Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ - HOT ROD #$%&*@§!!!

Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ - HOT ROD #$%&*@§!!!

Viete prečo má Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+ pod prednou kapotou vidlicový osemvalec s výkonom 510 koní a silou 700 Nm? Nuž preto, lebo dvanásťvalec by sa tam (asi) nezmestil. Potrebujete v stredne veľkom SUV taký výkon? Určite nie, ale veľmi chcete! Najneskôr potom, ako naštartujete a už zohriaty motor naplno rozozvučíte akcelerátorom. Ten zvuk! Znie to ako keby sa Ódin s Thorom hádali, kladivami, proste pecka! Motor je ústrednou postavou príbehu o najlepšom SUV na svete.   

Prvý letmý pohľad na brutálne vyšperkovaný vizuál GLC a musíte sa veľmi ovládať, aby ste sa nezačali rehotať nahlas. Vnímate jasné stanovisko AMG divízie a jej vztýčený prostredník smerujúci ku všetkým elektromobilom a EU regulátorom. Panamericana grill s 15 vertikálnymi lamelami oddeľuje strojovňu od okolitej premávky mrežou, predný nárazník otvorený len pár čísiel nad zemou vyzerá ako papuľa predátora pripravená zhltnúť menšie autá ako zajaca, rozšírenia podbehov kolies ledva schovajú dvadsaťjeden palcové kované disky s pneumatikami 265/40 R21 vpredu a dokonca 295/35 R21 na zadnej náprave a to všetko je zakončené démonicky tmavou štvoricou koncoviek výfuku. Už na prvý pohľad je zrejmé, že toto SUV do terénu nepôjde, jeho revírom sú okresné cesty, nemecké diaľnice... ale predovšetkým tunely, podjazdy, podzemné garáže, čokoľvek, čo poskytuje ozvenu úžasne znejúcemu osemvalcu a výfukovej sústave AMG Performance

Zvukový prejav na jednotku, ako je to s jazdou? Nalejme si pravdu zo sudu čistého stooktánového benzínu. Výkon a sila zabalená v karosérii SUV nedovoľuje zaoberať sa takými zbytočnosťami ako je komfort. Podvozok, aj keď na báze „vzduchového ovládania pohybu karosérie“, je športový, AMG športový a teda, v kombinácii s obrovskými kolesami tuhý. Vadí to? Nie, len na priečnym nerovnostiach sa dostavuje jemný pocit nespokojnosti a občas drobné rezonancie z prístrojovky. Ale keď sa dostanete na hladký asfalt... 



Vďaka možnostiam nastavenia podvozka (Eco a Comfort ma nezaujalo) od režimu Sport, cez Sport+ až po ultimatívny Race dostanete PUV(pretekársko-úžitkové vozidlo, ako aj katalóg tvrdí). Pri rozjazde cez Race Start tri sekundy trvá kým pneumatiky zrolujú asfalt pod sebou a na stovku potom auto vystrelí za 0,8 sekundy, maximálna rýchlosť je limitovaná na 280 km/h a predovšetkým, PUV motokára funguje aj na kľukatých cestách. O takmer nekonečnú trakciu sa stará pohon AMG Performance 4MATIC+, v režime Race s veľmi výraznou preferenciou prenosu výkonu na zadnú nápravu. S pomocou elektronicky riadeného samosvorného diferenciálu je asfaltový tanec ešte jednoduchší (rozumej, ak máš gule z ocele, zadriftuješ si), pohyby karosérie v najtuhšom nastavení takmer neexistujú. Ešteže poťah volantu z nappa kože a mikrovlákna Dinamica tak dobre saje pot z rúk... 

O krotenie rýchlosti sa stará vysokovýkonná brzdová sústava AMG, predné keramické kotúče majú priemer 402 milimetrov a šesťpiestikové strmene, vzadu sú „tristošesťdesiatky“ s jedným piestikom. Inými slovami, brzdí to skoro tak brutálne ako zrýchľuje. 



Potrebujete vedieť ešte niečo? V zásade, nie. Ale ak by vás to predsa zaujímalo, popri perfektnom motore, výborne radiacej deväťstupňovej športovej prevodovke AMG SPEEDSHIFT MCT, skvelému podvozku a neunaviteľným brzdám dostanete aj: 1. praktické auto s miestom pre štyroch a batožinovým priestorom s objemom 550 litrov, 2. bezpečné auto s balíkom asistenčných jazdných systémov, a 3. ...ten motor som vám už spomínal? Pri naštartovaní vyštekne, na voľnobehu si buble, pod záťažou znie ako závodné auto zo série NASCAR, pri odraďovaní strieľa do výfuku, pri podraďovaní práska medziplynmi... Jednoducho, komplexné predstavenie motorárskej perly. Aká je spotreba? Perfektná! Len tá 66 litrová nádrž je príliš malá, v priebehu necelých 2 dní som tankoval asi trikrát... 



Interiér samozrejme vychádza z klasického GLC, v našom prípade však výbava Edition 1 pridáva príťažlivé akcenty v podobe žltého prešívania pohodlných kožených kresiel, špeciálneho volantu, obkladov AMG z matných uhlíkových vlákien, osvetlených prahových líšt a špecifických koberčekov. K dispozícii pre fajnšmekrov je aj telemetria AMG Track Pace, ktorá pomocou príslušnej aplikácie na smartfóne vyhodnocuje viac ako 40 rôznych parametrov jazdy na okruhu.    



Ak by sme sa pokúšali o triezvy pohľad na vec, musíme skonštatovať, že AMG 63 S je úplne nadbytočná, pretože model 43 AMG uspokojí všetky dynamické a akustické nároky takmer rovnako dobre, je vďaka výškovo nastaviteľnému podvozku teoreticky použiteľný aj v ľahkom teréne a ani expresívna estetika vrcholného modelu nie je pre introvertov. Ale práve v tom je čaro šesťdesiattrojky, nepotrebujete ju, ale veľmi po nej túžite!

Text: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner  

Článok bol prvýkrát zverejnený v časopise RoadLife.

Advertisement