ten zmysel) a ja fandím každému fanúšikovi dobrého jazdenia, ktorý dokáže oceniť a porozumieť kvalitám, ktoré značka BMW v tomto smere poskytuje. A pokiaľ vám káva zo „šialku“ naozaj zavonia, stále je tu priestor na divíziu M.

 

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Vlaďa Müllnerová

 

Advertisement