Hot Rod!Na vrchole!CoolsterHot EVil...?Mercedes-Benz S400dRolls-Royce CullinanPorsche Panamera STBMW X3 M40i T-Roc vs Kona vs Eclipse CrossDobrá Káwa ...Tlačený časopis 2018Honda Jazz Testi30 Fastback TestLand Rover DiscoveryMX-5 RF TESTT-Roc on the RockMitsubishi Eclipse Cross Test"Hello"Ečko je vraj droga radosti?Karoq vs KaroqSeat Arona – TransshowMazda CX-3 testKTM 1090 Adventure Test
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Najlepší Mercedes v mladom teste

Najlepší Mercedes v mladom teste

Kolega Miro vravel, že uverejňovať fotky auta na snehu v máji, je nepatričné. No pokiaľ to vezmeme takto meteovizuálne, má pravdu. Prečo uverejňujeme najlepší Mercedes až teraz, takmer 3 mesiace po teste, má však svoje dôvody. Ten prvý bola snaha vyrobiť diaľničný, záťažový, porovnávací test nemeckej prémiovej trojky. Mercedes však dodnes čaká na súperov - jeden ešte nie je vyrobený a druhý má priveľa marketingových povinností. Nuž, verím, že sa dočkáme. Druhý dôvod je skôr diplomatickou výhovorkou ako racionálnym argumentom, ale je v ňom kus poézie – S klasse je ako dobré víno, jeho čas musí dozrieť!

Porovnávací test prémiovej trojky ešte nedozrel, takže ho stále nechávam v sude a dnes ponúkam iba mladé víno. Podľa starej vinárskej povery sa mladé víno má ochutnať na Svätého Martina a dovtedy má zostať v pivnici, pretože zvukom cinkania pohárov by sa mohlo zlomiť. Do novembra čakať už naozaj nebudem, takže dnes som sa rozhodol uverejniť „mladý test“, ktorý historicky prvý krát prezentujeme v jeho neotesanej, surovej, nedozretej podobe – podobe textových poznámok redaktora, postupne dopĺňaných počas testu formou verbálneho diktovania múdremu telefónu, ktorý všetko  prepisoval do textu. Vzhľadom na moju nie vždy správnu výslovnosť, na popletené myšlienky, na orientáciu telefónu v slovenskom pravopise a jeho databázne možnosti, sa v poznámkach objavujú textové anomálie a zvraty, ktoré vo výsledku vytvárajú nové možnosti pre redaktorovu kreatívu pri samotnom písaní článku, keď lúšti, čo tým chcel vlastne v tom čase povedať? Ako to v mojich poznámkach k Mercedesu S400d vyzerá? Takto:



- Niekoho posadili do auta nechali ho jazdiť 1000 kilometrov bez močenia a vychytávať chybičky - na mňa potom nezostalo takmer nič. To znamená, že keď sa k tomu dostane konzument výsledného produktu je len minimálna pravdepodobnosť, že nájde nejakú chybu, ktorá by mu výsostne vadila.

- Vyhotovenie palubnej dosky obrovské displeje prešívanie kože použité plasty lesk. Všetko pôsobí honosné kombinácia ktoré bolo auto v interiéri vyhotovené - koža Napa Exklusiv AMG line + a orechová hnedá/čierna. Všetko je tak podmanivé a príjemné, že v eS Klasse chcete zostať bývať.

- Mercedes pri vytváraní jednotlivých funkcií a ich aplikácii mysli intuitívne to znamená že všetko čo mám Mercedes dáva vo forme svojich funkcií možností a schopnosti o dáva veľmi nenútene a veľmi praktický. Z ničoho nemáte pocit že je nasilu alebo že je to nepatričné alebo že takto by sa porozprávať nemalo pretože to nejakým spôsobom vadí.


 
- Napríklad pri vypnutí svetiel sa nezhasnú jedným veľkým Blikom ale zhasínajú postupne čiže ich intenzita klesá až na nulu. Je to jednak príjemné na oči jednak veľmi efektné pôsobí to veľmi veľmi vznešene.

- Design jednoducho krásny osobne by mi viac vyhovovala kratšia verzia pôsobila na mňa vyváženejšie Long verzia je však jedno veľké masívne majestátne a krásne auto.

- Predné svetla dostali Adidas linku trojitúZo zadných svetiel vyžaruje ale Garancia a najvyššia trieda krása v jednoduchosti sa potvrdzuje. Profil je absolútne fantastický dlhočizná Predná kapota so znakom Mercedes kokpit pre posádku klasický previs zadneho kufra - krásne

- 20 palcové disky kolies sú akurát pokiaľ by človek chcel ešte vyšší stupeň komfortu odporúčam 19 palcové disky s vyššími pneumatikami. Len kvôli kvalite našich ciest. S Klasse patrí jednoznačne na diaľnicu a Longo verzia patrí jednoznačne pasažierovi sediacemu vpravo vzadu.
 
