Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Ford Focus Kombi ST line 1,5 EcoBoost A8 – Jazdiť s batohom bokom

Ford Focus Kombi ST line 1,5 EcoBoost A8 – Jazdiť s batohom bokom

Opäť raz uzrelo svetlo sveta veľmi pekné kombi. Dostal som do testu karosársku verziu “s batohom” skôr ako hatchback, dokonca vo výbave ST line a či chcete alebo nie, bol som za to rád.

Dnes sú tie hatchbacky tak sprofanované, áno máme na tom ako novinári svoj leví podiel, že mi testovanie kombi prišlo ako príjemne farebné osvieženie oných 50-tich odtieňov šedej. V tomto teste to bolo o jasnej modrej metalíze (Desert Island Blue za +495 EUR)  a z minulosti si veľmi dobre vybavujem žiarivú žltú, rovnako na Focuse kombi, ktorého ST bolo ozajstné. Viac hmoty nad a za zadnou nápravou vyrábalo na skvelom podvozku čarovné pretáčavé cvičenia a výjazdy zo zákrut bývali veľmi teatrálne. A v spojení so slovom kombi, je to tak krásne jedinečné. A to sa mi páči!

Nový Focus s rokom 2019 v rodnom liste, stratil tú hrčovitú nabubralosť a získal viac vizuálnej ladnosti a z profilu mi seriózne, vďaka svojim atletickým krivkách, pripomínal pero japonského kresliča od Mazdy. Auto je obohatené o dynamické krivky, línia prednej kapoty je až dramaticky zvodná oproti muskulatúrnej stavbe žltého predchodcu. 

Zadok dostal svoju porciu objemného nákladu, ale neubralo mu to nič z optickej dynamiky. Bodykit ST line a vhodne zvolené 18“ disky sa skvelo doplnili a od tejto chvíle neuvažujem o základnej verzii Focusu kombi. Neviem a nechcem vedieť ako vyzerá.



Vo vnútri je to Fordu vlastné, a rád opäť spomeniem krok vpred smerom k lepšej prehľadnosti ich kokpitu (už to nevyzerá akoby si niekto kýchol do dlane s tlačítkami) a rýchlo reagujúci infotainment so systémom SYNC3. Posed za volantom je u Fordu povinným analgetikom a úchop volantu presne taký, aby ste pocítili ostré riadenie tohto rodinného spoločníka. Páči sa mi ten kusisko nevtieravej športovosti, ktorú forďáci dokázali do svojich áut vložiť, a ktorá nijak neobťažuje posádku stomatologicky, či ortopedicky nevhodne naladeným podvozkom. Good job Ford! Good job, ... za toto vás mám rád!



8 stupňová automatická prevodovka stratila svoj ovládací „kolík“ a vpredu cestujúca dvojica získala viac miesta, napríklad na pohodlnejšie uloženie kávy do držiaka pohárov. Kruhový ovládač radenia, známy z Jaguáru a Land Roveru odovzdával príkazy prevodovke spoľahlivo, vodič si rýchlo zvyká a vo výsledku je toto riešenie viac praktické. Tlačítko bezkľúčového naštartovania motora je umiestnené tak, že je potrebné si polovykĺbiť zápästie alebo ovládať ručnú gymnastiku. Oplátkou je však veľmi pôsobivý zvuk výfuku bezprostredne po štarte. Audio kulisa neprestáva prekvapovať ani počas jazdy, kde sa k mohutne znejúcemu výfuku pridá aj motor, aby vytvorili, na rodinné kombi, veľmi pútavý, športovo ladený duet. Motor a prevodovka sú v tomto aute kamoši. Harmonizovaná spolupráca je veľmi kultivovaná a hladká. Neruší, nekope, tichúčko pracuje. Výborné!



V dnešnom stresovanom svete mi v testovačke veľmi chýbala cúvacia kamera, ale za +425 EUR je vaše tretie oko k dispozícii. Vo výbave ST line, považovanej za športovo ladenú sestru verzie Titanium, nájdete toho mnoho a ešte viac, ak si voľačo priplatíte. Okaté sú exteriérové doplnky ako prahy, maska, nárazníky, výfuk, disky a hneď je z bežného úžitkáča, štýlovo ladený rodinný reprezentant. No a konečne sme v zadku, na zadku, ... ehm, pri kombi zadku. Objem kufra po operadlá zadných sedadiel a do výšky krytu batožinového priestoru je 608 litrov. Spomínam si, keď sa Honda chválila Civicom Tourer, že ho má najväčší v triede a objem jeho úžitkových útrob predstavoval celých 624 litrov. No tak si chalani poblahoželajte a my ideme ďalej venovať sa podstatnejším veciam, napríklad tomu ako sa má jazdiť na otecka.



Vpredu ostré riadenie, vzadu na náprave multilink. Zvučný, 1,5 litrový trojvalcový benzínový EcoBoost, basy z výfuku. A 150 koní. Verím predstave, že jazdiť rodinne môže znamenať aj radosť za volantom. Skutočne, nový Focus kombi s tuhším pružením vďaka výbave ST line  v kombinácii s týmto motorom a prevodovkou (A8) je výborne vyladený. Neunavuje na dlhej ceste, je hravý v zákrutách a priestorovo veľkorysý, pokiaľ potrebujete. V tejto verzii s aktuálnymi bonusmi štartuje na 24.590 EUR s DPH a našu testovačku sme s príplatkami spočítali na 30.625 EUR s DPH. Zdá sa mi to ako vcelku vhodná matematika za hodnotu, ktorú dostanete, či už vo výbave alebo jazdeckej schopnosti auta samotného. Celkovo? Za mňa fajn, dobre, akurát, môže byť, nevzpieram sa, ... ale Mustang je lepší!



Hodnotenie: novému Focusu Kombi dávam 3 a 3/4 obrubníka (max. 5) za jeho zjav, prejav a hlavne schopnosť jazdiť bokom aj s batohom. Na vrchol nedosiahne, pretože mu niekto zhyzdil zadné svetlá a síce sa posnažil, ale stále poriadne neupratal za volantom.

Autor: Marek Varga, Foto: Jakub Čajko
Advertisement