ZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSV ako...
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Honda HR-V 1,6 i-DTEC Elegance

Honda HR-V 1,6 i-DTEC Elegance

Všetko presne na svojom mieste. Predtým ako začnem písať text k testu auta, s ktorým som prežil týždeň, študujem dostupné materiály v snahe dozvedieť sa čo najviac informácii z hodnoverných zdrojov. Tie potom môžem konfrontovať so zažitou realitou a celé porovnanie býva niekedy veľmi zaujímavé a väčšinou marketing preháňa, aby produkt zaujal. Pri novej Honde HR-V sa mi už pri spustení prvého oficiálneho videa zježili vzrušením chlpy a mohol som si spokojne povedať - presne ako v skutočnosti. Všetko presne na svojom mieste!

HR-V sa vrátilo v reinkarnovanej podobe nového druhu s označením crossover. Menšie auto s väčšou svetlou výškou využívané hlavne v meste a na cesty k starým rodičom, keď sa cez letné prázdniny chceme na 2 týždne zbaviť detí. Mnou, zo skúseností vyplývajúce, predpokladané požiadavky na mestský crossover sú: robustnosť, pretože máme radi presvedčenie, že takto je to bezpečné, vyšší posed nad zemou, pretože takto je to bezpečné a ženy tvrdia, že majú lepší rozhľad. Štýl, pretože je potrebné držať sa trendov a pretože je to bezpečné a v neposlednom rade moderný interiér s aktuálnymi technickými prvkami, aby sme sa mohli pochváliť, keď niekto nastúpi. 

Honda HR-V spĺňa v podstate všetko vyššie opísané a dokázala to poukladať tak, že je to zvonku aj zvnútra pekné a vkusné. Exteriér pokračuje v Honda myslení a dizajne „rozprestretých krídel“. Pôsobí veľmi kompaktne a skrýva v sebe mohutnosť SUV aj dynamiku menšieho hatchbacku (Honda tvrdí, že kupé, ale ja stále uznávam teórie pôvodných tvarov a preto vravím hatchback). Osobne predpokladám, že HR-V nebude často návštevníkom nespevnených komunikácií, viem si ju preto predstaviť s o palec väčším priemerom diskov (17“ je maximum pre najvyššiiu výbavu Executive) a máme tu dynamický, svalnatý crossover, odhodlaný pokoriť mesto.



Interiér je geniálny. Veľmi ma potešil nový druh prevedenia, na ktorý som u extrovertnej Hondy nebol zvyknutý. Všetky vesmírne tvary sú preč a zostali len vesmírne technológie a ovládanie. HR-V sa priblížila potrebám a vkusu európana a svoje vnútro uhladila a zútulnila. Mne osobne japonské tvary nevadia, mám rád istú dávku inakosti (napríklad Civic a jeho visuté Semiramidine záhrady), ale rovnako sa teším, že je Honda schopná vymaniť sa z ázijskej ulity kontroverzného dizajnu a postaviť auto pre Európu. Predsalen sme tu oveľa viac konzervatívni ako na ďalekom východe. Spojenie dobrého posedu za pekným, multifunkčným volantom a na vodiča orientovanej stredovej konzoly, vyvoláva dobrý pocit z jazdy a kontroly nad autom. Kompletne celé ovládanie infotainmentu a ventilácie je dotykové. Jednoduché a pekné prevedenie ovládania dvojzónovej klimatizácie dobre vyzerá a rovnako dobre sa ovláda. Ovládanie menu na veľkom LCD displeji vyššie, okomentujem len ako funkčné, ale Honda by mala na rýchlosti reakcií systému Android popracovať. Klenba stredového tunelu len zvýrazňuje orientáciu na vodiča a krátka páka manuálnej prevodovky je fantastická na dotyk aj prácu.



Honda dnes prináša možnosť takmer vo všetkých svojich modeloch využívať systémy pre zvýšenú bezpečnosť a ochranu posádky alebo auta samotného. Moderné technológie majú snahu vás chrániť a sledujú, či predpokladajú každý váš pohyb pri riadení auta. Niekedy sa mi zdá naozaj otravné, keď sa spustím do garáže už počas toho ako sa otvára automatická brána a premúdrelé a prehnane ustráchané auto mi skočí tvrdo na brzdy pretože vyhodnotilo, že dvere garáže ešte nie sú dostatočne otvorené a moja vzdialenosť od nich už riziková. Takže tvrdé brzdy, pomliaždená kľučná kosť a na palubovke rozliaty Redbull. Díky!

