Ford Mustang GT Convertible TestČasopis RoadLife - predplatnéHonda Civic Sport Plus 1,5 VTEC TurboKTM 1090 Adventure TestDragon SkinÁno prosím!Volvo V90 CCMedveď zabil chodcaŠkoda Kodiaq TestBaby M2Mercedes-AMG GLC 43 CoupeAudi Q2 - untaggableEbajk TestVaše Portfolio
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mercedes-Benz E400 kupé – Smoothie

Mercedes-Benz E400 kupé – Smoothie

Hrubo povedané je smoothie rozdrvené surové ovocie s ľadom, sladkým sirupom a vodou. A pokiaľ sa metaforicky prenesieme do kokpitu E400 kupé, nájdeme všetky tieto prísady v jednom fantasticky namixovanom šejku.

To je tak krásne auto, až sme s chalanmi zostali stáť vedľa na chodníku a len nemo civeli. Osobne si myslím, že Mercedes dnes valcuje konkurenciu práve dizajnom a celé jeho súčasné portfólio je veľkou vizuálnou oslavou. Ok, tak B trieda je len normálne vyzerajúci rodinný van. Onoho času som však stál vedľa triedy E, vedľa kategórie, od ktorej podľa ortodoxných, začína skutočný Mercedes. K tomu verzia kupé, ktorá podčiarkuje takmer dokonalé predstavenie nevtieravej vznešenosti, elegancie a takmer nekonečného imidžu. Takmer píšem zámerne, pretože bez tohto výrazu by sa popis hodil jedine na model S kupé, ktoré je z pochopiteľných dôvodov, postavené ešte o úroveň vyššie.

Profil je perfektný. Výborne strihnuté krivky kapoty a strechy voľne padajúcej na úroveň dverí kufra. Jedny dlhé dvere bez rámu a 20 palcové disky kolies v mnoholúčovom dizajne dotvoria vysokú hodnotu bočného pohľadu a potvrdia pravosť výberu vašeho nového auta. Široký nárazník, veľká hviezda a rovnobežné výčnelky na kapote podporia dojem zdravej agresie, ale stále zachovávajú elegantný štýl Ečka. Predné LED svetlá hrajú svoju hru a na privítanie vykreslia krivky v niekoľkých farbách. Zadné partie veľmi decentne naznačujú, že je na čo byť pyšný, ale necítiť žiadny stupeň arogancie. Svetlá vyzerajú ako tisíc vedľa seba naukladaných rubínov a súdiac podľa vizuálov konkurencie, určujú vlastný trend. E kupé vie, že vyzerá dobre a nemá potrebu si to potvrdzovať výraznými spojlermi či inou plastovou háveďou.

Až mi príde nevhodné písať stále v superlatívoch. Ale ja za to nemôžem, píšem len to, čo vidím, cítim, skúšam a zažívam. A preto musím poznamenať, že interiér E kupé je nádherný. Veľké, moderné displeje, elegantné podsvietenie palubovky a dverí pôsobí až ozdobne a je možné si meniť jeho farbu a intenzitu. Absolútne magické sú otvory ventilácie, ktoré pre mňa počas testu tvorili highlight celého interiéru. Volant je pekný a drží sa výborne, ovládače majú príjemný chod, tlačítka výbornú spätnú väzbu. Za volantom sa sedí hlboko, samozrejme iba pokiaľ si pamäťové elektricky ovládané sedadlo necháte v spodnej polohe.


 
E400 je variant so 6 valcovým benzínovým motorom s výkonom 245 kW (333 k) a silou 480 Nm, ktorý 1845 kg vážiace auto rozpohybuje veľmi spoľahlivo. Ale, jedno zásadné ale. Napriek tomu, že sa auto pohybuje so slušnou dynamikou, vo vnútri necítite takmer nič. Či je to dobre? V prípade E kupé áno. V pohodlných kožených sedadlách s dokonalým odhlučnením interiéru nechcete prežívať preťaženie, z ktorého vám bude nevoľno a nechcete, aby s vami auto kmásalo na tvrdých brzdách. My sme chvíľu chceli a na našej testovacej trati Mercedes odviedol dobrú prácu – tak vraví výsledný čas. Ale pocitovo bolo ovládanie veľkého kupé na malej technickej trati úplne bezpohlavné. V ostrých kolách sa relatívne skoro ozvali brzdy a dali najavo, že nápad skúšať cezpoľný beh v žakete musel vzniknúť iba v hlave poloblázna. E kupé sa javí ako nedotáčavé a pohon 4MATIC nestíhal posielať na zadok dostatok výkonu na to, aby si Mercedes pomohol do zákruty vyosením zadku.


 
No, ... nestíhal. Aby som bol objektívny. Mercedes so svojou technikou stíhal poľahky úplne všetko, len mne ako vodičovi sa jednoducho nedostávalo dostatok surových signálov, aby som vedel, že sa niečo tam vpredu a tam dole deje. E kupé vás aj pri ostrej jazde zabalí do vaty a nenechá trpieť. Výsledný čas však jasne ukázal, že toto auto nie je v žiadnom prípade pomalé. Dynamika je veľmi dobrá, ale E400 má svoj spoločenský protokol, ktorý bez výhrad dodržuje. Vlastná inteligencia Mercedesu sa prejavila aj pri radení 9 stupňovou automatickou prevodovkou. Režim Sport+ a automatický režim prevodovky je maximum, čo vám na trati dovolí. Pokus o manuálne radenie s priveľkou horlivosťou pri brzdení pred zákrutou jednoducho ignoruje. Prevodovka má svoju vlastnú politiku a nemieni sa zaoberať neefektívnymi pokusmi o vyššie otáčky a viac sily na výjazde. Dá toľko, čo dať treba a nezaujíma ju vaša urputná snaha o stotiny.



Mercedes-Benz E400 kupé je jedno z tých dobrých áut. Pokiaľ pochopíte, na čo bolo vytvorené. Kvalitné cestovanie s výrazným puncom elegancie vyššej triedy. Vyberané spôsoby benzínovej V6ky a atletická dynamika, ktorá vás neobťažuje. Kultúrny prejav a autorita na cestách. Vedel by som ho bez problémov zaradiť ako auto na každý deň. K tomu košeľa vhodnej značky a športové sako. Vlastný fitness tréner, fungujúca firma a šťastná manželka so svojím GLC kupé. Áno, takto nejak si to predstavujem.


Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner