Sport TurismoS batohom bokomN lightTechnokratLord of the RingStinger GTKonzultantIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedma
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mini Cooper S Convertible – Komplikovaný

Mini Cooper S Convertible – Komplikovaný

„Hlasné prásknutie do výfuku a vypeckovaná hudba, presne takto si to predstavujem“. Marek, náš redakčný MINI guru má jasno ako to má vyzerať pri naštartovaní akéhokoľvek miňasa. Samozrejme, ak mu pod kapotou nepracuje naftový trojvalec

Súhlasím s Marekom, že aj základný miník prináša prekvapujúco veľa radosti do života vodiča, napriek tomu, môj vzťah k MINI je komplikovaný. Keď sa na to pozriem triezvymi očami cez cenovku 45.123,- EUR (presne toľko stála naša testovačka) vidím drahé malé auto, s nepríliš kvalitnými tvrdými plastami v interiéri a komickým voličom automatickej prevodovky. Stačí však sadnúť do pohodlných sedačiek, naštartovať a prejsť prvý kruháč a miňas si vás doslova omotá okolo prstu. A ak sa k tomu pridá fakt, že pod kapotou máte turbom dopovaný dvojlitrový benzínový štvorvalec a skladaciu plátennú strechu... rozum nemá šancu, srdce súboj o peňaženku dokáže bez problémov vyhrať. 

Vizuálne je MINI, napriek zásadnému nárastu rozmerov oproti prvej novodobej generácii, stále tým roztomilým autíčkom, ktoré prináša úsmevy na tváre všetkých pozorovateľov. Tmavomodrá farba Starlight Blue, v kombinácii s hnedou kožou Chester Malt Brown mu pristane a dodáva inak mladistvému naturelu dostatočnú dávku serióznosti. Dokázal by som uveriť tomu, že sa z tohto MINI, keď raz vyrastie, stane Bentley. Inými slovami, napriek nemeckým génom na mňa pôsobí „very british“. Polovičný Union Jack premietnutý do zadných svetiel to iba podčiarkuje.  



Britský je aj humor, s ktorým podáva svoje výkony. Človek by si myslel, že 192 koní (v rozpätí 5000 -6000 otáčok za min.) a sila 280 Nm (v rozsahu 1250 až 4800 otáčok za min.) bude mať s euro-hmotnosťou 1370 kilogramov viac práce. MINI však s potmehúdskym výrazom v tvári, nepochybne aj zásluhou automatickej šesťstupňovej prevodovky zrýchli z nuly na sto za 7,1 sekundy a maximálne dovolí lietať 228 km/h. Takúto rýchlosť však na rýchlomere nikdy neuvidíte, pretože sa budete nudným diaľniciam vyhýbať oblúkom, cez okresné cesty. 

A v meste? Adaptívny podvozok obúvajúci sedemnásťpalcové runflaty nie je úplne komfortný ani v najmäkšom nastavení tlmičov, ale opäť, je to vec, ktorá nikoho nebude trápiť. Všetko vynahradí svižný prejazd na obľúbenej okreske a otvorená strecha. A vďaka otvorenej streche nebudete potrebovať ani extrémne rýchlu jazdu na to, aby ste sa zabavili. 

Pochopiteľne, je to Mini, takže očakávajte živé jazdné vlastnosti. Príliš optimistickú nájazdovú rýchlosť potrestá ako každá predokolka nedotáčavosťou, ale stačí prudké ubratie plynu a zadok si zatancuje. V tomto sa gény MINI nezaprú, ale rozdiel k verzii JCW je stále veľký. Motokárová dynamika je však viac než dostatočná na to, aby ste na svojom obľúbenom kopci potrápili aj silnejších súperov.      



Plátenná strecha je na každom aute sexi, Mini nevynímajúc. A to bez ohľadu na spôsob jej uloženia pri otvorenom stave. Áno, karoséria je menej tuhá ako v prípade klasického trojdveráku, ale to je daň za možnosť jazdiť s nebom nad hlavou. A je úplne jedno, či svieti slnko, žiaria hviezdy, prší alebo sneží. Tak ako vždy platí, že nikdy nie je zlé počasie na kabrio, len treba posádku vhodne obliecť. A za pravdu mi dával aj ukazovateľ času jazdy s otvorenou strechou, snáď 90 percent bolo auto otvorené - zážitkom.  

Praktická stránka veci? Každodenné jazdenie zvláda bez problémov, na zadné sedadlá sa zmestia deti komfortne, dospelí už menej. Čo sa nepodarí dostať do MINIatúrneho batožinového priestoru (160 litrov pri otvorenej streche, 215 pri natiahnutej), to skončí v interiéri na prednom sedadle alebo pod nohami cestujúcich. Trápi to niekoho? Ak áno a stále chce MINI, kúpi si Clubmana.



Mini Cooper S Convertible je osobnosť a počas týždňového testu som sa nestretol s nikým, kto by odolal jeho čaru. Naopak, ľudia sa usmievali a mali tendenciu nastupovať mi do miňasa a nechať sa voziť s otvorenou strechou. A poviem to otvorene, viac dávali najavo očarenie baby, chlapi sa ostýchali – čo mi samozrejme vyhovovalo.  

Miňas Cabrio je mentálny kouč, ktorý vás naučí užívať si radosť plnými dúškami. Už v tejto motorizácii je to zároveň ostrý hatch s pridanou hodnotou otvorenej strechy a tým v zásade, na rozdiel od svojich do seba uzavretých bratov, nemá porovnateľnú konkurenciu. A z hľadiska radosti z jazdy je to predokolkový ekvivalent Mazdy MX-5 s bonusom dvoch miest na sedenie navyše. 

Autor: Miro Vilím, Foto: Pavol Gemeiner