AfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Zbohom Mazda 6

Zbohom Mazda 6

Samurai v bielej zbroji sa mi dostal poriadne pod kožu hlavne svojím dizajnom, zmyslom pre detail a srdcom pod kapotou. Takéhoto bojovníka chce mať každý jeden panovník, teda šofér. 

 

Píše za rok 2019 a ja zisťujem že staroveký japonský bojovníci sú stále medzi nami. Tento je vybavený krásnym brnením, ktorý mu zaisťuje priťahovanie pohľadov okoloidúcich. Prirovnal by som ho krásnej žene s plným dekoltom, krásnymi dlhými nohami, prenádhernými očami a hlavne úsmevom, ktorá svojím vyžarovaním získa každého. Dokonca táto je aj poriadny atlét ducha. Ladné krivky od predného nárazníka sa krásne ťahajú až po zadné svetlomety. Toto sa vážne podarilo. Brnenie je ukované absolútnym majstrom svojho remesla so zmyslom pre ten najmenší detail. Už dlho som nebol takto unesený z vozidla, ktoré (pardón Mazda) patrí medzi obyčajné autá a nie prémiovky. Dokonca by som povedal, teda napísal, že sa majú ostatní čo učiť. 

 

Po nastúpení do vozidla mi nezaujatý pasažier neveril, že nesedí v BMW. Istá podoba na palubovke tu je, no úprimne neviem čo spolujazdec požil pred jazdou. Po naštartovaní sa po kabíne rozoznie príjemný, plný a dunivý zvuk 2,5 litrového štvorvalca. Tento agregát dokáže odpojiť z funkčnosti dva valce aby majiteľovi nejaké to dcl paliva ušetril. Z môjho pohľadu je to absolútny klenot a robí zo samuraja extra triedu. Prvá cesta domov sa trochu natiahla nakoľko ma 6ka uchvátila svojou jazdou na štýl Dr. Jekyll a Mr. Hyde. Komfort, kultivovaný chod sa strieda so silou atmosférického motora s lineárnym nástupom výkonu. Budem úprimný a napíšem, že keby pán dal samurajovi k srdcu turbo bola by to paráda a stal by sa z neho možno aj šéf klanu. No nakoľko sa to nestalo, musíme si vystačiť v uvozovkách len s 192 koňmi a . Robím si srandu. Je to vážne skvelé zvezenie a v dnešnej dobe prepĺňaných motorov aj trochu spomienka na minulosť. Toto sa podarilo. 

 

Čo sa ešte podarilo, respektíve nasadilo laťku poriadne vysoko je interiér. Jednoduché, krásne, elegantné a zároveň nápadité detaily sú pastvou nie len pre oči. Kombináciou kvalitných plastov, alcantary, dreva a spracovaním sa dizajnéri pohrali až do takej miery, že som počas testu nenašiel chybičku. No dobre, aby som zostal hnidopichom tak drobné tu sú. Výduchy klimatizácie po stranách sú natoľko blízko madlám na otváranie dverí, ktoré sú mimochodom kovové, že v zime keď som kúril boli doslova žeravé. Háčik na zavesenie saka vzadu je presne v strede okna. Rozlíšenie displeja pre cúvaciu kameru sa vrátilo do doby prvej generácie LCD. A super retro fičúra je otváranie nádrže nie elektricky ale tiahlom. Z môjho pohľadu sú toto tak malé nedostatky, že som ich musel doslova vyhľadávať. Predsa nemôžem iba chváliť. Ale už budem. Headup displej sa premieta priamo na sklo a zobrazuje všetko čo chcem a aj viac. Tým viac myslím vozidlo v mŕtvom uhle. Úžasná vec a určite milión krát lepšie ako v spätnom zrkadle. 




Ovládanie multimediálneho centra je buď dotykom alebo ovládačom v stredovej konzole s príjemnou odozvou. Ovládače klimatizácie majú dostatočnú veľkosť a pocit z ich používania je sprevádzaný istotou a nie vyklaním sa. Znovu ten feeling prémiovky. Bezrámové spätné zrkadlo je už len čerešničkou na torte. Analógovo-digitálny kokpit je presne medzi modernou a klasickým ponímaním ako má vozidlo ukazovať potrebné informácie vodičovi. Aj tu sa nájde retro vecička v podobe archaickej tyčky na zmenu jasu podsvietenia. Ach áno aby som nezabudol na ešte jednu maličkosť z dôb minulých, tak vo vozidle nájdete stále CD prehrávač. Kam s týmito médiami už ale výrobca nejako zabudol. Predné sedadlá poskytujú až nadpriemerný komfort no bočné vedenie by mohlo byť o čosi lepšie. V mnou testovanej verzii bolo ich nastavovanie elektrické a sprevádzané výrazným zvukom elektromotorov a nechýbalo vyhrievanie a ani chladenie. Celkovo čo sa týka výbavy tak tento samuraj dostal snáď všetko na čo si jeho pán len spomenul. Veľký luxus je to hlavne pre pasažierov vzadu. Tu by svoje miesto našiel aj sám Šógun. Dlhé sedačky, mäkké polstrovanie a príjemná koža si hýčkajú pasažierov do takej normy, že som nechcel ani len presadnúť. Spočiatku som chcel kritizovať chýbajúce vyhrievanie zadných sedadiel a USB porty no posledný deň som oboje objavil v stredovej opierke. Priznám, že som sa cítil ako debil. 



 

Po tom najdôležitejšom prichádza na scénu opäť jazda. Podvozok je v tejto verzii naladený skôr športovejšie, ale ani to spolu s 19 palcovými diskami neohrozilo jazdný komfort najmä na bratislavských cestách. Auto atakujúce svojou dĺžkou skoro 5 metrov sa vo vašich rukách správa ako minimálne o kategóriu menšie. Priame reakcie na pokyny volantom vám vyčarujú úsmev na tvári aj pri obyčajnej ceste do práce alebo z nej. Požiadal som samuraja o predvedenie sa na diaľnici a hlavne dôkaz, že je schopným spoločníkom aj na dlhé trasy. Predsa na to väčšie limuzíny sú. Bez mihnutia brvou dosahoval vysokú rýchlosť s istotou a kľudom kolonizátora z anglicka. Pripadal mi, že sa ani nezapotil ba dokonca si to užíval. Asi už o mojej láske k nemu vedel a chcel byť vlezdoprdelka. 

 

Požiadavka nášho šéfredaktora je použiť aspoň 6000 znakov pri písaní testu, ale to tento krát musím porušiť. Dôvodom je odporúčanie pre vás, potenciálnych záujemcov a tento segment vozidiel aby ste si určite išli tohto úžasného samuraja vyskúšať na vlastnej koži. Recenzie od novinárov a hlavne nás v RoadLife by pre vás mali byť resumé našich pocitov z vozidiel, ktoré máme k dispozícii. Obraz o nich si musíte urobiť len vy sami. V mojom prípade sa vždy snažím nájsť aj tie najmenšie chyby no tu to bolo extrémne obtiažne. Pri Mazda 6 som skalopevne presvedčený jej výnimočnosťou v porovnaní s konkurenciou. 



 

P.S. pri odovzdávaní som sa trochu bál, že mi bude chýbať. Bohužiaľ to tak bolo a v podstate stále je. Môj ročný Civic sedan môže kľudne žiarliť. Mazda je iná liga. Hodnotím s prehľadom a čistým svedomím na 4,9 obrubníka z 5.



Autor: Filip Damé, Foto: autor

Advertisement