Stinger GTKonzultantLet na drakovi#HotHatch Track TestIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute Couture
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mercedes-Benz C 220d 4MATIC sedan – Zlatý rez

Mercedes-Benz C 220d 4MATIC sedan – Zlatý rez

Abeceda, tá správna abeceda úspechu, začína v Mercedese písmenom C. Trieda C ako nástupca legendárnej stodeväťdesiatky je vo svojej štvrtej generácii najpredávanejším modelom značky Mercedes-Benz. Celosvetový predaj v roku 2017 dosiahol viac ako 415 000 vozidiel. Pochopiteľná je preto pozornosť, ktorú mu Mercedes venoval v rámci modelového omladenia

Základné línie samozrejme zostali, ale cielené zmeny predného a zadného nárazníka a predovšetkým svetlometov zdvihli optickú hodnotu najmenej o pol triedy. Dnes už nikto neoznačuje najmenší sedan z rodu Mercedesov (A sedan nepočítajúc) ako Baby Benz, ale pri pohľade na nové Céčko každého napadne jediné: „Baby S klasse.“ 

Klame telom. Nemám na mysli dizajnovú podobnosť s väčšími súrodencami, ale svojou konfiguráciou. Línia AMG so špecifickými prvkami, spolu s deväťnásťpalcovými diskami kolies pôsobí jednoducho ako športový model. Diamantová maska doslova žiari, ale najväčší dojem sprostredkuje pozorovateľovi bočný profil. Krátky predný previs a vyvážené proporcie naznačujú klasickú koncepciu pohonu nemeckých prémiových sedanov.

 
Pod karosériou sa samozrejme neskrýva pohon zadných kolies a silný šesťvalec, ale racionálna motorizácia, naftový dvojliter s výkonom 194 koní a silou 400 Nm, ktorú prenáša prostredníctvom novej deväťstupňovej automatickej prevodovky 9G-TRONIC na čoraz obľúbenejší pohon všetkých kolies 4MATIC. Dynamické parametre, štandardný šprint za 6,9 sekundy a maximálna rýchlosť 240 km/h sú viac než dostatočné. Vizuálne bezchybná konfigurácia je podčiarknutá novou farbou, ktorá síce nesie názov mohavská strieborná metalíza, v mojich očiach je však dokonale zlatá. 
 


Interiér z modernizácie profituje ešte výraznejšie ako exteriér. Novinkou je príplatkový plne digitálny združený prístrojový displej s uhlopriečkou 12,3 palca, umožňujúci nastavenie rôznych štýlov zobrazenia (klasický, športový a progresívny). Takisto príplatkový (samostatne alebo so systémom COMMAND) centrálny displej ponúka vysoké rozlíšenie 1 920 x 720 a uhlopriečku 10,25 palca s pomerom strán 16:9. Celé to vyzerá pekne, prehľadne a moderne. Fantastický je nový volant, nielen, že pôsobí veľmi hodnotne, ale logika jeho multifunkčných ovládačov je absolútne dokonalá. Okrem klasických tlačidiel sú na každej strane dotykové plôšky, každá pre jeden displej. V praxi to znamená, že takmer všetky nastavenia vybavíte s rukami na volante. Bezchybné!  
 


Celková cena testovaného vozidla s bohatou príplatkovou výbavou dosiahla čiastku 65.616,- EUR. Je to veľa? To už sa musí rozhodnúť potenciálny kupujúci, za seba musím povedať, že každé jedno euro je jednoducho vidieť vonku aj v interiéri a dodávam, že predajný úspech triedy hovorí o správnej obchodnej stratégii automobilky. Naše Céčko si viem predstaviť ako ideálne vozidlo pre konzultanta, ktorého čas je drahý a zároveň veľa cestuje. S ohľadom na svoje hodinové sadzby potrebuje reprezentatívny prémiový sedan, ale keďže jazdí prevažne sám, väčší ako C klasse nemusí byť. 
 


Jednu takú dlhú pracovnú cestu som si vyskúšal na vlastnej koži. Vstávam o 4:00 hod., z garáže vyrážam 4:45. V Poprade ma čaká náročný termín už o 8:30. Napriek slnečnému počasiu už panuje kráľovná Zima a preto potrebujem dostatočnú časovú rezervu. Nasleduje spiatočná cesta. Pred ďalším pracovným stretnutím v Nitre stíham plnohodnotný obed. Po návrate do Bratislavy nasleduje rýchla sprcha a večer ma už v Lamači čaká predstavenie nového člena rodiny GT. Dress code je jasný, oblek a Mercedes, musím však podotknúť, že medzi záplavou eSkových limuzín a ďalších chuťoviek som sa so „svojim“ Céčkom cítil ako... baby konzultant. Haha. Pracovný deň končím až o 22:00 hod. Za jeden deň som za volantom strávil viac ako 8 hodín, najazdil takmer 700 kilometrov a dostal sa na priemernú spotrebu (pochopiteľne na zimných pneumatikách) 7,0 litra na 100 km. Čakal som menej, avšak na druhej strane, neflákal som sa (priemerná rýchlosť 84 km/h) a svoj obľúbený horský priechod som využil na dynamické jazdné testy...
 


Čo som zistil? Ako biznis sedan je nové Céčko v testovanej konfigurácii takmer dokonalé. Príplatkové MULTIBEAM LED dokonale osvetľovali cestu, len občasné bliknutie oproti idúceho kamiónu na diaľnici jemne skritizovalo režim prepínania svetiel, adaptívny tempomat DISTRONIC s riadiacim pilotom a asistentom riadenia funguje spoľahlivo, nastaviteľný podvozok je veľmi komfortný, ale zároveň istý pri dynamickej jazde, trakcia pohonu všetkých kolies bezchybná. Sedadlá sú pohodlné, multimediálna výbava uspokojujúca. Moje nadšenie z auta trochu miernilo len malé sklamanie v podobe len dobrej pružnosti motora a spotreby. Priznám sa, po výkone, ktorý podalo nové CLS som čakal viac (teda menej) ako celkových 7,3 litra. 

  
Nová trieda C má vďaka svojmu dizajnu, výbave, vlastnostiam a v neposlednom rade imidžu vynikajúce predpoklady na pokračovanie úspešnosti predajov. Osobne ju považujem za zlatý rez v triede prémiových sedanov. A nielen farba mi dáva za pravdu!

Autor: Miro Vilím, Foto: Jakub Čajko