E-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéBaby RaptorCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...Ceed GTFocus ST
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Ford Tourneo Custom Titanium X – Hnutie

Ford Tourneo Custom Titanium X – Hnutie

8-9 ľudí sa dnes dá pokojne charakterizovať ako ... hnutie. A pokiaľ je celé to hnutie hnuteľné, mohli by sme sa domnievať, že vládne schopnosťami zceliť potenciálny mnohotvar, aby vo výsledku mohlo dôjsť k uspokojivému zoskupeniu. V rovine teórie ... uvidíme, kam nás to celé dovezie.

 

8-9 miestne Tourneo nás vezme takmer kamkoľvek, kde nie sú tekuté piesky alebo ak aj sú, nech je nablízku nejaký Ranger. Ford Custom Tourneo vo verzii 320 L1 H1, s motorom 2,0 TDCi  mi robil spoločnosť niekoľko dní, ale už v deň prevzatia auta som pochopil, že toto nie je len osobná dodávka, ale malé cestné Pendolino. Ale najskôr zvonku.

 

Kratšie (L1) Tourneo Custom v metalickej šedej Magnetic vyzeralo na prvý pohľad veľmi dobre a punc akejsi jedinečnosti mu dodali lakované disky kolies v antracitovej farbe. Celé auto na mňa pôsobilo atraktívne a ešte aj dnes, keď sa pozriem na fotky, v ňom vidím športové rysy – áno, stále píšem o dodávke. Veľká maska chladiča, pekne tvarované xenónové svetlá s výrazným denným LED svietením, dve vypuklé linky na prednej kapote, to všetko pôsobilo tak trochu namyslene a dostatočne odhodlane. Profil a zadné partie ma neoslovili až tak, aby som im venoval špeciálne súvetia, ale boli v súlade s predkom a nijak nenarúšali výborný dojem z predoboku. Konštatujem, že Ford Tourneo je naozaj pekná dodávka. A pokiaľ chcete ozajstný športový imidž, zvoľte modely Sport so súpravami športových doplnkov zvnútra aj zvonku – toto sa vám bude páčiť!



 

Vo vnútri pokračovalo gradovanie dobrého vnemu zvonku a čalúnenie pre výbavu Titanium stálo za pohľad a neskôr aj za posed aj vďaka tvaru a vyhotoveniu sedadiel. Palubná doska Fordu býva zvyčajne hrou na sústredenosť, ale počas užívania zistíte, kde je aké tlačítko, na čo slúži a rovnako sa naučíte používať hlasové ovládanie systému SYNC 3. Čo znamená, že aj úžitkové auto ako Tourneo dnes vie „rozprávať“, navigovať, hrať cez Apple CarPlay a Android Auto vďaka 10 reproduktorom, nechať sa dotýkať 8“ displejaa reagovať na to, prípadne si nechať vkladať do 2 USB otvorov ... USB koncovky. Ak to chcete drsnejšie, v ponuke je aj zásuvka na 230V/150W + akumulátor 1x80AH. A nebol by to Ford, pokiaľ by svoju praktickosť nepodmienil silným zmyslom pre invenciu a pod radiacu páku neumiestnil otvor na ... neviem, ... trojuholníkové fľaše?



 

Z pohľadu pasívnej bezpečnosti sa na vás zo špecifikácie auta vyvalí regiment asistentov (výbava Titanium X obsahuje snáď všetko, čo Ford dokáže aplikovať)) a asistentiek (... len prianie), ktorí sa starajú o to, aby sa v dodávke jazdilo ako v osobnom aute ... a to potvrdzujem, Ford postavil Tourneo tak, aby pocit z jazdy nijak nenaznačoval väčšie rozmery (dĺžka 4972 mm / šírka 1986 mm bez späťákov / výška 1984 mm) ), či hmotnosť. Služby palubnej inteligencie (asistenti) sú pri tomto type auta veľmi oceňované a radím vám pri kúpe označiť všetko, čo súvisí s vonkajšou kontrolou auta a prostredia okolo neho. Veľmi to zvyšuje užívateľský komfort a neposlednom rade bezpečnosť posádky. Posed za volantom dodávky si nesie svoje charakterové prvky, ale manévrovanie vďaka presnému, pre Ford typickému riadeniu a podvozku je veľmi ľahké a príjemné a dynamické, čo oceníte hlavne pri jazde mestom. 



 

Tourneo Custom má poháňanú prednú nápravu a vzduchové pruženie na tej zadnej a teraz pozor, ...rébus – ale v prípade verzií sedadiel 17, 37 a 38 nie je tento typ pruženia k dispozícii. Čo je to 17, 37 a 38? Označenie sád predných sedadiel, kde je to spolujazdcovo dvojité. So vzduchovým pružením rovnako nie je možné ťahať príves. Takže pokiaľ chcem 9 miest na sedenie a potiahnuť si lodičku do Chorvátska, nechám pasažierom nad zadnou nápravou zažiť trochu stredoveku? Nie, osobne som nepostrehol žiaden špeciálny vplyv vzduchu na zadku a myslím, že si klasické pruženie Fordu bude rovnako v poriadku. Spomínal som že v meste pri krátkych trasách a nižších rýchlostiach sa Tourneo riadi veľmi ľahúčko, dokonca neprekáža ani manuálna (6 st.) prevodovka, ktorá naopak, zvyšuje príjemnú interakciu s autom. S dodávkou tohto typu sa dobre parkuje, rozmery sú dané a presné. Na aute v dizajnovej verzii hranol vás tým pádom nemôže prekvapiť žiadne klenuté úskalie, či miesto na ktoré nevidíte. 



 

Pokiaľ ho vytiahnete za mesto a zvýšite rýchlosť, začne sa prejavovať ťažký predok Fordu a auto bude na limite silne nedotáčavé – otázka znie, je na mieste, očakávať od dodávky niečo iné? Myslím si, že Tourneo dokáže ísť veľmi svižne a nejeden víkendový kapitán sedanu strednej triedy by bol prekvapený. Tento poznatok sa týka prázdneho auta, takže pokiaľ by sme Tourneo plne obsadili, váha z predku by sa mierne koordinovala a ťažisko posunulo tak, aby ste mohli zákrutou preletieť lepšie a aby sa posádka povracala rýchlejšie. 

 

Ja som jazdil Tourneo tak, ako to Ford dokáže, teda pomaly a plynule s dôrazom na spotrebu to nebolo. Napriek tomu som mal celkový priemer 9,6 litra nafty na aute, ktoré môžem celkovo naložiť do 3,2 tony, ktoré má švih a dynamiku, dobré riadenie, 185 koní a zábavnú povahu. Maškrtníci si doprajú a za moju testovačku zaplatia 50.808 EUR s DPH, ale pokiaľ by ste si nepotrpeli, Tourneo začína na 35.736 EUR s DPH. Myslím, si, že pokiaľ hľadáte osobnú dodávku, Tourneo s vami jednoznačne pohne. 

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner

 

 

 

Advertisement