Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW i8 roadster - Vojna svetov

BMW i8 roadster - Vojna svetov

“Prosím ťa, pošli mi ten pocit, ... cez Airdrop!” Toto mi napadlo tesne potom, ako som BMW i8 roadster, odparkoval nabok, na otočné parkovisko pod kľukatým horským prechodom Šturec neďaleko Banskej Bystrice, po veľmi svižnom výjazde nahor a zjazde, ... áno, smerom nadol. A povedal som to spolujazdkyni, ktorá sa počas jazdy pokúšala vyrobiť nejaké použiteľné video zábery s mojím autentickým monológom.

 

Toto auto priletelo z 8. prstenca Saturnu, v bojovej zbroji z budúceho milénia na Zem preto, aby otvorilo ústa všetkým motoristickým lajkerom, amatérom a vlastne aj tým, ktorí vôbec netušia, že nejaké autá existujú. Toto auto má tak silný zjav, že by som ho pokojne tituloval ako Boha, v ktorého verí sám Satan. Dizajn je vždy subjektívna záležitosť a som ochotný pripustiť, že aj pri tomto aute, ... nie to je blbosť, nič nepripúšťam - pri tomto aute každý jeden cicavec obdarený hlasivkami tvarujúcimi zvuky do ľudskej reči povie, že je to úchvatne vyzerajúce auto s atletickými krivkami, mávajúce svetelným mečom a kričiace do vesmíru ostatným kolóniam, „som vizuálne neporaziteľné!“

 

Po 2 dňoch intenzívneho jazdenia nechalo vo mne BMW i8 roadster kus sklamania. Zo mňa samého. Sklamania z toho, že som sa nechal chytiť na pôsobivý obal. Že BMW namixovalo tak lahodný vizuálny koktejl, že som na začiatku necítil jeho obyčajnú chuť. Pretože i8 roadster vyzerá ako Caipirinha od najlepšieho barmana a chutí ako čapovaná „Coca-Cola“ zo stánku v Nowom Targu. Je tam akože recept na onú svetovú chuť, ale technicky je to expirovaný sirup. Schizofrénia BMW i8 roadster ma zasiahla natoľko, že som si celý tento veľmi kontrastný zážitok preložil ako vojnu svetov a definoval ho ako titulok tohto testu. 

 

Jedno je isté – i8 roadster od BMW z vás spraví nekonečného frajera všade tam, kde sa objavíte. Ľudia sa otáčajú, fotia, niektorí svoj obdiv vyjadria dokonca nahlas. Nikto sa však nezastaví na kus reči a nikto sa neusmieva. BMW je samo o sebe prémiová značka, ktorú bežný človek prvoplánovo zaradí ako auto pre bohatých. A pokiaľ k tomu znaku na kapote primontujete i8 a dáte mu dolu strechu, ste zaradený od vplyvného mafiána, cez zlatokopku (pokiaľ riadi žena), zbohatlíckeho syna až po politického zlodeja. A ako doplnenie z ulice, v drsnej jazdeckej komunite za, prepytujem, buzeranta s nízkym stupňom sebaúcty. Nebyť toho, že to priamo nezažijem, nepočujem a nečítam reakcie na svoje príspevky na internete, neuverím, že jedno auto dokáže nakumulovať v ľuďoch toľko zášti. 



 

Špeciálnym faktorom medziľudských vzťahov v mori nenávisti pestovanej voči i8 roadster, sú pekné ženy na sociálnych sieťach. Dospel som k záveru, že pekná a imidžová cover fotka (ďakujem Pali) exotického auta na vašom facebook profile, extrémne uľahčuje nadväzovanie priateľstiev s krásnymi ženami. Zhruba 2-3h trvá pokým dáma zareaguje na vašu ponuku virtuálne sa kamarátiť s vyhliadkou (z jej strany), sa neskôr stať súčasťou toho krásneho športiaku a vlastne celkovo, súčasťou rozsiahleho majetku majiteľa onoho vesmírneho zázraku na fotke. A teraz som zvedavý koľké z nich si ma po uverejnení tohto textu vyhodia z priateľov?!

