Rally KucherenkoHore bezEvolúciaRocknRollaCUPRA PortfolioMercedes-Benz GLE CoupéShooting Brake 2Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRPiaty elementAudi A6 PHEVRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynCAPS LOCKKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / BMW X3 xDrive 30e M Sport - Bipolar

BMW X3 xDrive 30e M Sport - Bipolar

Niektoré autá vo mne vytvoria alternatívu bipolárnej poruchy osobnosti a to konkrétne, spokojnú nespokojnosť. Ako náš republikový “vocca”, rovnako aj ja, som sa posledný týždeň zmietal v chaose a miestami nevedel, ktorým smerom je vpravo, prípadne kedy je vhodné cúvnuť. V každom prípade, dodnes zostávam s otázkou, prečo nejaký konštrukčný tím s prísnou výstupnou kontrolou postaví auto, ktoré je tak dobré až ma to serie!?


A teraz k onej alternácii bipolaru ... 


Otázka číslo 1 - prečo som bol spokojný?


  • pretože X3 je dnes, v rámci evolučného opuchu, dostatočne veľké, rodinné auto ako zvonku, tak vo vnútri
  • pretože lak Alpine White pôsobí pekne a elegantne, čomu korešponduje interiér v prevedení Látka/Koža kombinácia Vernasca Black/kontrastné prešívanie Blue
  • pretože pohľad z každej strany vravel o prémiovom zaradení, ktoré vizuálne podporovali 20” disky
  • pretože interiér ma neprekvapil, iba potvrdil, že BMW si v X3 ide starú školu a platí to aj pre dobrý posed za volantom a výborný výhľad cez veľké plochy okien. Ten pocit po usadnutí za volant bol podobný stretnutiu dobrého kamoša zo strednej školy - stále sú tam tie pôvodné črty, ale celkovo pôsobí vyspelo a skúsene
  • pretože malo tie multifarebné linky ambietného podsvietenia cez palubovku a na dverách, ktoré sa mne tak veľmi páčia

  • pretože jazdne pôsobilo ľahko a obratne a pretože automatická prevodovka nijak nerušila moje kruhy
  • pretože 2 litrový, benzínový motor a elektromotor majú spolu 292 koní a vďaka tejto hybridnej symbióze auto jazdí hladko a reaguje okamžite, radosť sa s tým pohybovať po meste
  • pretože jazda na elektrický pohon je tak upokojujúca a zvládať ranné a poobedné dopravné špičky bolo príjemné
  • pretože prepínanie medzi spaľovacím a elektromotorom bolo hladké a nerušivé
  • pretože riadenie je presné s spoločne s adaptívnym podvozkom (EDC) vytvára skutočný športový zážitok (samozrejme v mantineloch kategórie SUV)
  • Pretože v jazdnom režime Comfort, je jazdenie aj po nekvalitných cestách, komfortné
  • pretože vo dverách má priestor aj na veľkú fľašu
  • pretože vydáva pekný medvedí zvuk ako v nízkych, tak vysokých otáčkach a napriek tomu, že je modulovaný, vytvára príjemný dojem z väčšieho motora




Otázka číslo 2 - prečo som bol nespokojný?


  • pretože zvuk zabuchnutia dverí pôsobí lacno a plechovo
  • pretože na voľnobehu, napríklad pri aktívnej funkcii AutoHold, motor autom neprimerane trasie
  • pretože dojazd na elektrický pohon je len do 30 km a v hybridnom režime Auto sa napriek kombinácii so spaľovacím motorom batérie vybijú veľmi rýchlo
  • pretože samotné nabíjanie na 100% stav (28 km) trvá 4 hodiny stredne rýchlou nabíjačkou (najrýchlejšia sa nedá použiť, auto na ňu nemá konektor)
  • pretože ak chcem vlastniť toto príjemne fungujúce auto, musím disponovať personálnou zásuvkou minimálne na 230 V (ideálne garáž rodinného domu)
  • pretože uvádzaná spotreba 2,5 litra benzínu je takmer možná jedine pri nabitých batériách, čo je na druhú stranu vcelku pochopiteľné
  • pretože benzínová spotreba v meste, bez pomoci elektriny,  je úctyhodných 11,2 litra a reálny dojazd do 400 kilometrov
  • pretože prax potvrdila, že hybridná X3 pre svoje efektívne fungovanie, pri bežnom dennom využívaní, nutne potrebuje dobíjať každý deň



Pri základnej cene 57.800€ dostanete X3 s xDrive-om a 2 litrovým, benzínovým štvorvalcom, ktorého veľmi úderne podporuje elektromotor. Auto so sebou ťahá 2065 kilogramov váhy, čo nie je málo, ale hybridná kombinácia funguje bezchybne a pohybovanie vie byť veľmi svižné. Line model M Sport je formulácia slov, ktorú vo fyzickom svete prezentujú M disky kolies, veľmi dobre fungujúce M brzdy, športový M volant a M aerodynamický balík.


Potom ako si v príplatkovej výbave doplníte ďalšie balíky ako napr. Innovation, Business Class, ConnectedDrive Plus, Ambient Air a ďalšie, rovnako bezpečne zaškrtnete dôležitosti typu Active Protection System, adaptívny podvozok, športovú automatickú prevodovku, Performance Control zadnej nápravy, variabilné športové riadenie, adaptívne LED svetlá a následne mnoho ďalších komfortných prvkov, ktoré už nebudem opisovať, zastavíte na celkovej cene 80.585€ s DPH. A pri všetkej skromnosti, za tieto prachy nechcem ani jednu odrážku spod otázky číslo 2.




A čo na záver? Celkový dojem z auta bol bipolárny - chcem ho pretože sa s ním naozaj veľmi dobre jazdí, je dostatočne veľké pre praktické záležitosti a má ten svoj prémiový šmrnc. Celé jeho vnímanie považujem za príjemné, pokiaľ je všetko ako má byť! Nechcem ho, pretože ma štve malým elektrickým dojazdom a následne vysokou spotrebou a pretože má nedotiahnuté detaily ako plechové dvere alebo trasenie motora na voľnobehu.


Pozn. autora: mimochodom, dôkaz o tom, že toto auto mi spôsobovalo rôzne vnímanie reality, nájdete aj v galérii fotiek, kde na niektorých z nich jasne vidieť moje chvíľkové rozpoltenie. Ahojte a majte  pekný deň, ... alebo nie?





Autor: Marek Varga, Foto: bipolárny autor