Sports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NSanta1000 kilometrový testKodiaq RSProject CToto auto s vami pohne!Baby AMGRS245Sandman 2V ako...SandmanKia XCeed 1,6 T-GDIRozhodnutieCeed GTNáčelníkFocus STToto nečítajte!
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Honda Accord Tourer - Úsmev v košeli

Honda Accord Tourer - Úsmev v košeli

Honda Accord nie je žiadnym bažantom v segmente a už niekoľko rokov hrá svoje klasické akordy. Nie je to model, ktorý rozvášni Madison Square Garden a spôsobí mexické tsunami, ale má svoju uhladenú vážnosť a jasné zaradenie.
 
Honda v ľuďoch odpradávna evokuje šport. Onú športovú stránku veci, ktorá trochu prekrýva eleganciu a komfort väčšieho sedanu, ktorým Accord v skutočnosti je. „Kvílenie motora a vysoké otáčky? Čo by som s tým robil?“ Také bývajú vyjadrenia Európou rozmaznanej cieľovej skupiny, voliacej rodinné či služobné autá, hľadajúcej luxus a pohodlie. Ľudia nemajte predsudky! Okrem veľmi podareného zážitku z jazdy vám nový Accord poskytne omnoho viac!

V našom teste sa objavil v oceľovej šedej s veľkým zadkom. Lenže Jennifer Lopez ho tiež nemá malý a vyzerá neskutočne sexi. Posledný Accord vo verzii Tourer nestratil dynamickú líniu a rovnako ako sedan, priniesol pár facelift-ových inovácii. Viditeľné zmeny nastali na predných svetlách, kde sa stratila lacná oranžová smerovka a nahradila ju číra. Rovnako samotné svetlá majú čistejšie a ostrejšie rysy. A šošovka v nich má novodobú sexuálnu úchylku. Je bi-xenónová. Zmeny sa dotkli aj prednej masky a línia predku vyzerá agresívnejšie. Zozadu je to jednoducho dobre strihnuté kombi a analyzovať fantastickú farebnú vyváženosť svetiel, ktorú Honda avizuje? Pár prednášok filozofie nám na to nestačí. Profilu Accordu Tourer by sa vizuálne hodili o palec väčšie disky a nižšie pneumatiky, ale malo by to dopad na jazdný komfort.

Otvorte ho!  A zakričte! Počujete tú ozvenu? Interiér Accordu je priestranný a útulný. Akonáhle usadnete na predné sedadlá, uvedomíte si šírku ich operadiel a pohodlie krbového kresla. Výborné nastavenie spôsobí veľmi uspokojivé splynutie s autom a náhle pocítite, že sa vám nechce von. Naozaj veľa priestoru ako vpredu tak na zadných sedadlách. Nie je to prezidentská limuzína vo verzii „long“ ale cestovanie na dlhé vzdialenosti vám bude lahodiť.



Výbava Lifestyle, ktorá s nami križovala Slovensko sa postará o potrebné a doplní luxusné prvky, ktoré vám spríjemnia pobyt na palube. V lete spálené stehná a v zime odmrznuté zadky? To je kožené čalúnenie sedadiel. Kto si nepotrpí na kožu, vyberie Lifestyle a neriskuje panické volanie o pomoc svojho pozadia. V zime vám dokáže vyhriať predné sedadlá, dvojzónová klimatizácia sa postará a čerstvé dýchanie a tempomat to celé udrží na zvolenej rýchlosti. Spätné zrkadlo s automatickou clonou obmedzí zápal spojiviek, pokiaľ by si nejaký dobrák nechal zapnuté diaľkové svetlá. A Tourer vám elektricky pomôže aj pri otváraní dverí kufra. Posvieti na cestu a do zákrut Bi-HID xenónovými šošovkami, senzory svetiel, stieračov a parkovania vykonávajú svoju prácu statočne a pozrite na strechu. Aha, strešné lyžiny!

Volant je sám o sebe priveľký, ale v kombinácii s rozľahlým interiérom vám vadiť nebude. Jeho kolmé nastavenie v komunikácii s dobrým bočným vedením sedadiel vám dodá odvahu aj do ostrejších prejazdov a budete naozaj milo prekvapení ako vás Accord povykrúca na serpentínach horských prechodov.

