ZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSV ako...
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Honda CR-V Hybrid 2,0 i-MMD AWD Executive – DNES

Honda CR-V Hybrid 2,0 i-MMD AWD Executive – DNES

Ja, so svojím nulovým zmyslom pre šetrenie, či iným spôsobom definovania systémovej životnej disciplíny, som na tomto aute dosiahol priemernú spotrebu počas celého testu ... 4,5 litra benzínu na 100 kilometrov bez akéhokoľvek snaženia. Ako bežný užívateľ stredne veľkého rodinného SUV, považujem DNES 4,5 litra za ekonomický zázrak. Týmto značke Honda a jej CR-V Hybrid AWD vzdávam poctu, hold, odovzdávam Dankove hviezdičky a pusu na nárazník. Presne tak, ako mám rád steak, well done Honda, well done!

 

Keď som prvýkrát riadil CR-V Hybrid, auto skučalo ako vysávač s prepchatým sáčkom, malo tendenciu dokázať mi, že ho nenávidím a celková kombinácia spaľovacieho motora a malej elektrárne pod plechmi mi doslova zavadzala. Deň sa stretol s dňom, rok s rokom a ja DNES opäť sedím v hybridnom CR-V, ale tentokrát so zreteľom na jeho efektivitu v reálnom svete, nie len na prvý dotyk, ale počas celého testu. 

 

CR-V Hybrid 2,0 i-MMD (Intelligent Multi-ModeDrive) AWD vo výbave Executive je DNES ... jedno perfektne vyvážené auto, ktoré úspešne kopíruje dobu, potreby trhu, trendy a rovnako dobre spĺňa aj pragmaticko-prakticko-efektívnu a dajme tomu (obstarávacia cena je vyššia, ale následná prevádzka nízka), že aj ekonomickú rovinu každodenného života. Čo sa stalo alebo nestalo počas toho roku a pol, čo som naposledy sedel v CR-V Hybrid a mal z neho vyrážku? Vyspeli sme! Všetci. Aj CR-V čko, ktoré dnes vyzerá presne tak, aby vyhovelo potrebám ľudí, ktorí fandia japonskej organike a americkému zmyslu pre voľnosť. Mne sa CR-V páči hlavne spredu, kde sa výrazné predné linky snúbia s potrebnou dávkou športovej agresie, profil nejak neriešim, vysoké karavany ma nikdy neoslovovali a zadok nesie príznačné rysy ostrej japonskej disciplíny, aj keď Nemec by pri tomto slovnom spojení iba otvoril ústa s nevysloveným „was?“



 

Interiér tohto rodinného koča v testovanej výbave Executive je užívateľská topka. Nie, že by neexistovali iné, drahšie a ešte lepšie vyzerajúce značky, ale CR-V v kombinácii vonkajšej červenej menom Premium Crystal Red a vnútorného čalúnenie slonovinovej kože s „dreveným“ obkladom a čiernymi prvkami palubnej dosky vyzerá, za tie peniaze, jednoducho vynikajúco. K tomu pridajte naozaj dostatok miesta pre posádku, široké predné kreslá, spálňu so sklopenými sedadlami o objeme 1756 litrov a naozaj vkusne spracované miesto pre vodiča. Farebný TFT displej pod prístrojovým štítom v modernej grafike oznamuje všetky druhy pohybu, čerpania, či výroby energie, číselné stavy jednotlivých jazdných hodnôt, zelené lístočky a podobne. Stredový farebný dotykový displej, moderne vyriešené ovládanie automatickej prevodovky (CVT), veľká presklená strecha ... toto všetko a mnohé ďalšie veci, vytvárajú na palube CR-V skutočné pohodlie. Nekecám, toto je seriózny faktor ako pre celkové užívanie auta, tak pre zvýšenú mieru bezpečnosti – spokojný človek, pozorný vodič!



 

Keď už sme pri bezpečnosti. Toto naloadované CR-V za akciových 41.190 EUR s DPH má všetko, čo by vám mohlo zachrániť krk, zadok a ostatné súčasti tela, ktoré sa v tomto prirovnaní používajú. Honda SENSING je balík systémov, funkcií, asistentov, ako len chcete, ktoré sledujú jazdu vášho auta, ktorú pochopiteľne iniciujete vy. A v prípade, že by došlo k nesúhlasným kombináciam vašej aktivity a predpokladu bezpečnostných systémov, že ste jazdecké drevá a slepí zároveň, ... elektronika v nanosekundách preberá zodpovednosť a skončí to väčšinou rozliatou kávou, prinajhoršom vybitým zubom počas pitia so sklenenej fľaše. Ale, aby nezostalo iba pri opise reakcie na akciu Sensingu. Systémy vo vašom CR-V budú sledovať mŕtvy uhol preto, aby nikto mŕtvy nezostal, vozidlá blížiace sa zboku, budú vás držať v jazdnom pruhu a zároveň zmierňovať riziko opustenia spevnenej komunikácie. Adaptívny tempomat si podrží zvolenú vzdialenosť aj rýchlosť a v pomalých kolónach vás nebude obťažovať, všetko zariadi sám. Ďalšie elektronické oči sledujú dopravné značenie a vizuálne vám pripomenú, že maximálna povolená rýchlosť sa značne odlišuje od vašich vnútroobecných nastavení. V každom prípade tieto bezpečnostné prvky hodnotím ako veľmi osožné a čo je primárne, funkčné, bez toho, aby vás elektronika svojím nastavovaním zabávala viac ako keby ste si všetko sledovali sami. 



 

Jazdiť s týmto autom „športovo“ bolo ... elektricky okamžité, príjemne plynulé a výrazne agilnejšie a dynamickejšie ako som si to pamätal z vysá...,  z minulosti. Hybridná symbióza spaľováku a elektromotora bola nerušivá a to hlavne v prípade bežnej jazdy mestom. Pokiaľ ste ochotní pripustiť, že toto auto bolo vyrobené na presúvanie sa v pohodlí s dostatkom jazdného komfortu, minimom hluku a nie ste neurotik jazdiaci brzda plyn z presvedčenia, bude vám veľmi vyhovovať. V zákrutách sa nestratíte, pretože riadenie pôsobí pevne a presne, podvozok zvláda poskytovať ako komfort pruženia na nerovnostiach, tak aj dynamickú stabilitu pri rýchlej jazde, ale pokiaľ som sedel ako sa na vodiča patrí, sem tam som si buchol koleno o stĺpik volantu. Samotná jazda bola však aj vďaka pohonu všetkých kolies AWD veľmi lahodná, na rovnom povrchu až zamatovo jemná. A tvrdý offroad? Načo?



 

V živote nijak špeciálne nereflektujem na červenú, ale sú momenty, kedy ju vnímam veľmi intenzívne. Stalo sa mi to aj v prípade tejto Hondy, ktorá veľmi účelne skombinovala vizuál s príjemnými pocitmi z denného užívania tak, že objednávať DNES CR-V, beriem jednoznačne červený hybrid so slonovinovou kožou a bárs nech aj všetky 4 kolesá poháňa.

 

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: autor

Advertisement