Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Honda HR-V Sport - Hodí nehodí!

Honda HR-V Sport - Hodí nehodí!

Výskyt auta akým je Honda HR-V absolútne schvaľujem. Tieto malé crossovery, ktoré mimochodom už vôbec malé nie sú, pekne vypĺňajú potreby dneška a stávajú sa efektívnymi rodinnými, či inými spoločníkmi. 


Ich deriváty zväčša označené nejakým prívlastkom, bývajú autá rovnako zdatné, ale niečím výnimočné. HR-V, ktorú som na týždňový test dostal ja, mala v popiske slová Sport  a Turbo a všeobecne sa zrejme očakávalo, že s tým trhnem rekord na okruhu, kde si za posledné roky všetci marketingoví riaditelia automobilových značiek porovnávajú, ... časy. Na Nürburgringu!

 

Nie, nešiel som na okruh! Šiel som tam, kde sa toto auto bude najviac používať – do mesta a na cesty, ktoré mestá spájajú. Z odjazdených cca 600 kilometrov mi vyšla zaujímavá štruktúra poznámok, ktoré alternujú známu mládežnícku hru, vadí-nevadí!  V mojom predstavení som si zahral verziu, hodí-nehodí!

 



EXTERIÉR

 

Prívlastok Sport sa jej hodí, pretože optický paket je pekný,  nevtieravý a  zvýrazňuje dynamické proporcie tohto pekného crossoveru. Lesklá čierna na podnárazníkoch a plochy tmavého chrómu podporujú pocit jedinečnosti a čierne 18“ disky pekne dotvárajú temnú stránku pouličného bojovníka.


Prívlastok športové kupé, ktorý som objavil niekde na stránkach výrobcu, sa nehodí. Dnes už sa síce autá označujú ako sa komu páči, ale práve Honda by mohla pamätať na históriu, svoje skutočné kupé modely nehaniť a nenazývať tak vysoké autá s 5 dverami.


Farba laku Platinum Grey Metallic (iba pre verziu Sport) sa hodí. S tmavými doplnkami pôsobí trochu chmúrne a tmavo, ale zvýrazňuje agresívny postoj a športovú linku auta aj keď stojí


Predné LED svetla  sa hodia. Tie tam mali byť už od začiatku, takto to vyzerá výborne a rovnako dobre to svieti.


Zadné zoskupenie svetiel sa nehodí, oproti predku pôsobí zastaralo až pokým sa nerozsvietia. Vtedy červené LED pásy podporené „dymovým“ efektom vytvoria modernú linku a je to v poriadku.


Ako celok je to veľmi pekné SUV alebo crossover a na cesty sa jednoznačne hodí.



 


INTERIÉR

 

Vínovo červené, až bordové kožené čalúnenie mi silno pripomínali časy dedovho žiguli alebo reklamu na zubné náhrady. Honda to volá kombinácia tmavej kože a látky a fakt je ten, že si v konfigurátore neviete zvoliť nič iné. Do Sport-u sa mi to nehodí, prijal by som odkaz na Type R a trochu alcantary a červenej nite.


Zabudovaný tablet, rozumej displej infotainmentu sa hodí -  je veľmi fajn, nijak neruší linky interiéru a tým, že ho zo všetkých strán obopína kožou čalúnená palubovka, pôsobí až luxusne


Kožený volant sa hodí,  dobre sa drží, má pekný tvar a pokiaľ niekto chce, pokojne môže vyvolávať dojem športového kokpitu


Vnútorný priestor sa absolútne hodí -  je to devíza tohto auta v tejto triede, kde je naozaj dostatok miesta aj na zadných sedadlách. 


Kufor je dostatočný, bežná rodina sa bez problémov zbalí aj na dovolenku, takže sa hodí.



 


MOTOR/PODVOZOK/JAZDA

 

182 koní a benzínový turbo motor 1,5 i-VTEC sa samozrejme výborne hodí. Je tichý na voľnobehu, silný, pracuje poctivo a zdá sa, že dlho vydrží.


Podvozková technológia Performance Damper vyvinutá iba pre verziu Sport, sa pre rýchlu jazdu hodí. Honda jej funkčnosť vysvetľuje takto: Systém tlmičov je integrovaný do prednej a zadnej časti automobilu a je navrhnutý tak, aby pôsobil proti relatívnemu pozdĺžnemu a torznému pohybu cez podvozok. V ostrých zatáčkach zabraňuje nakláňaniu automobilu, zlepšuje stabilitu pri náhlych zmenách jazdných pruhov a znižuje vibrácie na nerovných cestách.


Prevodovka CVT sa nehodí. Nehodí sa totiž ani k označeniu Sport, ani k potenciálu podvozka, či motora. CVT, pocitovo, blokuje výkon (o 0,8s pomalšia na 100km/h a o 15 km/h slabšia pri Vmax oproti manuálu). Stále je to v medziach požadovanej dynamiky,  jazdiť sa s tým dá svižne, ale pokiaľ chce vodič využívať plnú silu motora a schopnosti podvozka a hlavne si to užiť, mal by zvoliť manuálnu 6 st. prevodovku, pretože tá sa hodí.


Pokojná jazda na dobrom a hladkom povrchu sa príjemne hodí. Auto pôsobí celistvo, pevné pruženie dáva najavo svoju prítomnosť a riadenie poslúcha na prvý pokyn. Jazda pôsobí veľmi uhladene a keď uberiete plyn, máte pocit nekonečnej zotrvačnosti a akoby žiadneho odporu pneumatík. Akonáhle sa však povrch pokazí – už sa to veľmi nehodí. Tlmenie je hlučné a má problém s akceptovaním mestských nerovností. Vie ich bez problémov prejsť, ale dá vám vedieť, že sa mu to nepáči.


Štartovanie klasickým kľúčom sa už dnes nehodí. Je to síce milé retro, ale do moderného auta si zákazník platiaci cez 27 tisíc EUR, zaslúži bezkľúčový systém.


Tlačítko ECON sa nehodí, pretože spotreba sa vie vyšplhať až na 11 litrov v meste a zároveň má snahu negovať (to tlačítko) slovo Sport, ktoré sa jej, ako už bolo bývalo oznámené vyššie, hodí. 


Spotreba okolo 6,5 litra sa hodí, ale musíte byť veľmi disciplinovaní a nepokúšať kone pod kapotou. Extrémne sa hodí aj spotreba 3,5 litra, ktorú sa mi podarilo dosiahnuť pri jazde po diaľnici, pri konštantnej rýchlosti 90 km/h ... v závese za kamiónom.





ZÁVER

 

Z globálneho hľadiska mi pre model HR-V dáva zmysel 1,5 litrový benzínový motor bez turba, s nižším výkonom (130 k), nízkou spotrebou a jemne športovým naladením celého auta – to sa hodí.


Verzia Sport je pre úplne bežné, denno denné užívanie trochu „prešportovaná“. Ako celok funguje správne a vie byť naozaj dynamická, ale musíte to tak chcieť. Musíte chcieť byť iní, musíte chcieť jej podarený dizajn, ospravedlniť menej nehy a žiadať viac svalov. Ak to dokážete, tak sa to celé zrazu HODÍ.



Hodnotenie: 4 obrubníky (z 5) za to, že vie čo robí, ale nemôže za to, kde ju to robiť nechajú.

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: Filip Damé

Advertisement