Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW M235i xDrive Gran Coupé – Naživo!

BMW M235i xDrive Gran Coupé – Naživo!

64155 Eur s DPH. To už je prémiová cena ako sa patrí. Z toho je 13445 Eur len doplnkovou výbavou, pretože základný model v tejto motorizácii stojí 50350 EUR. A to všetko za auto, ktoré sa zaradilo do druhej najmenšej triedy BMW, ktoré vytvorilo úplne novú dvojku, a ktoré odvážne tvrdí, že svoj segment neprišlo doplniť, ale viesť!

Čísla, o ktorých sa sadzačovi z Lastomíra zdá iba v šialených snoch pretkaných pornom, možno vyzerajú ako výsmech robotníckej triedy (stále budem opakovať Mirov výrok – „pre tvrdo pracujúci ľud cenovo dostupné“), ale faktom zostáva, že práve nová dvojka s karosárskou verziou Gran Coupé v našej testovanej konfigurácii, s tými nekonečne dobre vyzerajúcimi a štýlovými dverami bez rámov okien, by pokojne mohla byť vysnívaným autom onoho tvrdo pracujúceho východniara.

Okolo vizuálu nového Gran Coupé sa na začiatku vzniesol internetový oblak nenávisti a ja si dovolím opäť pripomenúť, že nie je nič priamejšie ako osobná skúsenosť. Všetko ostatné, sú len dohady, predsudky, domnienky a polohlúpe, sugestívne vysvetľovanie ako si nezraniť ego! Na stranu druhú, každý má právo vyjadriť svoj vlastný názor, ktorý býva pri posudzovaní vonkajšej krásy, mnohokrát veľmi rozdielny, ale skúsme voliť vhodnejšiu formu komunikácie, predtým ako pár expresívnymi slovami „fundovane“ zhodnotíme dlhodobú prácu dizajnérov a konštruktérov.



BMW M235i Gran Coupé v laku Alpine White, s M aerodynamickým balíkom, krásne decentným M zadným spojlerom, M brzdami, 18“ M diskami, vysokolesklými čiernymi lištami a stropom Anthracite z programu BMW IndividualM bezpečnostnými pásmi, M Sport sedadlami vpredu a celou kombináciou bielej a čiernej vyzerá jednoducho veľmi dobre. 



Má športovo príťažlivý predok, ktorý má dostatok pretekárskej agresie, ale aj denno dennej dôstojnosti. Vidieť však tento nos osvetlený LED svetlami v spätnom zrkadle v nejakej „zrýchlenej“ situácii, môže u vodiča vedúceho auto vpredu, vyvolať krátkodobú hnačku. 

Profil auta koketuje s chuťou porovnávať s inými značkami, u mňa mierne nevyvážená predná a zadná časť vytvárajú dojem spojenia dvoch rôznych áut, ale ako celok to nie je rušivé natoľko, aby som tomu venoval výhradnú pozornosť. 



Zadné partie sú odkazom na nové chápanie zoskupenia svetiel a pravdou je, že sa mi na tejto dvojke páčia oveľa viac ako na veľkých X modeloch a pôsobia veľmi luxusne. Nie som zástanca dizajnového klišé biela farba, čierne doplnky, ale toto auto, v tejto kombinácii, je naozaj pekným kusom prémiovej mechaniky.

Interiér neurazí, ale je cítiť, že sedíte v dvojkovom rade, čo ma vedie k predstave o minimálne dvoch rovinách myslenia budúcich zákazníkov BMW 2 Gran Coupé. Prvá skupina ešte nemala BMW a kupuje si svoje auto snov, ktoré v podobe Gran Coupé vyzerá už naozaj hodnotne  a vyhotovenie interiéru veľmi uspokojivo. Tá druhá kupuje nové Gran Coupé svojim úspešne maturujúcim dcéram, krásnym a reprezentatívnym asistentkám alebo iným bytostiam, ktorým spraví radosť práve, vďaka trendu, spoločensky prijateľný dizajn.



Označenie „35i“ so sebou kedysi nieslo zvuk 3 litrového radového 6 valca a pocit masívnej žiadostivosti, ktorú veľký motor generoval. Dnes je pod kapotou podobný počet koní (306 k), ale motor schudol o 2 valce a znížil objem na 2 litre s tým, že zvuk vcelku vkusne sprostredkúva cez reproduktory od Harman/Kardon Surround Sound audio system. 



V prípade nového Gran Coupé mi však nevadí, aká fyzická forma motora dáva autu jeho dynamiku a agilitu. S touto porciou výkonu sa nikde nestratíte, pokiaľ budete chcieť, aj si zašportujete, zabavíte sa a na konci dňa vám to nevyvráti peňaženku. Pretože priemerná spotreba takto výkonného auta vie byť dnes, práve vďaka turbo dvojlitru, 8,3 litra na 100 kilometrov. 



Riadenie M Sport, ovládané cez parádny 3-ramenný, multifunkčný volant je presné a tak tuhé ako potrebujete, pretože voľbou jazdného režimu si nastavíte kombináciu podľa aktuálnej nálady. Adaptívny podvozok rovnako reaguje na pokyny vášho ukazováku a automatická športová prevodovka len umocní ono dynamické vnímanie samotnej jazdy. Zodpovednosť za pohon nesie predná náprava, ktorej poradným orgánom v čase fyzikálnej krízy, je cez systém xDrive aj náprava zadná. Toto nie je auto, s ktorým chcem vyhrať rally erzetu na nespevnenom povrchu, ale spôsob akým doplniť súčasný výber o funkciu, ktorej zmyslom je viac ... mať, ako využiť. 



BMW M235i xDrive Gran Coupé hodnotím ako prínosný prvok pri doplnení portfólia modelového radu BMW. Je mi sympatická predstava, že vzniká auto, ktoré so sebou neponesie vysokú mieru arogancie, častokrát sa vyskytujúcu pri modeloch z vyšších tried. Tento primitívny, východoeurópsky prejav falošnej nadradenosti sa aj vďaka 2 Gran Coupé  začne pomaly vytrácať, až bude vytlačený prajnosťou a úprimným obdivom k tým, ktorí si na také auto dokázali zarobiť. Existenciu a možný budúci úspech dvojkového Gran Coupé podporím na záver Igorovou vetou: „Nebojte sa, bude dobre!“.

Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner

Advertisement