Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / SEAT Tarraco FR 2,0 TSI 190 4Drive 7DSG MY 2020 – Rodinný šport

SEAT Tarraco FR 2,0 TSI 190 4Drive 7DSG MY 2020 – Rodinný šport

Silný benzínový motor a dynamická línia výbavy FR je teoreticky najzábavnejšia kombinácia pre najväčšie SUV od značky SEAT. Aké je však Tarraco FR s dvojlitrovými benzínom v reálnom svete?

Na prvý pohľad sa aj vďaka krásnej bielej metalíze Orix výrazne odlišuje od elegantnej výbavy Xcellence. 

Špecifická tmavá maska chladiča, nový tvar spodnej časti predného a zadného nárazníka, výraznejšie spodné lišty dverí, to všetko lakované vo farbe karosérie, čierne pozdĺžne lišty strešného nosiča a dekoračné lišty na bočných oknách a spodnej časti dverí, ako aj kryty vonkajších spätných zrkadiel lakované vo farbe Cosmo Grey a nový spojler piatych dverí vytvárajú mimoriadne príťažlivý a dynamicky pôsobiaci vizuál exteriéru. 

Perfektný výzor podčiarkujú príplatkové 20 palcové kolesá s diskami Supreme 37/3 Cosmo s pneumatikami Pirelli Scorpion Verde o rozmere 255/40 R20Pneumatiky pre model FR sú teda o dva centimetre širšie ako je to v prípade dvadsaťpalcových kolies pre výbavu Xcellence.

   










Interiéru dominujú športové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a trojramenný volant, v úchopovej časti potiahnutý perforovanou kožou. Ak čítate moje testy viete, že preferujem hladký poťah, pretože je príjemnejší na dotyk. SEAT je však jedinou značkou koncernu, ktorá dokáže dokonale spojiť výzor perforovanej kože s pohodlným držaním tej hladkej. Bude to znieť fetišisticky, ale ten FR volant od SEATu je jednoducho perfektný; vrátane tvaru a usporiadania multifunkčných tlačidiel na ňom. 

 

Športové sedadlá v kombinácii látky a alcantary sú fantasticky pohodlné, s veľmi dobrým bočnými vedením. Príjemným prekvapením pre mňa boli aj pevné opierky hlavy, ktoré mi sadli ako uliate. Zadné sedadlá rovnako ponúkajú pohodlné sedenie aj pre dospelých a v najzadnejšej polohe ich posuvného mechanizmu doslova kráľovský priestor pre nohy. Batožinový priestor má v našej päťmiestnej konfigurácii opulentný objem 760 litrov.   







Architektúra palubnej dosky Tarraca sa stala vzorom aj pre aktuálny Leon, hoci mám stále vizuálne (nie zobrazovacie) výhrady k digitálnemu prístrojovému štítu, ovládanie staršieho infotainmentu a predovšetkým hardvérové otočné ovládače klimatizácie považujem za dobre vyladený kompromis. Škoda, že už pre aktuálne dostupný modelový rok 2021 dostalo aj Tarraco úplne nový panel klimatizácie s dotykovým ovládaním. 





Pohon všetkých štyroch kolies prostredníctvom sedemstupňovej, hladko radiacej automatickej prevodovky DSG mal na starosti osvedčený benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 190 koní (v rozsahu 4.200 až 6.000 otáčok za min.) a silou 320 Nm dostupnou už od 1.500 otáčok až do 4.100 ot/min. Pohotovostná hmotnosť síce dosahuje minimálne 1.773 kg, ale dostatočný výkon motora dokáže Tarraco zrýchliť z nuly na 100 km/h za slušných 8,0 sekúnd, maximálna rýchlosť je 211 km/h



Veľkou výhodou benzínového motora je jeho kultivovanosť a široké spektrum použiteľných otáčok. Nevýhodou je pomerne naliehavá zvuková kulisa nad hranicou 4.000 otáčok za min. a subjektívne menšia sila oproti najsilnejšej naftovej motorizácii. Zladenie motora a prevodovky je príkladne komfortné, ale pre viac dynamiky potrebuje prevodovka športový režim. 