 

BMW i8 roadster so svojimi výklopnými, nožnicovo sa otvárajúcimi dverami vás donúti cvičiť, aby ste sa vedeli správne posadiť za volant. Široké prahy a zadok prekliate nízko nad zemou vyžadujú gymnastické vlohy. Pokiaľ sa to však naučíte, viete do auta vkĺznuť a následne vyskočiť veľmi efektne, čím veľmi výdatne podporujete celkový dojem. A o tom toto auto je. O dokonalej mystifikácii. O tom ako dnes chceme vyzerať a ako chceme, aby sme vyzerali pred ostatnými. Vôbec to nie je zlé, naopak, je to priam skvelé, len mi napadá, či to tak všetci naozaj chceme? 



 

Aby som doplnil celú pravdu  - i8 je pre mňa lepšie vo verzii roadster, nie ako karoséria typu coupé. Jeho jazdecké schopnosti sú samozrejme dostačujúce pre drvivú väčšinu jeho majiteľov. Bezpochyby vie jazdiť rýchlo a technika na limite funguje dobre. Vďaka hybridnému pohonu auto geniálne reaguje na pružné zrýchlenie, hlavne v ostrom jazdnom režime. Vyraziť spoza nákladiaku štverajúcom sa hore serpentínami je veľmi pôsobivé a so stiahnutou strechou získate aj ten frajerský efekt, keď po predbehnutí zakývate na pozdrav a spravíte zo seba filantropa pred čajočkou na sedadle spolujazdca, ktorej sa práve od vetra úplne douzlili dlhé vlasy. Zvuk 1,5l benzínového Twin Power Turbo 3-valca podporený dávkou z reprákov je však výborný a akustika je naladená veľmi dobre. Elektromotor je čisto vesmírna záležitosť a pokiaľ jazdíte výhradne na elektrinu, napríklad počas pomalých presunov mestom, vydáva špecifické zvuky, silne pripomínajúce efekty z moderného sci-fi filmu. Jednoducho ako obraz, tak zvuk tohto auta sú skvelé. Celkový systémový výkon je 374 koní, ktoré bohato stačia na nízky prelet ponad asfalt na diaľnici alebo sterilné jazdenie zákrutami okresných ciest.



 

Strecha dolu počas jazdy je zážitkom samým o sebe, nech sedíte v akomkoľvek aute. BMW i8 roadster vám k tomu naviac naporcuje komfort cestovania do rýchlosti cca 130 km/h, potom už začne mierne pofukovať a k dispozícii je samozrejme aj nekonečný štýl. Auto sa riadi prekvapivo ľahko, ak už sedíte za volantom, nemáte pocit, že by ste kvôli nízkemu posedu nevideli, alebo mali stres zo šírky auta, ktorý vyvoláva jeho plackoidný, superšportový zjav. Prevodovka Steptronic sú vlastne prevodovky dve, tá na prednej náprave má 2 stupne a koketuje s elektromotorom a vzadu je medzi kolesami 6 stupňový automat a spolupracuje so spomínaným 3 valcom. Pohon na všetky kolesá sa stará o neutrálne prejazdy zákrut, ale pokiaľ to preženiete s nájazdovou rýchlosťou, klasicky nedotáčavo vycestujete do lesa alebo zvodidiel.

 

Cena? 158.900 EUR vrátane DPH. Auto, ktoré si ju zaslúži kvôli svojmu vizuálnemu prínosu do sveta motorizmu. Jazdecky si s ním poradí aj lepší ostrý hatchback, za štvrtinovú cenu. Iste, ale toto auto je stelesnením budúcnosti a hľadať v ňom čo i len minimálnu dávku praktickosti, či pragmatizmu je zcestné. Ešte raz sa dobre prizrite – BMW i8 roadster je definícia schopností výrobcu a prezentácia produktov cez absolútne dokonalo pôsobiacu reklamu. A s kombinovanou spotrebou 2,2 litra benzínu?

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner

Advertisement