Shooting BrakeMadam M.Raptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéCompetitionMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSBaby AMGV ako...
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Renault Captur Intens Tce 155 GPF EDC Atacama/Etoile

Renault Captur Intens Tce 155 GPF EDC Atacama/Etoile

Na prvú napíšem, že nový Captur je naozaj veľmi pekne dizajnovo zvládnutý crossover. Absolútne presne zasahuje dobu a trendy s francúzskym zmyslom pre detail. Ja som na test dostal najvyššiu verziu výbavy Intens a bolo to cítiť na každom cm2. A takto nejak začína PR článok pre automobilku platený Borošom, vyznávajúc teóriu plochej Zeme od Eni Zhodnej.

 

Pokiaľ teraz čakáte búrku v pohári, upokojte sa. Malé mrholenie sa nájde, ale na to, aby som Captur zvozil pod čiernu zem, jednoducho nemám argumenty. Francúzi poslali na trh ďalšie super vyzerajúce auto a osobne si myslím, že v tejto krajine je základom úspechu – ako to celé vyzerá. Pravdivo prehlasujem, že mnou testovaný Renault Captur Intens Tce 155 GPF EDC Atacama/Etoile vyzerá vynikajúco.

 

Oranžová Atacama v kombe s čiernou Etoile nahráva vnímaniu, že toto auto je crazy, ale stále dostatočné drahé = má vysokú spoločenskú hodnotu (inak Captur začína už od 12.590 EUR).  18“ disky Pasadena s diamantovým efektom síce nezaručia vhodné zúročenie vašej investície (+ 300e), ale autu sa hodia  a s vhodne zvoleným rozmerom pneumatík vyzerá váš crossover odhodlane a nemusíte sa báť ani o „oškreté“ diamanty.

 

4227 mm dlhé a 1797 mm aj so zrkadlami široké auto je dostatočne vhodné na denné jazdenie mestom a zvládne aj výjazdy za tabuľu s červenou škrtnutým nápisom. Naozaj, manévrovanie s Capturom, parkovanie a jazdenie v dopravnej špičke, ale aj po prázdnych okresných cestách bolo veľmi jednoduché. Automatická dvojspojková 7 stupňová prevodovka EDC len potvrdila komfort plynúci z jazdy a nijak extra ma nezaťažovala. Vlastne jedna vec, ... ale to nebola iba jej vina a nechám si to do nejakého nižšieho odstavca.



 

Odvezie 455 litrov iba v kufri, čo nie je málo, dvojité dno prekvapí, hlavne pokiaľ by ste v ňom našli Robov milión v keši. Ja som nenašiel, ale zmestil by sa. Prekvapila ma váha 1341-1451 kg. Dnes mať auto vážiace pod 1,5 tony je, nazvime to, základ jazdenia aj pre zábavu. Captur so svojimi 155 koňami jazdil naozaj veľmi dynamicky a silu toľkých zvierat pod kapotou bolo cítiť. K tomu krútiaci moment 270 Nm a ľahký crossover sa po nadýchnutí turba vymrštil vpred ako gepard za samicou v období párenia. A potom je na 100-ke za 8,6 sekundy a uháňa maximálkou 202 km/h. Chvályhodné na objem 1332 cm3.

 

Dal som mu pracovné meno Čapták a chytila sa celá redakcia. Vôbec si to meno nezaslúžil, ale bolo to také milé a chytľavé, ... také rodinné. Aj to niečo vypovedá o tom, že Čapták, ehm, Captur sa pokojne môže stať domácim miláčikom. Ale, vrátim sa k tomu „nezaslúžil“. Ono takto, Captur mal vcelku  príjemné riadenie, zatáčal veľmi pekne a rovnako aj zrýchľoval. Podvozok zvládal aj tvrdé prejazdy zákrutami, trochu mal problém na koľajniciach a podobných nerovnostiach, ale to aj vďaka kratšiemu rázvoru (2606 mm). Nič nenasvedčuje tomu, že by mal byť čaptavý a túto prezývku si zaslúžiť. Lenže 2,46 sekundy je dosť.



 

2,46 sekundy. Viete čo to je? Pýtam sa v komunikačnej skupine redakcie. Bodaj by mal Miro pravdu a bol to odmeraný zážitok so zrýchlenia najnovšej 911 Turbo. Odmerané to bolo, zážitok v podstate tiež, ale bola to mastná peha na kráse celého testu nového Capturu v tejto konfigurácii. To auto po kickdown-e „zbiera silu“ 2,46 sekundy pokým naplno vyrazí vpred! To, že potom ide pekne, je super, ale tá reakcia je nešťastná. Budete si musieť zvykať a spočítať si, kedy zošliapnuť plyn tak, aby ste vyrazili vtedy, keď to naozaj potrebujete. Nebude to často, nebude to až tak potrebné, zrejme si s tým väčšina nebude trápiť hlavu ani nohu, ale považujem za správne to spomenúť. 

 

Renault ma vcelku jasno v tom ako robiť infotainment. A myslím si, že ho robí dobre, píšem však o samotnom využití, nie o grafike, ktorá nemusí lahodiť každému. Na veľkom, na výšku orientovanom displeji si vcelku rýchlo nastavíte vlastnú domovskú obrazovku so žiadanými funkciami, ktoré chcete mať rýchlo dostupné. Na dotyk reaguje dobre, potešilo ma aj jednoduché prepínanie medzi hudobnými zdrojmi – či už je to rádio alebo Apple CarPlay. Vynikajúco funguje aj bezkľúčový systém, s týmto ma Renault dostal odkedy to prvýkrát zaviedol a vrelo ho odporúčam. Uvoľní vám ruky a ušetrí pochybnosti, či ste zamkli.



 

O bezpečnostných systémoch, asistentoch a jednotlivých prvkoch výbavy písať nebudem. Ako každá automobilka má toho veľa, stačí si vybrať a zvoliť tú správnu výbavu, s ktorou vám radi pomôžu predajcovia priamo na mieste. Vyššia výbava však pridáva lepší pocit. Z toho, že ste sa nesnažili nadarmo a môžete si to dovoliť. Spríjemní vám pobyt na palube a tým zníži mieru všeobecnej slovenskej frustrácie. Ste šťastnejší a veselší človek a taký je oveľa pozornejší, prítomný, vie lepšie predvídať a tým zvyšovať bezpečnosť na cestách. A to je dobre, nie?

 

Nový Renault Captur prešiel užitočný kus cesty. Jeho predchodca vyzerá pri ňom ako chudobný bratranec z Čremošného a nováčik tým nasadzuje chrobáka do hlavy všetkým majiteľom predošlej verzie. A možno ani nie. Tí sú spokojní a súčasný Captur rozšíri cieľovku o ďalších fanúšikov dobrého dizajnu a pokrokových technológii. Na konci dňa, každý nech si vyberie ako mu je najlepšie a nech sa teší z toho, že to spravil presne tak, ako naozaj sám chcel.

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: autor

 

 

 

 

 

Advertisement