Sport TurismoS batohom bokomN lightTechnokratLord of the RingStinger GTKonzultantIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedma
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi EcoBlue L2 Titanium 125 kW – Kráľ priestoru

Ford Tourneo Custom 2.0 TDCi EcoBlue L2 Titanium 125 kW – Kráľ priestoru

„Chlapi, v sobotu hráme v kulturáku Fekišovce!“ „???“ „No dobre, vo Fekišovciach nie, ale v kulturáku hráme.“ Pre nás, hudobníkov, je takáto správa vždy spojená s veľmi rýchlym nástupom mozgových pochodov typu: Pôjdeme dvomi, či tromi autami? Tento krát ideme jedným! Mám totiž Ford Tourneo Custom v jeho dlhšej verzii, ktorá meria 5,33 metra.

Môj syn ho nazval: Autobusík. Hneď si ho obľúbil a jeho prvý dojem po nastúpení bol nasledovný: „Ó, ó, hohohó, aké je to tu veľké!“ Vo Forde si môžete vybrať nielen kratšiu a dlhšiu verziu (L1, L2), ale v každej z nich tiež osem, alebo deväťmiestnu verziu. Ja som dostal do testu tú osemmiestnu vo výbave Titanium so šesťstupňovým automatom a silnejším motorom. 

Práve „iba“ dve sedadlá vpredu som čoskoro ocenil. Môžete totiž zastaviť a bez vystúpenia z auta sa postaviť a stredom prejsť k zadným sedadlám poriešiť dieťa do sedačky, alebo ísť si niečo vziať dozadu. Super, obzvlášť v počasí, aké som mal počas testovacieho týždňa, sneh, vietor, čľapkanica a iné nástrahy zimného obdobia.

Ale naspäť ku kapele. Koncertov nemáme veľa, ale keď príde ten deň, mať takéto auto k dispozícii je neskutočnou pomocou. Keď sme vyhádzali zadný rad sedadiel plus jedno z druhého radu, vznikol nám priestor postačujúci na tie naše aparáty. Variabilita usporiadania sedadiel je snáď nekonečná. Dajú sa tu sklápať operadlá, vyklápať celé sedadlá, posúvať a otáčať proti sebe. Pre ilustráciu, pozrite si toto krátke video, ktoré o sedadlách Autobusíka pojednáva.



Bočné zadné dvere sa otvárajú posuvne dozadu. Takto to má podľa môjho názoru byť. Trošku horšie je to so zadnými, obrovskými dverami, ktoré sa otvárajú štandardne hore a sú ťažšie, aj keď teleskopické podpery fungujú ako majú. Má to však svoju veľkú výhodu: ak s otvorenými zadnými dverami nacúvate úplne ku vchodu, kam chcete vykladať tovar a napr. prší, vám, ani tovaru sa neujde ani kvapka. Toto sme ocenili aj my hudobníci, pretože naši maznáci (lampové aparáty) vodu nemajú radi.

Jediná škoda, že príplatková 220V zásuvka v tomto konkrétnom aute nebola. Inak by sme si tam vo vnútri normálne zahrali! Mala by dávať výkon 150W, čo by malo menší gitarový aparát na tretinovú hlasitosť zvládnuť. Snáď budem mať možnosť to niekedy ešte vyskúšať.

Bielo-béžová koža na sedadlách pôsobí na pohľad aj na dotyk luxusne. Vpredu oceňujem tiež príjemné výklopné a výškovo nastaviteľné bočné opierky na ruky. Palubovka a stredový panel ponúkajú množstvo odkladacích priestorov na drobnosti, fľaše a pod. Dotykový displej v strede má okrem peknej navigácie všetky ďalšie štandardné funkcie pekne po ruke. Telefón s Androidom sa mi spároval okamžite a umožnil tiež stiahnutie kontaktov. Pri zaradení spiatočky sa zobrazí obraz zo zadnej cúvacej kamery, ktorá by mohla mať trošku lepšie rozlíšenie, farby a kontrast.



Palubný počítač má klasicky dve počítadlá, ktoré si môžem samostatne vynulovať. Samozrejme jedno z nich som okamžite po nastúpení resetol, aby som mohol zistiť práve tú moju spotrebu počas celého testovania. Custom mal na celkovom počítadle kilometrov hodnotu okolo 2300 km, čo považujem za auto v zábehu, spotreba teda môže ešte ísť dolu. Najazdil som v meste, zápchach a celodenných mrazoch približne 170 km. Každá jedna cesta bola v podstate so studeným motorom, pretože dvojlitrový diesel sa pri teplotách pod nulou zohrieva minimálne 20 minút. V tejto chvíli mi tam svietila hodnota: 11,3. 

Po koncerte a vyložení haraburdia (takmer v hodnote tohto auta :-)) som zobral syna a Autobusík na výlet mimo mesto. Približne 150 km diaľnica a 200 kilákov okresky, obce, jeden horský priechod. Po návrate spotreba klesla na hodnotu 9,6. To vôbec nie je zlé číslo, ktoré môže, ako som už spomínal vyššie, po zábehu klesnuť. Druhé počítadlo bolo nulované približne pred 1500 km a na ňom som našiel údaj rovných 10.

 
Automat, ako v každom aute, je pre mňa príjemnou a pohodlnou pomôckou. Najmä ak jazdíte veľa kilometrov v meste. Na zošliapnutie na podlahu síce reaguje trošku pomalšie, ale nie je to nič hrozné. Výkon 170 koní o sile 405 Nm robí z dosť veľkého auta slušne mrštnú jaštericu. Žiadny lenivec, ani pri záťaži. Pochopiteľne, na predchádzanie nad 100 km/h si treba vyčleniť už trošku dlhší úsek.

Veľmi oceňujem relatívne malý polomer otáčania. Predné kolesá sa vytočia naozaj veľmi do strany a ja som mal pocit, že som sa s Custom-om otočil na jeden krát aj na takom mieste, na ktorom by som sa na svojom osobáku nedokázal. Musel by som raz cúvať.

Toto auto je skutočným kráľom priestoru a variability v kategórii do 3,5 tony. Cenníková cena testovaného modelu je 35.270,- europeňazí bez DPH. S daňou netreba počítať, lebo asi každé takéto auto sa kupuje na firmu.
 
Hodnotenie: Dávam mu rovné 4 obrubníky (z možných 5).

Autor: Hamlet, Foto: Filip Damé