Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Dacia Logan MCV Stepway 0.9 TCE 90 S&S - Také normálne auto

Dacia Logan MCV Stepway 0.9 TCE 90 S&S - Také normálne auto

Nenechajte sa zmiasť, toto auto síce nebude trhať asfalt, nebude „kričať“ na verejnosti... ani vizuálne, ale práve svojou nenápadnosťou, užitočnosťou a takou obyčajnou „normálnosťou“ vie zaujať a dokonca aj nadchnúť, ale všetko poporiadku.

Možnosti vyskúšať si Daciu Logan MCV v najvyššej verzii STEPWAY som sa potešil, nakoľko toto auto mi už dávnejšie padlo do oka a nepopieram, že o ňom aj uvažujem. Keďže na trhu už je nejaký ten piatok a bolo otestované viackrát, skúsim sa zamerať najmä na moje osobné dojmy a postrehy z pohľadu potenciálneho zákazníka.

Do testu som dostal verziu v špecifickej azúrovej farbe, ktorá ma osobne až tak nepriťahuje a ešte je aj za príplatok 440 EUR. K tejto verzii so zvýšeným podvozkom a outdoorovým oplastovaním sa na moje počudovanie hodí aj biela základná farba, čo mi dáva k tomuto autu zmysel aj z pohľadu ceny, keďže tá je rozhodujúcim faktorom u väčšiny záujemcov. 

Zvonka sa nedá uprieť Dacii istý šarm. Dizajn pôsobí vyvážene a jednoducho. Nečakajte výstrelky alebo agresívne vyzerajúce prvky, ale osobne práve to považujem za výhodu. Je to taký nenápadný elegán, ktorý si vás pomaly získa. Mám rád dizajn, ktorý sa neopozerá po pár rokoch a myslím, že Logan by mohol patriť do tejto kategórie. 



Auto pôsobí robustne a o 5 cm zvýšený podvozok dáva na známosť, že ku chate sa dostanete aj po nespevnenej ceste bez akýchkoľvek problémov. Na nespevnených cestách pôsobí Logan naozaj sebavedomo, nerobí mu problém ani svižná jazda a aj menej skúseným vodičom dodáva pocit, že sa nemusia strachovať pri každej brázde. 



Z pohľadu mestského človeka má vyšší podvozok výhodu aj pri pohodlnejšom nastupovaní a vystupovaní.. to ako 194 cm vysoký dlháň môžem potvrdiť. Podvozok je aj na spevnených cestách pohodlný, mäkký, obstojne žehliaci nerovnosti. Samozrejme, vďaka vyššej svetlej výške sa auto pri rýchlych prejazdoch viac nakláňa.  



Interiér zaujme svojou jednoduchosťou a účelnosťou. Samozrejme nikto neočakáva prémiové materiály, ale dizajn pôsobí príjemne a neurazí. V STEPWAY verzii máte k dispozícii matný displej, ktorý síce neohúri kvalitou, ale inak spĺňa všetko čo nenáročný človek potrebuje a dotyky na obrazovke nezanechávajú príliš veľa odtlačkov. 



Bluetooth spojenie s telefónom funguje výborne a všetko ohľadom hudby sa dá ovládať pomocou voliča pod volantom. Musím pochváliť kvalitu zadnej kamery, osobne som čakal niečo rozmazané a zašumené, ale opak bol pravdou. 

Vstavané mapy som využíval málo, pri porovnaní s Google mapami neboli až tak presné a prehľadné, zadávanie adresy je pomalšie, ale navigácia funguje a v konečnom dôsledku o to ide nie?



V testovanej konfigurácii bola manuálna klimatizácia, ktorá spracovaním ovládačov príliš nenadchne, tu by som si odporúčal priplatiť si 250 EUR za automatickú klimatizáciu, ktorá aspoň na pohľad vyzerá dospelejšie.

Sedadlá vyzerajú veľmi dobre, dá sa v nich nájsť dobrý posed, ale na dlhých cestách mi chýbala nastaviteľná bedrová opierka a aj lakťová opierka, ktorú si môžete za 100 EUR priplatiť.  



Z praktických maličkostí musím pochváliť veľké spätné zrkadlá a hill holder... veľmi užitočná vec, ktorá funguje aj pri spiatočke. 

Päťrýchlostná manuálna prevodovka funguje presne, aj keď má dlhšie dráhy. Na päťke točí trojvalcový motor pri rýchlosti 130 km/h 3200 otáčok. Na diaľnici by som si teda vedel predstaviť aj šiesty stupeň. 



Kombinovaná spotreba sa pohybuje okolo 6,5 litra na 100 km. Z Prešova do Bratislavy zo zastávkou na poľných cestách na fotenie som sa dostal na 5,9 litra. Bez týchto foto zastávok by sa dalo dostať aj na 5,5 litra. Osobne ma rozptyľovala nápoveda radenia rýchlostí, auto má tendenciu odporúčať pohyb v nízkych otáčkach a pocitovo som vždy radil a niečo neskôr, ale ta vyskakujúca ikonka mi stále periférne udierala do očí. 



S 90 koňmi výkonu a 140 Nm pánom ciest nebudete, pri plne naloženom aute chýba rezerva výkonu, ale ak si nepotrpíte na predbiehanie v kopci, tak nebudete mať problém. V reálnej premávke určite brzdou nebudete. 

Čo dodať na záver. Dacia Logan MCV ma zaujala svojou jednoduchosťou a užitočnosťou.



Počas týždňového spolužitia a prejdenia okolo 1000 km po rôznych typoch povrchov mi ostal pocit, že vlastne viac auta nepotrebujem. Ak hľadáte užitočné auto za rozumné peniaze a páči sa vám myšlienka, že menej je niekedy viac, tak Logan MCV by rozhodne mal byť v užšom výbere. Vo verzii STEPWAY s bielou alebo veľmi peknou červenou farbou a v plnej výbave sa viete dostať na cenu niečo málo nad 12 000 EUR a to neznie vôbec zle.

Text a foto: Jakub Čajko
Advertisement