Nové Volvo ...Škoda KodiaqČasopis RoadLife - predplatnéV90 CCMercedes-AMG GLC 43 CoupeChlapi majú radi beštie!Európsky Mustang ...Ebajk TestUrban lumberjackCaravelle Family Test
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Ford Edge - druhé kolo

Ford Edge - druhé kolo

Nebolo tomu tak dávno, čo sme dostali exkluzívne ako úplne prvá slovenská redakcia na test nový Ford Edge Sport. Táto prvotina bola však len akýmsi letmým dotykom s vozidlom, pri ktorom som nevedel jasne povedať, aké to auto v skutočnosti je. V druhom kole sa však naše cesty znovu stretli a to už v plnohodnotnom, celotýždennom teste. Zostávali teda len dve možnosti: buď sa moje prvé pocity mohli potvrdiť, alebo naopak - úplne vyvrátiť. Na opätovné stretnutie s týmto vozidlom som sa teda po tých prvotných, naozaj príjemných dojmoch zanechaných v predchádzajúcom teste tešil a sám som bol zvedavý, ako to všetko dopadne. 

Znovu Edge Sport a znovu raz vo farbe Electric Spice. Na moje prekvapenie, Ford skončil s ponukou tejto, aspoň pre mňa, veľmi zaujímavo pôsobiacej farby. Napriek tomu, že ju moje okolie nazvalo „horčicovou“, čo znie dosť nelichotiaco – bola to farba nezvyčajná, auto vytŕčalo z davu a práve to mu dodávalo istý šmrnc. Dôvod stiahnutia tejto farby z ponuky však ostal záhadou. Čo však nezmizlo, bola moja chuť zistiť, ako sa budem cítiť v aute, s ktorým som už nejakú tú skúsenosť mal. Bola pozitívna. Keď som dostal kľúčik od Fordu po druhý krát, bol som odhodlaný otestovať ho skutočne po všetkých stránkach – tak sa aj stalo.

Stále trvám na názore, že designom rozhodne zaujme - ako cez deň, tak isto aj v noci. Cez deň vás určite poteší pohľad na pekné 20 palcové disky, tmavú prednú masku pôsobiacu športovým dojmom a dve adekvátne veľké chrómové "wannabe" koncovky výfuku elegantne zapustené do zadného nárazníka. Svojím spôsobom celkovému dojmu prospela aj farba, preto opäť musím povedať, že je škoda jej absencie v ponuke. Auto vyzerá krásne aj v noci – poteší Vás najmä pohľad na jedno prepojené zadné led svetlo, idúce z jednej strany na druhú cez celú jeho šírku. Vyzerá to dobre a veľmi moderne.



Jazda s dvojlitrovým TDCi Duratorq Bi-Turbo motorom v kombinácií so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a s výkonom 210 koní je fajn. Som však  zástancom toho názoru, že by si auto s pohotovostnou hmotnosťou 1874kg a cenovkou prevyšujúcou 50 000€ zaslúžilo niečo agilnejšie, nakoľko tu vzniká istý paradox. Edge vám ponúka skutočne veľa miesta. Batožinový priestor s objemom v základe 602 litrov je tiež dostatočný aj pre aktívne žijúcu rodinu. No pokiaľ chcem využiť všetok priestor, čo mi toto auto ponúka v plnom rozsahu a zobrať na výlet celú rodinu spolu s plným kufrom batožiny, tak je jednoducho tých 210 koní pod kapotou dosť málo. 

Všetko funguje ako má, na hovorené príkazy v systéme SYNC3 (mimochodom, veľmi užitočná súčasť tohto vozidla) si ľahko zvyknete už za pár hodín. Fungujú pohotovo a úplne bez problémov.
 
Je veľmi príjemné keď sa môžete utvrdiť v dojmoch už zanechaných. Presne tak to je aj v prípade nového Edgu. Po týždni strávenom v tomto „drobcovi“ sa moje dojmy skutočne potvrdili – Ford Edge je kúskom, ktorý vytŕča z davu a myslím si, že si miesto na našom trhu právom nájde. Veď predsa nie vždy a nie každému ide len o silu pod kapotou.


Autor: Peter Kliment