„Kde bolo tam bolo, bolo raz za radiacou pákou trojo tajomných dvierok. Jedny ukrývali trblietavé hviezdičky, druhé drahé gumičky a tie tretie, tie boli zakliate. A ten, kto ich otvoril, premenil sa na žabu.“ Alebo niečo podobné vás napadne pri pohľade na kryty odkladacích priestorov pred pákou manuálnej 6 stupňovej prevodovky. Neestetické dvierka rôznych veľkostí však ukrývali dostatočne veľké schránky na čokoľvek. Jazvami na kráse boli aj isté dizajnové hrany palubovky, ktoré evokovali menšiu dávku vážnosti alebo dizajnérovo zanietenie pre lineárnu algebru. Malá rukoväť radiacej páky vyrobená pre japonské ručičky talentovaných detí mala tendenciu sa pri prudkom radení vyšmyknúť. Pri schopnostiach Accordu zabaviť vodiča aj pri ostrejšej jazde si vyžadovala väčší priemer hlavice alebo dostatočnú výšku.



Už zabuchnutie dverí svedčí o tom, že ste si sadli do kultúrneho a uhladeného auta. Skvelý zvuk zámku pridáva úctu a ihneď potom ako naštartujete si dojmy potvrdíte absolútne kultivovaným, takmer nepočuteľným chodom benzínového 2 litrového motora. Ten sa na voľnobehu pripomenie iba ručičkou otáčkomera, inak necítite absolútne nič. V nízkych otáčkach pri veľmi uvoľnenej jazdy pôsobí letargicky, ale to bude tým, že jeho 115kW (158 koní) vrcholí až v 6300 ot./min. Krútiaci moment 192 Nm si s hmotnosťou cez 1,5 tony poradí, ale zaberie tiež relatívne vysoko v 4100 ot./min

Toto je typická Honda, dole pokojná, hore bláznivá. Accord ono bláznovstvo samozrejme podáva veľmi vznešene a nijak vodiča netrápi častým radením, nebodaj masochistickým správaním podvozka. Ten je citeľne tuhý, zároveń veľmi dobre odladený pri prekonávaní mestských tankodromov, ale dostatočne pevný nato, aby vás podržal pri svižnej jazde. Auto neskáče, pretiahne vás zákrutou s potrebnou noblesou a zaručene dobrým pocitom zo svojej mechanickej zladenosti. Napriek všetkým kladom dáva relatívne hlasno najavo, ako veľmi usilovne pracuje.

Spoľahlivé brzdy treba na začiatku posmeliť riadnym zatlačením a pokiaľ zistia, kto je pri jazde pánom, poslúchnu. Riadenie je príjemné, ostré a rýchle. Auto smeruje tam, kam ho pošlete, dlhý predok reaguje okamžite a vy sa tešíte z pekne vykrojených oblúkov. Žiadna nervozita, žiadna panika rozvášneného zadku. Iba čistý prejazd a písknutie pneumatík na pozdrav. 



Ak má počasie vlhkú náladu a asfalt vraví spomaľ, auto je primárne nedotáčavé. Vo vyšších otáčkach vám vie pod plynom prekĺznuť vonkajšie koleso a auto sa vydá von zo zákruty. Je to jednoduché, ak je mokro, spomaľte. Robí to tak väčšina zodpovedných a funguje to! Ak je povrch nevhodný, jazdí sa pomaly a klesá spotreba. Tourer počas testu hlásil tieto čísla. V meste 8,6 litra benzínu, čo na veľké auto vôbec nie je zlé. Mimo mesto pri svižnej jazde to bolo takmer identické, 8,4 litra. Pokiaľ sme jazdili naozaj starostlivo, počítač ukázal 6,6 litra naturálneho benzínu hoci výrobca uvádza 5,8-6,0l. Sem s tým japoncom, ktorý to dokázal!

Honda Accord je auto, ktorým pokojne reprezentujte svoje úspešné postavenie, pokojne noste košeľu a onen úsmev sa dostaví po prvých kilometroch. Či ste manažérom na cestách, alebo starostlivým otcom, Accord vám vytvorí dobrú náladu. Postará sa o pohodlie aj malú dávku jazdeckej rozkoše. Takže? Nalaďte si správny Accord a veľa štastných kilometrov.


Autor: Marek Varga
Foto: Pavol Gemeiner
Advertisement