Kia Sportage 2018Hra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakAgent Myší kožuštekObrubník Poker a ZlatovláskaZlaté KrídloFiesta ST 2018 Srdcová sedmaKráľ horyHaute CoutureSurové železo!Tlačený časopis 2018
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mini Cooper Countryman 1,5 TwinPower Turbo – Slimáčik Máčik

Mini Cooper Countryman 1,5 TwinPower Turbo – Slimáčik Máčik

Upozornenie: názov článku je mierne zavádzajúci a text obsahuje prvky, ktoré nie sú vhodné pre suchárov, vážnych profesorov a ľudí bez humoru. Odporúčam ho čítať večným deťom a osobám, ktoré sa neberú príliš vážne. 

Keď blázon, tak poriadny, mám takú diagnózu! Vždy, keď čakám v dopravných špičkách (min. 2 hodiny denne), všímam si ľudí, ktorí sedia za volantom rôznych áut a v duchu zoskupujem ich charakterové vlastnosti. Ak tie uzávery ciest smerujúcich do hlavného mesta budú trvať ešte dlho, povýšim to na vedný odbor. 

Poďme ale k nášmu aktuálnemu pacientovi. Už samotný vizuál Mini Cooper Countrymana predurčuje charakter svojho jazdca/majiteľa. Odporúčam ho vyrovnaným ľudom, ktorí berú život so všetkým čo im prinesie, neboja sa byť stredobodom pozornosti, ale hlavne, ktorí riešia veci s humorom alebo pre pojašené baby (na veku nezáleží). Bez týchto atribútov si Countrymana, ktorý je sám o sebe úplne odlišný od nudných tuctových sérioviek, nikto nezaslúži. To najlepšie na ňom práve prichádza... Ono to má, prosím pekne, ešte aj stan na streche! Preto ten Slimáčik Máčik, nie preto, že je pomalý, práve naopak. Toto všetko v jednom balíku je už čistá, nefalšovaná kolotočarina. Úplne perfektné!  

Týždeň, kedy som dostala prerastené Mini do testu, bolo vinobranie a kolotoče. Tam sa veľmi nápadný Countryman alias „dedinčan“ vo farbe Chili Red cítil ako ryba vo vode a úplne sa asimiloval. Z toho, že cesty brázdi auto s ponukou exkluzívneho ubytovania priamo na streche, mali najväčšiu radosť deti.  



Vezmime si teda štýlové Mini kľúče od maxi Coopera a preskúmajme tento zdroj liečivého úsmevu. Celé to malé rozkošné autíčko, ktoré kedysi preslávil Mr. Bean, má už s týmto Mini spoločné jedine tak meno. Jasné, veď dnes sa píše rok 2018. Zmenili krajinu, vymenili svetlá, pretiahli tvary, vytvorili skvelý motor, pridali zopár zvukových efektov a ušili veľkosť XXL, aj pre exteriér aj pre interiér. Nič, okrem zadných stieračov už nie je mini. Tú hravú nevinnosť, šibalstvo a excentrickosť reprezentujú svetielka s neopísateľnými geometrickými útvarmi.  

Do auta si sadám s tým, že to bude o zábave. A presne o tom to aj bolo! Moje očakávania sa naplnili, ba priam boli prekonané. Krásne zladený interiér v duchu kolotočov, kde všetko a všade je o kruhových prvkoch, ktoré sú prepracované do najmenších detailov. Ešte aj ovládanie ventilačných mriežok je v tvare kruhov. Stále v duchu zábavy, ale s dôrazom na detail sa po naštartovaní vysunie head-up displej. Jeden z mála prvkov, ktorý bol zameraný na funkčnosť a nie na zábavu. Veľmi rozumne a jednoducho sa na ňom zobrazujú parametre jazdy a iné informácie. Chcela by som tiež pogratulovať za neuveriteľne čisté zobrazenie na, i keď mini, ale o to lepšej zobrazovacej jednotke, v ktorej obraz z cúvacej kamery je ako premietanie 3D filmu. Krištáľovo čistý obraz. Paráda. 



Vzhľadom k tomu, že testovaný Countryman nebol s pohonom 4x4, za dedinu sa dostane bez problémov, ale terén by som si trúfla s ním asi tak, ako s takými mestskými „fakeovými“ SUV. Teda nijak. Na začiatku týždňa u nás v redakcii zaznela otázka, pre koho je to auto v zostave so stanom určené? Nedošlo k zhode a brainstormingom sme tiež k ničomu múdremu nedospeli. Počas testovania som si ale uvedomila, že je vlastne pre úplne každého aspoň trošku dobrodružného človeka a možno aj pre lenivého kolotočiara.  

1. Je dostatočne veľké aj pre štvorčlennú rodinu,  
2. je veľmi pohodlné, žiadne vytriasanie kvôli tvrdému podvozku,  
3. časovo flexibilné, je ako Mama´s Hotel - Always Open  
4. ušetrí vám čas, veľa času. 

Zabezpečenie nocľahu pre dvoch (ak sa potlačíte, aj tie deti sa zmestia) vám zaberie cca. 3 minúty. Stačí uvoľniť 3 zaistenia a váš luxusný apartmán je pripravený. Podotýkam, v stane sú matrace aj s vankúšikmi, dostatočný počet inteligentných riešení na odkladanie drobností, okienka so sieťkou z každej strany, aj miesto pre romantický lampášik sa tam nájde.  



Čo ukrýva stan už vieme, ale čo je ukryté pod kapotou? Ukrýva trojvalec (ja viem, slovo trojvalec neznie lákavo, ale nezatracujte ho a čítajte ďalej). Takže odznova: benzínový trojvalec s objemom 1.5 litra označený ako TwinPower Turbo dodáva výkon 136 koní a s krútiacim momentom 220 Nm (od 1250 do 4300 ot./min.) zostáva verný charakteru auta, je živý, hravý a má krásny zvuk. Treba uznať, že v tomto prípade Mini + trojvalec = zážitok z jazdy.  



Ak sa vám už zunovalo počúvať zvuk motora, z audiosystému Harman/Kardon si pustite čo len chcete. To, či si vyberiete štýl jazdy Eco, Normal alebo Sport je na vás, ale pri každom naštartovaní (zábavným spínačom) je potrebné si svoju voľbu zopakovať. S výberom jazdných režimov prichádzajú ruka v ruke aj hravé farebné vizuálne efekty. Ovládanie prvkov infotainmentu je pochopiteľne veľmi podobné tomu z BMW. 

Neviem zrovna na čo náš milý kolega myslel, keď pri pohľade na páku 6 stupňovej automatickej prevodovky Steptronic z neho vyhŕklo, že to vyzerá ako,... ako to slušne napísať? Asi takto: vyzerá to ako vzácne vybavenie pánov, ktorým sa starajú o prežitie ľudského druhu. Nuž, po tejto poznámke som v tej páke videla už spomínaný orgán aj ja.  

Kombi spotrebu výrobca udáva 5,7 l/100 km. Ja som sa dostala na 8,1 l/100 km vďaka každodenným 2 hodinám času zabitého počas rush hours. Keby sa dnes točil remake kultového filmu S tebou mě baví svět (aj keď tajne dúfam, že nebude, pretože herecké legendy a atmosféra filmu je neprekonateľná), tak presne tento konkrétny Mini Cooper Countryman aj so stanom Autohome, je to pravé orechové na expedíciu Apalucha na Ydykseb.  



Jediné, čo mi žiaľ veľmi humorné nepripadá, je cena tohto živého, hravého a dynamického Slimáčika Máčika, ktorého na pár dní môžete považovať za svoj domov. Cenou sa totiž blíži k nehnuteľnostiam v okrajových štvrtiach hlavného mesta, alebo v prímestských obciach. I keď hovoríme samozrejme o malometrážnych bytoch, tak či onak, je to na zamyslenie. Cena tohto konkrétneho zabávača, domu, auta, lekára (lebo smiech lieči) je totiž 43.370 EUR, aj keď základ bez domčeka môžete mať už od 26.500,- EUR. Výber, ako vždy prenechávam samozrejme na vás, ale ak si vyberiete Vidiečana so stanom, o zábavu máte postarané. 

Autor: Amy Zaťková, Foto: Filip Damé