CTBA alebo systém pre aktívne brzdenie v mestskej premávke do rýchlosti 30km/h. To je presne to, čo vám rozleje energy drink pri neuváženom vjazde do garáže. Na druhú stranu, táto funkcia chráni vaše plechy a eliminuje starosti spojené s vybavovaním poistnej udalosti, takže uznávam, budem trpezlivý a do garáže začnem vchádzať, až keď budú dvere otvorené. FCW je systém, ktorý upozorňuje na nebezpečenstvo kolízie všeobecne. LDW vás kontroluje pri vybočení z jazdného pruhu a TSR číta dostupné dopravné značky a na displeji vám pripomína, že tá maximálna povolená rýchlosť sa stále nezmenila.

Testovaná výbava Elegance zahŕňa ešte mnoho ďalších komfortných a bezpečnostných funkcií (ECON, SIL, HSA, Start-Stop systém, atď.), ale ako býva naším zvykom, orientujeme sa na pocity a dojmy z auta samotného, pretože fakty a dáta si môžeme každý prečítať v prehľadnom zozname na stránke výrobcu.


 
Na palube novej HR-V som sa cítil skvelo. Auto vás obklopí a vytvorí pokojnú náladu spojenú s dôverou vo funkčnosť a spoľahlivosť. Riadenie je perfektné a radenie ešte lepšie. Relatívne malý volant sa drží skvelo a neďaleko orientovaná radiaca páka 6 stupňového manuálu je proste výborná. Krátke dráhy jednotlivých stupňov pripomínajú legendárnu S2000 a či chcete alebo nie, s nie už veľmi malým a o dosť vyšším autom máte chuť sa blázniť a lietať ako s nasolenou ... nádržou. A to vďaka riadeniu a radeniu. Pokiaľ premýšľate nad automatickou prevodovkou CVT, zabudnite! Nie, naozaj, neblbnite! Manuál HR-V je úžasný a rýchlo si vás získa. A aspoň nezleniviete a neochabne vám ľavá noha.

Honda HR-V má poháňanú prednú nápravu a chová sa akoby mala poháňanú prednú nápravu. Primárne nastavená ako bezpečne nedotáčavá, ale na limite prísne neutrálna. Snaha o rozhodenie auta do nekontrolovaného šmyku, buď skončí jeho zrovnaním vďaka prítomnej kontrole stabilizácie alebo totálkou. HR-V vie chodiť presne, dobre zatáča, drží stopu a chová sa neutrálne, kým je to fyzikálne možné. Takže jazdite dynamicky, ale zas preháňať to nemusíte. Predsalen je to mestský crossover, ktorý si má sem tam poradiť s obrubníkom alebo jamou, ale nie jazdiť driftom. Dynamické cvičenia bude preferovať skôr benzínový, 1,5 litrový motor s výkonom 130k, ale svižne dokáže jazdiť aj naftový, 1,6 litrový i-DTEC s výkonom 120k (88kW) a spotrebou, ktorá deklasuje všetku triednu konkurenciu. Tento motor aj v tomto aute dokáže jazdiť so spotrebou začínajúcou číslom 3! 3,8 litra nafty vám bude stačiť na 100km počas jazdy okresnou cestou a dodržiavaní rýchlostných limitov. Osobne som HR-V počas testu vôbec nešetril a vďaka športovo ladenému riadeniu a radeniu som často využíval potenciál motora aj podvozka na maximum. Celková spotreba počas týždňového, dynamického testu mi vyšla 5,2 litra! Viac nemám čo napísať!



Honda HR-V ma nadchla. Viac ako zovňajškom, svojím charakterom a nevtieravým spôsobom ako si vás získa. Uhladené, vyvážené a skvelo ovládateľné auto na každodenné používanie pre metropolitného, uvedomelého občana, ktorý 5.3.2016 naštartuje svoj crossover a pôjde zodpovedne voliť, aby bolo aj v našej spoločnosti opäť všetko presne na svojom mieste!


Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner
Advertisement