i8 Protonic testi30Časopis RoadLife - predplatnéKTM 1090 Adventure TestHonda Civic Sport Plus 1,5 VTEC TurboFord Mustang GT Convertible TestDragon SkinÁno prosím!Volvo V90 CCMedveď zabil chodcaŠkoda Kodiaq TestBaby M2Mercedes-AMG GLC 43 CoupeAudi Q2 - untaggableEbajk TestVaše Portfolio
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW 340i - X-Drive elegán

BMW 340i - X-Drive elegán

Všetci máme vo svojom živote pre nejaké to auto špeciálne miesto vo svojom vnútri. Nemusí pri tom nutne patriť len superšportom alebo autám s astronomickou cenovkou. U mňa je to presne takto s trojkovou radou od BMW. A vôbec tým nemyslím len jeden konkrétny model. Naozaj trojku považujem za najlepšie fungujúce auto vo svojej triede. A opäť tým nemyslím len motorickú stránku veci, ale aj všetko okolo, atmosféru s ktorou príde tak ako aj vodič tak aj cestujúci do kontaktu. 

Už pri prvom pohľade je jasné jedno: nečakajte "iné auto", než na aké ste boli zvyknutí. Trojka dizajnovo prechádza len veľmi decentným make-upom, čo jej sem tam ľudia zazlievajú. Nad týmto sa často pousmejem, lebo som zástancom názoru, že načo meniť niečo, čo tak dobre funguje a vyzerá. Skutočne toto auto, napriek pre neznalca nezmenenému dizajnu, vyzerá stále fresh. Kráča spolu s dobou. Podobne je to aj s interiérom. Kvalita jeho spracovania je na veľmi vysokej úrovni a tak sa vám sem tam môže naskytnúť pocit, že ste dostali zmenšenú verziu vlajkovej lode. A nebude to len pocit. Detaily, úroveň spracovania, použité materiály z trojky vytvárajú veľmi precízne prepracovaný celok.
 
Príslovie "Všetko zlé je na niečo dobré" tentokrát zafungovalo. Tým však nechcem ani náhodou povedať, že sa teším z nešťastia druhého. Pôvodne mal však testovací týždeň s týmto autom absolvovať kolega Peťo. Aj to tak z časti bolo. Zajazdil ho na RL Test Track v Centre Bezpečnej Jazdy na našom domácom a dobre známom Slovakia Ringu. Tam sa s časom 1.36.26 zaradilo zatiaľ na druhé miesto, za dobre známy Nissan GT-R. Naozaj to ten Peťo na trati vie!

Pod kapotou 340tky sa skrýva preplňovaný radový 6 valec dosahujúci výkon 240kW doplnený o skvelo fungujúci systém pohonu všetkých kolies x-Drive. Napriek tomuto setupu sa trojka zdala Peťovi v našom testovacom časopriestore "sterilne rýchla". Musím mu dať za pravdu! Pokiaľ si kúpite toto auto, tak dostanete naozaj rýchle auto, dobre vyzerajúce auto, ako celok fungujúce výborne, no ak hľadaté istú dávku zábavy mimo zaužívané normy, tak vás musím sklamať. Ste na zlej adrese. Funguje chladno a presne. Napriek vypnutej stabilizácií v režime Sport Plus zadkom nezatancuje. Ide si pokojne ako po koľajnici. Stále je kdesi v pozadí neviditeľná ruka, ktorá zasiahne pri akomkoľvek pokuse o rozhodenie.


 
Na strane druhej práve takto nastavené auto môže byť istým lákadlom pre ľudí, ktorí adrenalín za volantom nehľadajú, naopak chcú reprezentatívne vozenie na úrovni s pocitom umocneným o silu a zvukovú kulisu, ktorú táto motorizácia ponúka. Jej prejav je vysoko nákazlivý. Predbieha sa s ním výborne, podvozok funguje s istotou a pokojom.
 
Posed v trojkovej obývačke sa veľmi rýchlo môže stať vašim útočiskom pred okolitým svetom. Infotainment funguje štandartne super, presne tak, ako sme pri BMW zvyknutí. Audio systém Harmann Kardon vám vytvorí koncertnú sieň priamo na počkanie.
 
Tristo40i vo mne zanechalo veľa pozitívnych dojmom a emócií, ktoré udržiavalo každú jazdu od prvého momentu ako som ju videl. Má svoje vyžarovanie. Napríklad pri jazde po bratislavskom obchvate, si vás vodiči mýlia s policajnou kobrou. Je to príjemné a vtipné. Stačí ísť predpisovo v pravom pruhu a hneď všetci spomalia, skontrolujú a až keď zistia, že v aute nesedí policajt pokračujú vo svojej ceste ďalej. 


Autor: Peter Kliment, Foto: autor