Vôbec sa netreba báť spotreby, pri mojom klasickom mixe mesta, diaľnice a okresiek si počas testu motor priemerne pýtal len 9,1 litra/100 km zo 60 litrovej nádrže. Výrobcom udávanú WLTP spotrebu 8,5 – 9,5 litra/100 km sa mi teda podarilo bez najmenších problémov dosiahnuť. Samozrejme, v meste na krátkych trasách sa spotreba dokázala vyšplhať až na 13 litrov, podobnú hodnotu vykazovala dynamická jazda.



Tarraco FR jazdí tak dobre, že si skutočne užijete aj veľmi svižnú jazdu. Zásluhu na tom majú nielen široké pneumatiky, ale predovšetkým výborne odladené progresívne riadenie a adaptívne tlmiče DCC. Podvozok dokonca aj v športovom režime zvláda slovenské cesty aj s príplatkovými dvadsiatkami, drobné zaváhania nastávajú len v prípade krátkych priečnych nerovností. S nimi ale majú problém aj niektoré vzduchové podvozky a celkový dojem rodinného pohodlia to v žiadnom prípade nekompromituje.



Jazdu v teréne sme tentoraz s Tarracom neskúšali, ak sa nebudete báť o krásne dvadsaťpalcové disky, dostanete sa nielen na nespevnených cestách, ale pri troche opatrnosti aj mimo nich všade tam, kde to ešte zdravý úsudok považuje za rozumné. Fotografie z náročného pieskového terénu nájdete v našom staršom teste na tomto linku.





SEAT Tarraco FR vyzerá príťažlivo, ponúka nadpriemerne priestranný a kvalitne spracovaný interiér, výborný adaptívny podvozok a dostatočne dynamickú motorizáciu s prijateľnou spotrebou. Aj v prípade verzie FR by som však zvolil najvýkonnejší naftový motor, ktorý pre modelový rok 2020 mal výkon 190 koní pri 3.500-4000 ot/min. a silu 400 Nm v rozsahu 1.750-3.250 ot/min., čo znamenalo napriek nepatrne vyššej minimálnej hmotnosti (1.816 kg) rovnakú hodnotu zrýchlenia z nuly na 100 km/h za 8,0 s a maximálnu rýchlosť 210 km/h. Okrem lepšej spotreby ste k najsilnejšej nafte dostali výkonnejšie predné brzdy, ktoré mali priemer až 340 milimetrov vpredu (oproti 314 mm pre benzín), zadné majú zhodne priemer 310 mm



Pre modelový rok 2021 dostane najsilnejšia verzia naftového dvojlitra vyrábaná už od septembra 2020 výkon okrúhlych 200 koní a nezmenených 400 Nm. Najsilnejšou motorizáciou dostupnou od novembra 2020 bude verzia s čisto benzínovým motorom 2,0 TSI s výkonom 245 koní. Rovnaký výkon bude mať aj plug-in hybridná verzia Tarraca.  



K spomínaným novinkám v interiéri (nový ovládací panel klimatizácie) dostane modelový rok 2021 aj nový infotainment podobný tomu v Leone a od septembra aj svietiacu lištu spájajúcu zadné svetlá. Nový font mena vozidla po vzore mladšieho Leona malo už naše Tarraco. 



Model FR začína s cenníkovou cenou na sume 32.270,- EUR za benzínový motor 1,5 TSI s manuálnou prevodovkou a výkonom 150 koní, v prípade našej motorizácie štartuje cenovka v aktuálnom cenníku na sume 38.330,- EUR, náš exemplár sa vďaka príplatkom vyšplhal na sumu 44.365,- EUR. 



Odpoveď na otázku v úvode je zrejmá z vyššie uvedeného textu. SEAT Tarraco FR je pre mňa vizuálne najkrajším z modelového radu, ak však preferujete výkonný benzínový motor aj v SUV, rozhodne by som odporúčal siahnuť po verzii s výkonom 245 koní. Vo výkonnostnej kategórii okolo dvojstovky by som osobne odporúčal najsilnejšie TDI kvôli lepšej spotrebe a výkonnejším predným brzdám. Konkrétny výber je však na vás, radosť z pekného dizajnu, pohodlia a veľkorysého priestoru vám Tarraco FR urobí aj so základnou motorizáciou. 

Autor: Miro Vilím, Foto: Jakub Čajko     

Advertisement