Kia Sportage 2018Hra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakAgent Myší kožuštekObrubník Poker a ZlatovláskaZlaté KrídloFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute CoutureSurové železo!Tlačený časopis 2018
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / ČoTy? 2017

ČoTy? 2017

Áno, ja viem, už píšeme rok 2018. Napriek tomu považujeme za nevyhnutné vrátiť sa v spomienkach do pre nás náročného roku 2017, ktorý priniesol zásadnú novinku v podobe časopisu RoadLife. Nový, printový rozmer nášho magazínu znamená aj to, že niektoré články boli a naďalej budú vyhradené práve pre tlačené vydanie.
 
Náš už tradičný rebríček toho najlepšieho, čo sa nám dostalo pod ruky minulý rok však nepozná obmedzenia a preto Vám s radosťou predstavíme našich kandidátov v štvrtom ročníku ČoTy? Popri tradičnom hodnotení od Mareka a Mira, zostavil náš Peter „Stigsson“ Baran nielen rebríček áut, ktoré sa mu najviac páčili na našej testovacej trati, ale ako motorkár prináša v samostatnom článku aj prehľad tých najlepších motocyklov. Pohodlne sa usaďte, začíname:

Marek Varga:

5. Suzuki Ignis  - Nová tvár Suzuki plná energie. Toto auto považujem za výborné mestské vozenie s kusom vizuálnej inovácie. Produkt, kde hodnota s cenou vytvorili plne akceptovateľné duo. 

4. Mercedes-Benz E400 kupé - Iba krásne. Zbytočne komunikovať výhody dvojdverového, imidžového auta. Bolo stvorené pre vizuálnu radosť a príjemný pobyt na palube. Nešportuje, atletickú postavu dostal do daru. Má talent byť perfektný a generovať personálnu spokojnosť.

3. Mazda CX-5 - Mám rád východnú filozofiu a mám rád, pokiaľ ju niekto dokáže transformovať do výroby auta. Nová CX-5 je pekné SUV s poctivým jazdeckým zážitkom. Okrem toho je spoľahlivé za dosiahnuteľnú cenu. Do svojho rebríka som ju zaradil pre jej absolútnu univerzálnosť vo všetkom, čo dnes vodič-rodič chce a potrebuje.

2. Land Rover Discovery - Ohromné auto. V celom rozsahu slova ohromné. Veľké, masívne, tuhé, odolné, poctivé a pokorné. To, že sa zviezlo s dizajnom RangerRoveru, je len požiadavka trhu, ale pod košeľou je stále chlpatá hruď.

1. Subaru WRX STI - Svoje prvé miesto odovzdávam ako cenu za celoživotné dielo odchádzajúcej kráľovnej šotoliny. Je to pre mňa historicky najlepšie auto na denné používanie pre benzínovú hlavu. Stará škola v novom šate s odkazom na legendy. Mám to takto rád. Zbohom STI!



Miro Vilím:

5. BMW M240i Performance - Bavorácke kupé dvojkovej rady má v našej ankete svoje miesto zaručené. V roku 2014 to bolo M235i, minulý rok M2. V podobe modelu M240i má BMW v ponuke to správne kupé, dostatočne veľké aj pre rodinu petrolheadov s dvomi školopovinnými deťmi, sympaticky kompaktné pre vozenie v meste, obratné na okresnej ceste a predovšetkým, vďaka šesťvalcu a manuálnemu prevodovkovému základu je to jeden z posledných jazdeckých jednorožcov. Viac k radosti z jazdy naozaj nepotrebujete. Navyše, vďaka menej nápadnému bodykitu je stráviteľnejšie ako M2 bez toho, aby bolo na bežných cestných komunikáciách výrazne pomalšie.

4. Hyundai i30 N Performance - Ak hľadáte najlepší hot-hatch v predaji k dnešnému dňu, práve ste ho našli. ENko kombinuje racionálnosť Golfu GTI so zábavnosťou Méganu RS, to všetko za vynikajúcu cenu a bez toho, aby sa šetrilo na technike a výbave. A na plasty v interiéri to auto nejazdí... Vydrží celý deň na okruhu, ale rovnako dobre sa zabavíte, vďaka zvukovému prejavu a hravému podvozku, aj v meste a na okreske.

