Nové Volvo ...Škoda KodiaqČasopis RoadLife - predplatnéV90 CCMercedes-AMG GLC 43 CoupeChlapi majú radi beštie!Európsky Mustang ...Ebajk TestUrban lumberjackCaravelle Family Test
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Mitsubishi Outlander 2016 – Urban lumberjack

Mitsubishi Outlander 2016 – Urban lumberjack

Z anglického lumberjack – drevorubač a metrosexuál v jednom. Urban – ako mestský. Outlander sa konečne dočkal svojej chvíle. Dočkal sa uznania v podobe nového, aktuálneho trendu, kde už nestačí vyzerať ako vymastený kaderník (metrosexuál), ani ako atlét s hlavou plnou porna a schopnosťou pamätať si iba posledný počet sérií v posilňovni (spornosexuál). Outlander dnes razí hipsterskú, antimainstreamovú cestu príťažlivého vidiečana v drahej flanelke, ktorý si so svojím ledabolo účesom, rozviazanými, vysokými topánkami razí cestu mestom so „sekerou“ v koženom batohu (lumbersexuál).

Je to tak! Dnes žiadaný imidž však nie je v skutočnosti tak drsný ako vyzerá. Husté brady, jazvy, tetovanie, ideálne svaly alebo mohutnejšia stavba tela a ste aktuálne najpríťažlivejším typom muža, minimálne na sociálnych sieťach. Osobne tomuto trendu ďakujem, pretože konečne môžem prestať rozmýšľať ako schudnúť a nechať sa kvalitne zarásť. Budem pyšný na svoje jazvy, svaly a tetovanie budem simulovať. A vy všetci chudokrvní, 5 kiloví hipsteri na retro bicykloch s knihami pod pazuchou, čo srkáte tibetský čaj a žeriete raw koláčiky ste skončili! Nastupujú mestskí drevorubači, samci s vlažným prístupom k vlastnému vizuálu, páchnuci afrodiziakálnym pižmom a podporovaní ženskou, uhrančivou túžbou byť chránené a rozmnožovať sa!

Mitsubishi Outlander vo mne, pri pohľade zvonku nevyvoláva žiadne umelecky nadšené pocity. Jednoducho neviem napísať, že je to pekné SUV, pretože nie je. Vonkajšia krása je však vždy vecou osobného vkusu a dizajnových preferencií jednotlivca. Pokiaľ by sa na Outlander pozrel napríklad módny návrhár, kreatívny grafik, či architekt, možno by zbadal špeciálne prvky, ktoré by označil za unikátne, krásne, pokrokové, inovatívne. Napríklad denné LED svietenie pod samotnými, rovnako LED svetlami, ho opticky rozširuje, čo môžeme vnímať ako prvok ... dynamický. Mitsubishi, píše, že modelový rok 2016 má viac ako 100 konštrukčných a dizajnérskych vylepšení. Menovať ich určite nebudem, pokiaľ vás to reálne zaujíma, stránka http://outlander.sk/ sa vás pokúsi presvedčiť.  Mňa zaujíma auto ako celok. Ako funguje, ako vyzerá, ako sa v ňom cítim, čo mi pripomína alebo ako ma prekvapí. Outlander ma vizuálne nezaujal, ale netvrdím, že je to zlé auto. Mne sa však páčia štíhle ženy s peknými nohami a nie chlpatí chlapi so sekerou. Ako ste na tom vy, zhodnoťte na základe našich fotografií.



Vo vnútri nového Outlanderu stále nájdete jeho surovú podstatu, ale potiahnutú kožou a doplnenú modernými funkciami, ktoré majú jednak demonštrovať vývoj a jednak zjemniť jeho charakter. Na interiér si zvyknete. Neurazí ani neprekvapí. Pri pohľade na archaickú kulisu 6 stupňového automatu si pripomeniete minulosť a hnevať vás bude nepresné spracovanie niektorých častí čalúnenia na A-čkových stĺpikoch alebo nad čelným sklom. Kožené sedadlá získali materiál od nejakej starej kravy, pretože vyzerajú veľmi zotročene, neviem však posúdiť, či to spôsobili ťažké zadky novinárov alebo samotná výroba. V globále v poriadku, interiér je uprataný po japonsky, ovládače nájditeľné a použiteľné, všetko má v podstate svoje miesto a je vodičovi na dosah. Vysoká, ba priam najvyššia výbava Instyle vám ponúkne množstvo systémov a ochrancov dnešnej doby, ktorých spôsoby sú trochu neokrôchané, ale fungujú spoľahlivo. Čelné, bočné hlavové, okenné a kolenný airbag vodiča som neskúšal, ale sú tam. ASC kontroluje fyzickú stabilitu, TCL trakciu, BOS prednostné brzdenie v spolupráci s EBA brzdovým asistentom a ESS vám to celé zasignalizuje. Rozjazd v kopci uľahčí HSA a jedine pre namyslenú, najvyššiu výbavu Instyle s 2,2l dieslom a automatom, sú k dispozícii funkcia adaptívneho tempomatu ACC, LDW kontrola jazdy v pruhu a FCM systém, ktorý predchádza a zmierňuje následky čelného nárazu. A keď som toto všetko napísal, zazdal sa mi (po mnohých kávach a Redbulle) malý srdnatý mužík, ktorý nervózne kopal do kolesa a hundral niečo v zmysle: „Už si sa vykecal? Tak to konečne naštartuj a poďme do lesa naháňať Amálky!“



110kW (150k) a 360Nm z 2,2 litrového, 4 valcového, naftového motora sú hodnoty dostatočné, s presvedčením, že náhliť sa je dnes už zbytočné. Maximálna rýchlosť 190km/h je aj tak ďaleko cez naše limity a zrýchlenie z 0 na 100km/h za 11,6 sekundy je údaj bez wow efektu. V konečnom dôsledku, pri aute tohto typu, načo? So spotrebou v režime „sviatočný dedo“, 6,6 litra sa viete pokojne pohybovať mestom, ale vadiť vám bude nekultúrnosť podvozku, ktorý sa pri pomalom presúvaní akoby trápi s ťažkými 18 palcovými (225/55) kolesami a každú jamu vám výrazne pripomenie. Vypnite stabilizačný systém (dá sa úplne), šliapnite na plyn a Outlander ukáže svoju pravú tvár. Bez elektronickej pomoci cítite ako pohon 4WD s aktívnym stáčaním vozidla okolo zvislej osi S-AWC (Super All Wheel Control) a aktívnym predným diferenciálom AFD, funguje. Po sedliacky – zaberá riadne a nechce prestať. Auto vás surovo tlačí dopredu, zo zákruty (miestami na nespevnenom povrchu) odchádza v pretáčavom šmyku a nemá žiadny rešpekt k profilu cesty. Sála z neho spoľahlivosť a úderná razancia nebojácneho hrdinu.



Nové Mitsubishi Outlander je urban lumberjack s jedinou, podstatnou výnimkou. Nie je drsné len akože, ako títo novodobí trendisti, ktorí vyzerajú, že klátia sekvoje holými rukami, ale v skutočnosti vedia poradiť maximálne  s najnovším módnym trendom alebo vychytávkami od Apple. Nie! Outlander si napriek novému, jemnejšiemu dizajnu ponechal kus hrubej podstaty, ktorú objavíte až potom ako vyberie z batohu skutočnú sekeru.


Autor: Marek Varga, Foto: Pavol Gemeiner