OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mitsubishi L200 Black Edition – Well done!

Mitsubishi L200 Black Edition – Well done!

V minulosti som Mitsubishi L200 označil ako auto odvedľa. Kvôli jeho vizuálnemu, ale hlavne charakterovému zaradeniu. Obyčajné, jednoduché, polopekné (vždy radšej vidím pohár poloplný ako poloprázdny) a absolútne konkrétne auto, vytvorené pre jednoznačný účel. To bolo vtedy. Dnes opäť sedím v Mitsubishi L200, stále v tom poctivom aute, ale s malou-veľkou, vizuálno-technickou obmenou. Dnes má môj stroj, označovaný ako Sport Truck, démonický prívlastok – BLACK Edition!

 

V princípe platí všetko to, čo som napísal minule s výnimkou ohodnotenia dizajnu. Napriek tomu, že vnímanie krásy je naozaj veľmi subjektívna záležitosť, som ochotný tvrdiť, že „blackie“ je krajším L200 ako jeho základný brat. Exkluzívna limitovaná edícia L200 Black Edition obsahuje tieto komfortom a štýlom navoňané doplnky: 17" disky kolies z ľahkých zliatin v čiernej farbe, xenónové predné svetlomety s integrovanými ukazovateľmi smeru, ďalšie doplnky v čiernej farbe sú: čierna mriežka chladiča a ochranný kryt predného nárazníku, čierne lemy blatníkov, čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel, čierne kľučky dverí, čierne nástupné prahy a čierny nástupný nárazník vzadu, inteligentný systém bezkľúčového ovládania centrálneho zamykania s tlačidlom START/STOP umiestneným netradične naľavo od volantu – japonské Porsche?


Reálne toto čiernoedičné L200 dokáže všetko to, čo klasické L200. Okrem plného nasadenia v teréne však prináša, respektíve snaží sa poskytnúť, aj vyššiu mieru denného komfortu a slúžiť nielen ako tvrdé, pracovné auto. Či sa im to v Mitsubishi podarilo? No takto ... ja tvrdím, že L200 je vynikajúci stroj a jeho mechanická vytrvalosť ma obohacuje a vytvára dojem, že je nezničiteľné. Čo je výborný faktor pri racionálnej úvahe pre kúpu auta, ktoré potrebujeme. Opakujem, potrebujeme! Pokiaľ je v hre pocit „chceme“, pretože sú tam čierne doplnky a predmet nášho záujmu atakuje ľudskú márnivosť (úprimne, pre to aby auto makalo v teréne, či na farme, nepotrebuje čierne, štýlové disky kolies, atď.), vnímam to ako dobrý pokus marketingu zaujať okrem gazdov a rančerov aj ľudí oblečených v iných druhoch látky ako je jeans a flanel. Well done Mitsubishi!




Teda to máme zvonku. Vo vnútri mi to všetko pripomenulo, ako mám rád značku Mitsubishi a jej druhokolenné, japonské sesternice, rovnako poctivé Suzuki a Kawasaki. Všetky tri značky majú jednu spoločnú črtu – ich spracovanie je trvácne a účelové, ale vyzerá akoby zaspalo v meditáciach v 90-tych rokoch minulého tisícročia. V L200 som nebadal nič, čo by mi prekážalo alebo chýbalo. Efektivita pobytu za volantom alebo v kabíne je naplnená a L200 Black Edition poskytuje všetko potrebné pre úspešné riadenie a pár vecí naviac pre ľudí jazdiacich prevažne vzadu vo svojich Rollsoch ... dramatická pauza, ... nie toto mi veriť nemusíte! Na druhú stranu počet riadkov v technickej špecifikácii a výbave L200 Black Edition je mnoho – presne 99 položiek, ktoré sú rozpísané v blokoch Bezpečnosť, Svetlá a viditeľnosť, Exteriér, Interiér, Sedadlá, Pohodlie, Audio a Médiá a Všeobecné parametre. L200 Black Edition je teda seriózne, vybavené auto schopné denného užívania aj mimo špinavej práce v teréne.


  


Pohľad marketingu vs skutočnosť. Dovolím si vytiahnuť pár riadkov zo špecifikácie auta a za pomlčkou doplniť svoje empirické skúmanie.

 

1. Kožou obšitý 4-ramenný multifunkčný volant– príjemný priemer aj hrúbka volantu a dobrý dosah na jeho ovládače


2. Kožou obšitá hlavica radiacej páky– toto je hmatateľný dôkaz o vyššie spomínaných meditáciach z minulého tisícročia. To že samotná hlavica páky vyzerá ako Cornetto mi neprekáža, drží sa dobre. Ale tú kulisu automatu si pamätám ešte z čias, keď na starých Mercedesoch robili taxikárov v Bratislave Indiáni. 