3. Mazda MX-5 - Viac ako som napísal v závere testu netreba: „Prestalo pršať. V podzemnej garáži štartujem studený motor. Chrapľavý zvuk výfuku nahnevane naráža do betónovej steny, motor zvýšeným hlasom upozorňuje, že sa potrebuje zohriať. Mne je smutno, musím už Miatu vrátiť. Strecha ide dole, opúšťam garáž a vychádzajúce slnko sa na nás studeným jesenným pohľadom zhovievavo usmieva. Ešte ma čaká pár desiatok kilometrov na konečne suchom asfalte. Podlieham pokušeniu a žiadam Miatu o posledný tanec. Zvodne vrtí zadkom, pokúša sa utiecť, ale ja si ju vždy rýchlo chytím. Čas sa nám kráti. Naposledy sa za ňou obzriem, v pamäti mi ostáva vášnivá spomienka... Miata je ako balerína. Drobná, štíhla, dokonale ovládajúca svoje vyšportované telo. Napriek útlosti majú jej ladné pohyby krásnu dynamiku. Milujem ju... a musím ju znovu mať!“

2. BMW i8 - BMW i8 je jedinečný plug-in hybrid, ktorého jednotlivé súčasti tvoria harmonický celok. Výnimočný dizajn je na prvý pohľad najsilnejšou stránkou, prekvapujúco dobre ju dopĺňa jazdný zážitok blížiaci sa konvenčným športovým autám. Bonusom naviac je možnosť vychutnávať si v mestskej premávke alebo pri zjazde z alpského priesmyku ticho čisto elektrického pohonu. BMW i8 je budúca klasika.

1. Nissan GT-R 2017 - Silný jazdecký zážitok, ešte intenzívnejší zážitok zo sedadla spolujazdca s Petrom za volantom. A neskutočný úžas mojich dvoch spolujazdcov, keď som s nimi na palube odpálil auto z miesta. Na nezaplatenie. Nissan GT-R je Legenda. Narodila sa v roku 1969 s prvým Skylinom 2000 GT-R (PGC10 a KPGC10), v roku 1989 sa v druhom živote prevtelila do Godzilly (R32 Skyline GT-R). Obrovský mýtický tvor popierajúci fyzikálne zákony, obrovské kultové kupé popierajúce fyzikálne zákony. Ak niekto povie, že jej chýba iskra zapaľujúca skutočné emócie, nemá pravdu, jednoducho nemá gule hnať ju na limit. Iste, aktuálny model 2017 vyzerá fantasticky aj na mestskom bulvári s nagélovaným mladíčkom za volantom. Ale ešte lepšie sa cíti s pupkatým holohlavým bradáčom s jazdeckými rukavicami na uzavretej trati. A my ostatní si môžeme zobrať to najlepšie z oboch svetov.

 

Peter Baran:

5. Ford Focus 1.5 TDCi ST Line Red Edition - Motorizáciou a časom nič výnimočné. Napriek tomu jeden z najlepšie odladených podvozkov dostal Focus do mojej prvej päťky. Jeho funkčnosť a spätná väzba ponúkaná vodičovi z neho spravila na RL Test Tracku auto, ktoré som tam jednoducho chcel jazdiť. Iba tak.

4. SeatLeon 1,8 TSI FR - Najpodstatnejšie nie je zrýchliť, podstatnejšie je správne brzdiť. A brzdy Leonu, aj keď na prvý pohľad obyčajné, fungovali tak, že ho v tvrdej konkurencii vystrelili na 4. miesto. 

3. Mercedes-Benz E400 kupé a Jaguar F-Pace V6 diesel - Svojou podstatou ani jedno z nich na Test Track nepatrí. Po „ostrom“ kole som vystúpil oddýchnutý, s očakávaním času v spodnej polovičke testovačiek. E400 je do dnešného dňa na 7. mieste a F-Pace napriek svojej váhe a naftovému motoru bol mrštný a zábavný (bol by som zvedavý na výsledok najsilnejšej motorizácie).

2. Nissan GT-R 2017 - Nezažiješ, neuveríš. Stretol som sa s názorom, že GT-R je ako PlayStation. Je. Určite je, ak ho nemáte v ruke a hráte sa s hranicou 50% potenciálu tohto fenomenálneho kusu techniky.

1. Ariel Atom - Bez rozmýšľania je na prvom mieste a rovnako bez rozmýšľania vás dokáže zabiť. Zasebevraždiť – motanica, ja viem. Len vy a auto. O bezpečnosť sa stará maximálne tak 4 bodový pás, elektronika je akurát na predné svetlá a budíky, riadiaca jednotka iba na motor. To je všetko, vážení.



Pri pohľade na osobné rebríčky to vyzerá na riadnu redakčnú schizofréniu, však? Pravdou je, že na rozdiel od minulého roku sme našli prienik len pri dvoch autách a tak s určením poradia musel pomôcť excel. Na treťom mieste s počtom bodov 5 spoločne skončili ArielAtom a Subaru WRX STI. Druhé miesto s piatimi bodmi, ktoré sú ale súčtom hodnotenia dvoch porotcov obsadil Mercedes-Benz E400 coupé a jednoznačným VÍŤAZOM so ziskom 9 bodov sa stáva Godzilla – Nissan GT-R.


Text: RL Team, Foto: Archív RL