- Nemá zmysel rozoberať množstvo funkcií ktoré toto auto ponúka aj tak je to vecou voliteľnej výbavy ide to skôr pocit a komfort ktorý zároveň extrémne podporuje bezpečnosť tej prepravy.



- Overených 800 km s jedinou 10 minútovou prestávkou bez toho aby som zaspával bez toho aby som potreboval nejaké extrémne podporné prostriedky som precestoval túto vzdialenosť automat bez akéhokoľvek zaváhania. Čiže okrem komfortu a luxusu najvyššej triedy ktoré auto ponuka je tu aj veľká miera bezpečnosti ktorú vďaka všetkým tým funkciám prináša. Vodič nie je unavený neboli jeho telo nemusí bojovať so žiadnymi fyzikálnymi ani psychologickými prekážkami jednoducho v ťažkej pohode a môžem bez problémov sa sústrediť na cestu.
 
- Elektronickí asistenti jazdy rovnako prispievajú obrovskou mierou k bezpečnosti jazdy. Počítače S Klasse nedovolia ani na sekundu zaváha či už je to kontrola jazdných pruhov kontrola vzdialenosti kontrole trasy navigácie aby človek nezablúdil.
 
- Aj tým že sa človek nemusí vďaka asistentom tak pekelne sústrediť na cestu v podstate iba dozerá na celý chod auta je uvoľňujúce tým pádom menej náročné tým pádom oveľa bezpečnejšie lebo človek vodič je stále bdely.

- Motor diesel trojliter 6 valec 250 kW 340 k. Maximálna rýchlosť 250 km/h zrýchlenie z nula na 100 je 5,2 s. Motor je krásne tichý odhlučnený vôbec nevyrušuje v interiéri. Jazda Dynamika super Diesel dokáže zabezpečiť veľmi príjemné pružne zrýchlenie v každej situácii. 9 stupňová automatická prevodovka radi ako potrebuje sama a nikdy to nie obťažujúce pre vodiča alebo pre posádku.




Asistenti

- Čítanie značiek dopravných rýchlostných automatické prispôsobenie rýchlosti na základe tých značiek funguje bez výhrad. Niekedy mi až vadí že je auto také zodpovedné.

- Registrovanie trás v navigácii pokiaľ vodič má tendenciu minút výjazd diaľnici napríklad - auto spomalí a bude ho navádzaných k zatočeniu, teda reálne mechanicky zatočí volantom.
 
- Prispôsobenie jazdy situácii pred automat registruje zákruty napríklad. Pokiaľ vyhodnotia počítače že rýchlosť ktorou auto ide nie je úplne Bezpečná pre vjazd do zákruty ktorá nasleduje automaticky spomalí na vyhovujúcu rýchlosť prejde zákrutu a presne na apex začne krásne zrýchľovať na pôvodne nastavenú rýchlosť. V podstate sa vôbec nemusíte dotýkať pedálov brzdy a plynu.

- Na okresných cestovať rozoznáva vjazdy do dedín výjazdy z dedín a prispôsobuje tomu rýchlosť našich limitov čiže 50 km obci 90 K mimo obce. 

- Masážne sedadlá sú jedným z prvkov bezpečnosti. Môže to znie snobský ale tým že vám sedadlo efektívne masíruje chrbát vás udržuje v príjemnom bdelom stave a ne uspávať.

- Klimatizácia funguje na výbornú ambientné osvetlenie interiéru je v noci extrémne príjemné na oči - celkový nabudený dojem priestor pre pokoj Pohodu a dlhé cestovanie.
 
- Cena za S400 4Matic dlhá verzia 83 870 € mi príde na túto triedu príliš základná. Auto tohto druhu aj v súvislosti s jeho možnosťami ďalšej výbavy musí mať cenu cez 100 000 €. Celková cena toho testovaného kusu bola už oveľa príjemnejšia a viac hodia cesnak S Klasse - 156 864 €.



 
Uzavrieť to definitívne zatiaľ nemôžem, vzhľadom na absenciu zistení z Audi A8 TDI Quattro a BMW 740d xDrive, ktoré na svoje „c(t)estovanie“ ešte len čakajú. Mercedes-Benz S400d je v každom prípade fantastické auto, ktoré nasadilo laťku veľmi vysoko. Zatiaľ však nepredpokladám, že by s tým mali mať ostatní dvaja nemeckí premianti nejaký problém. Ako BMW tak Audi ponúka svoje typické hodnoty a ja sa veľmi teším na porovnanie. A verím, že najneskôr na Martina, vám už ponúknem ... zrelé víno!


Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner