Audi A6 PHEVSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Honda HR-V 1,5 i-VTEC MT Executive - Sumár mestského crossovera

Honda HR-V 1,5 i-VTEC MT Executive - Sumár mestského crossovera

Tá červená vytvára takmer v každom prostredí dominantný a okolie zušľachťujúci bod. Rallye Red ako sa farba laku volá, je pre malý mestský crossover od značky Honda veľmi viditeľnou voľbou, vhodne osviežujúcou súčasnú mestskú šeď. To, že takáto farba vytvára aj istú mieru pasívnej bezpečnosti, je vás dobre vidieť, nebudem nejak extra komentovať. Nie každý má totiž odvahu vyniknúť!


Honda HR-V je … známa. Pokiaľ by ste si chceli o nej prečítať veľa, navrhujem začať s článkom Honda HR-V - nové, malé SUV, kde zazneli základy, potom plynule prejsť na článok Nová Honda HR-V 2015, ktorý datuje, že tento model je tu už 5 rokov, ďalej postúpte na Honda HR-V 1,6 i-DTEC Elegance, aby ste hneď skočili na  Honda HR-V - Prečo?, kde zodpovedám základnú životnú otázku. Pokračovať smiete prečítaním článku Honda HR-V Sport 2019, v ktorom sme sa snažili potešiť športovo ladených mešťanov a pre baby písala o výskyte tohto crossoveru Amy v článku Honda HR-V 1,5 i-VTEC 2 WD MT, Elegance – Pani Mamko. Filozofia v titulku sa dostavila v ďalšom článku Honda HR-V Sport - Hodí nehodí! a dnes v mojom poslednom článku o tomto nehynúcom modeli sumarizujem, čím HR-V dokázalo, že sa mu u nás venovalo toľko pozornosti?


Pretože dobre vyzerá?

Uhol pohľadu - ortodoxný európan vykašle hlieny do umývadla a pôjde si radšej doleštiť svoju vrtuľu, 4 krúžky, hviezdu, tí so zmyslom pre dizajn, talianskeho hada alebo vzpínajúce sa kone (to sú tí, čo sa dobre učili). Honda ťa musí zaujať a vo svete dnešnej povrchnosti sa jej to darí výhradne tým ako jazdí. Dizajn je totiž vec osobného vkusu, možno preferencií, ale japonský pohľad na krivky bol a zrejme vždy bude - iný. 




Môj pohľad na hmotu menom HR-V je takýto: Vpredu vidím športový nános atletickej mimiky a pekne vykrojene LED denné svietenie. Z profilu badám hladké a pekné  línie celku, jemne reznuté ostrými linkami a nepríjemne moderné disky kolies, ktoré sú zrejme žiadané, ale ja tento tuningový, elektrárenský dizajn nemusím. Ale môžem čistotu dizajnu a minimalizmus, ktorý podporujú ukryté kľučky zadných dverí a príjemné klenutie strechy ústiace v decentnom zadnom spojleri. Zozadu je to na zamyslenie, pretože toto je presne moment, kedy sa japonská inžinierčina najedla mnoho sushi alebo prepila saké a vytvorila obraz, ktorý nie úplne presne korešponduje s ostatkom. Neuráža ma to, je to funkčné, beriem, ale je škoda, že celé auto nedokončila jedna pracovná zmena.




 

Pretože sa v nej človek dobre cíti?

Áno, tu by sa dalo pritakávať súladu materiálov, ergonómie a dizajnu. Interiér dokáže človeka vtiahnuť a upokojiť. Honda vždy vedela robiť vnútro tak nejak lepšie ako všetky ostatné japonské značky (aktuálne s výnimkou Mazdy, ktorá si ide prémiový smer) a jej spracovanie, hlavne vo vyšších výbavách ako bolo moja testovaná Executive, cítiť zameranie na materiálne uspokojenie.




V HR-V si od začiatku idem dotykové ovládanie klímy a páku manuálnej prevodovky. Volant sa pridá, ale celkový posed za ním nie je najlepší. Ak by sa ma niekto spýtal na radosť z používania infotainmentu, vnímal by som to ako provokáciu, pretože nerozumiem tomu, ako elektronická veľmoc akou Japonsko je, nedokáže v aute použiť niečo, … viac priateľské!?




Pretože dobre jazdí?

Áno, presne preto. HR-V je model mestského auta spĺňajúceho trendy aj denné potreby, jeho obstaranie aj prevádzka sú ekonomicky únosné a dokonca, … dokáže miestami potešiť šoféra svojími jazdeckými prejavmi. Motor má naozaj pekný, poctivý zvuk a žiada si otáčky, 6 st. manuálna prevodovka je typicky presná a podvozok odslúži aj horské serpentíny. 




Honda dokáže vyvolať v človeku pocit, že vydrží, všetko mechanické vždy funguje a je na ňu všeobecný spoľah. A to sú kritériá, ktoré môžu vyvolať záujem a vo výsledku dôrazne ovplyvniť rozhodnutie pre kúpu samotnú. Je dokonca dostatočne veľká na to, aby sa zmestili mamičky s deťmi aj kočíkmi, aby sa bežná rodina vedela prepraviť aj na vzdialenú dovolenku ale zároveň dostatočne malá na to, aby plnila všetky zadania v úzkych, či preplnených uliciach miest.




Pretože?

Je to vo výsledku dobré auto. Jeho kúpou nešliapnete vedľa a užívanie bude uspokojivé. Nečakajte orgie, iba príjemné spolužitie. Ale rovnako sa nebojte unudeného dizajnu a straty nevšednosti, či malej jazdeckej zábavy. Honda to spojiť vie a dala to aj malému mestského crossoveru menom HR-V.




Autor: Marek Varga, Foto: autor





Advertisement