3. Uretanové madlo ručnej brzdy s chrómovaným tlačítkom– ok, dajme tomu, že niekoho záujem vzrastie práve kvôli uretanu a chrómovanému tlačítku 


4. Palubný počítač (farebný LCD)– pravda je taká, že slovo farebný je na tejto položka najmodernejšie. Inak je celý infotainment L200 postačujúci, rádio si naladíte, príplatková navigácia Pioneer vás dovedie, telefón si cez Bluetooth® handsfree LINK-SYSTEM  prepojíte, ovládate na volante a všetko počúvate cez 6 reproduktorov 



5. Stredová ľakťová opierka vpredu s úložným priestorom, Osvetlená odkladacia schránka na strane spolujazdca, Stropná schránka na okuliare, Držiaky nápojov vzadu v ľakťovej opierke (x2), Držiaky fliaš vo výplniach predných dverí (x2), Držiaky nápojov vpredu v stredovej konzole (x2), Držiaky fliaš vo výplniach zadných dverí (x2), Vrecko na zadnej strane operadla spolujazdca - nazval by som to svet schránok a držiakov, všade sa zmestí všetko, núdza o priestor nie je poznaná, takto má vyzerať užitočné auto.


6. Vnútorné madlá na predných stĺpikoch vodiča a spolujazdca (x2)– v teréne nevyhnutnosť pre spolujazdca, pre vodiča fajn pomôcka pri nastupovaní


7. Výškovo nastaviteľný volant - pokiaľ si chcete volant nastaviť aj pozdĺžne, posuňte si sedadlo.


8. Tempomat s ovládaním na volante - s autom sa reálne dá absolvovať aj dlhšia cesta po diaľnici v jej pravom slova zmysle – pokiaľ je to český tankodrom, alebo úsek R1 pred NR, na ono tlačítko tempomatu počas hrubých vyhrážok tuhého šasi ani netrafíte.


9. Elektronický ovládač režimu 4WD (na stredovej konzole) - áno, správne, dnes už nechceme zápasiť s mechanickými pákami uzávierok


10. Indikátor režimu 4WD na prístrojovom paneli - hehe, hehehe, wuahahahaaa, ...




Tak a poďme von. Na asfaltovej ceste funguje L200 ako usporiadaný občan v demokratickom zriadení, drží sa pravidiel a sem tam mu ujde. V teréne sme niekde inde a L200 má tendenciu zažiť všetko naraz, tu a teraz, nič nevynechať, ak by sa náhodou stalo, že sa tam už nedostane. Osobne si myslím, že L200 bude jedným z mála pickupov, ktoré nebudú slúžiť iba na doplnenie hladiny ega a vystávať niekde na betóne pred domov pyšného „vidiečana“ v Malinove. Pokiaľ by to niekto spravil, bude to akoby ste sibírskeho husky zavreli do sauny. L200 nutne potrebuje nespevnený výbeh. A vizuál Black Edition popri tom vyvolá  patričný záujem u susedov. V jednom videu na stránkach Mitsubishi je L200 prezentované pri veľmi dynamickej jazde na nespevnenom povrchu, kde sa z toho teší otecko, ale aj mamička a šťastné dieťatko. Posledným dovetkom je, že sa jedná o „The Sport Truck“!. Reklama, chápem. L200 je však v teréne veľmi drsný spoločník, ktorý sakra veľa dokáže a znesie, ale verte mi, nechcete aby to s vami zažívala vaša rodina – teda pokiaľ ju máte aspoň trochu radi.


 

Pod kapotou je 2,4 litrový DI-D MIVEC s výkonom 181 koní a silou 430 Nm, čo nie sú nijak oslnivé čísla, ale ani byť nemusia. L200 si nepotrebuje nič dokazovať na papieri, vybehnite s tým von a pochopíte.  Pohon Super Select 4WD – II pôvodne vyvinutý pre legendárne Pajero funguje dokonale a vďaka medzinápravovému diferenciálu umožňuje ponechať systém 4WD zaradený aj na spevnenom povrchu. Pomocou voliča režimu pohonu môžete prepnúť počas jazdy z pohonu 2WD (2H) na 4WD (4H) v závislosti od momentálnych podmienok, a to až do rýchlosti 100 km/h. Ak sa dostanete do nepriaznivých podmienok, prepnete na režim 4HLc určený pre členitý terén, alebo na 4LLc určený pre stúpanie do prudkého svahu, bahno alebo hlboký sneh. Už len toho Huskyho na korbu a vyraziť za dobrodružstvom.

 

Mitsubishi L200 Black Edition mi v tomto teste opäť pripomenulo ako príjemné je vnímať mechanickú poctivosť, aký dobrý pocit istoty to vyvoláva, ako dokáže pracovať, ale rovnako dobre sa aj zabaviť. A k tomu všetkému dnes pribalilo nové handry od návrhára menom Black Edition a za hrsť súčasných moderných bezpečnostných asistentov. Naozaj sa mi v prvom teste zdalo nesmierne surové, ale dnes, v tejto štýlovej čiernej edícii, dnes je už ... Well done!

 

 

Text a foto: Marek Varga

Advertisement