Projektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Seat Tarraco Xcellence 2,0 TSI 190 4Drive 7-DSG – Príjemný spoločník

Seat Tarraco Xcellence 2,0 TSI 190 4Drive 7-DSG – Príjemný spoločník

Novému Tarracu som sa nedávno venoval už s pohonom predných kolies, manuálom a motorom s objemom jeden a pol litra. V článku som písal o dizajne, ktorý je skutočne vydarený a tiež o ďalších veciach, ktoré si môžete mrknúť tam. Teraz tu mám Tarraco so silnejším motorom, pohonom všetkých kolies, adaptívnym podvozkom a 7-stupňovým automatom. V tejto konfigurácii toto auto považujem rozhodne za lepšiu voľbu.

Má to niekoľko dôvodov: automat je pohodlný a povedzme si na rovinu, väčšina ľudí používa SUVčka najmä v meste. Vyššie nastupovanie, pohodlie a tzv. „pocit sily“ u týchto vehiklov dominuje.

Super vec, že aj toto Tarraco bolo na dvackách diskoch, čo na takto veľkom aute vyzerá naozaj výborne. Ak si myslíte, že je to v meste kostitras, mýlite sa. Podvozok v normal a eco režime poberie aj naše bratislavské „necesty“ výborne. Očividne ten podvozok výrobca testoval primárne priamo s týmito kolesami. Takéto naladenie sa nepodarí každému. Pružiny musia byť mäkkšie, ale tlmiče zase viac do tvrda, resp. keďže sa jedná o adaptívny podvozok, tlmiče môžu mať rôznu tuhos, podľa podmienok. Považujem to za najlepšiu možnosť, pre takmer každé auto. Tiež si takmer vždy za to treba priplatiť, nie je to však nič extra nezvládnuteľné.



Poďme k motoru a prevodovke. Benzínový dvojliter so 190 konskými silami a krútiakom 320 Nm je dostatočnou pohonnou jednotkou pre toto auto. Kvôli suchej hmotnosti 1880 kg a teda reálnej vždy cez 2 tony, nečakajte nejakého športovca. Týmto smerom však Tarraco nie je a nechce byť zamerané, na to máme Cupru. Motor má veľmi tichý a zamatovo hladký chod. V spojení s pohodlným dvojspojkovým automatom je to naozaj tá správna voľba. Tarraco v tejto konštalácii po cestách pláva ako loď na veľmi pokojných vodách. Aj keď ide napríklad dosť rýchlo. 



Dvadsiatky vás spoľahlivo podržia aj v zákrutách. Ak ho budete v nich hnať „na hranu“, začne sa hrnúť von zo zákruty predkom. Zadná náprava vám v tomto nejako extra nepomôže ani v Sport režime, pretože sa pripája relatívne neskoro. To som už však zabŕdol opäť do vôd, kde sa toto auto naozaj používať nebude. Takže sa upokojme a poďme naspäť do reality. Automat je príjemný a radí krásne plynulo nahor aj nadol. Pre rýchlu prípravu vyšších otáčok na predbiehací manéver tu máme pádla pod volantom a môžeme si tak zaradiť to, čo práve potrebujeme. Reakcie sú dosť rýchle, čo naozaj oceňujem. A rozhodne ich odporúčam pred každým predchádzaním použiť. Je to z jednoduchého dôvodu: Reakcia na kickdown (zošliapnutie akcelerátora na podlahu) je pomalá. Stratíte nejakú tú sekundičku-dve a to je otravné. Tými pádlami sa to však dá ľahko a rýchlo obísť, takže pohoda.Zvykol som si dosť rýchlo a  potom to už bolo velice fajn vozenie.



Na tomto Tarracu som absolvoval asi všetky relatívne bežné podmienky, tak sa na to pozrime spolu. Najskôr som na ňom išiel do českých zemí testovať motorky. Väčšia časť kilometrov po diaľnici, za Bytčou odbočka na Makov a teda trochu okresiek a kopcov až na miesto určenia kúsok za hranice. Čo vám poviem, diaľnica je nuda, ale aspoň som zistil, že Tarraco tam papká cca 8,9 litra na sto pri dodržovaní maximálnej povolenej rýchlosti. V kopcoch a zákrutách sa mi to podarilo zraziť na 8,7. Tam som si celkom užil tie kolesá a podvozok. Na Tarracu nie je tú vyššiu hmotnosť vôbec v zákrutách cítiť, keď jazdíte pohodovo. A ako som už spomínal v predchádzajúcom článku, riadenie je super. Strmé, presne tak, ako to ja mám rád. Nemusíte dojiť kozy (rozumej rúčkovať a prechytávať volant), čo je fakt paráda. Obe ruky pekne stále na volante aj v strmejších vracákoch.



Tralalá a som zase naspäť doma. Na druhý deň je už sobota a tak sa na ňom vyberám na svoje obľúbené Kopanice medzi Senicu a Myjavu. Z Bratislavy volím cestu úplne mimo diaľnice, lebo tú som si „užil“ naozaj dosť. Fuj, brekeke :), nebaví ma. Naopak, okresky, mierne kopce, zákruty – to je niečo pre mňa. A viete čo, tentokrát pôjdem trošku svižnejšie, nie tak úplne na spotrebu, nech posúdime aj tieto podmienky. Za Rohožníkom som chytil nejakých brzdičov, ktorých bolo treba jedného po druhom popredchádzať. Tarraco to zvládlo pekne. Aj keď, úplne vpredu bol kamión s návesom a tam už by to chcelo trošku viac koníkov. Stále je to však v pohode a s prehľadom.



A teraz prichádzam do kopcov na nespevnený povrch. Prepínam otočným ovládačom do terénneho režimu. Wow! Super to Tarraco zvláda. Dosť strmé kopce a zjazdy sú pre neho hračkou. Asistovaný zjazd dolu kopcom funguje výborne. Stačí sa hrať s plynom, brzdenie si auto rieši samo. Toto som si užíval asi najviac. Netestoval som ho samozrejme v nejakom ťažkom teréne, ale ten ľahší zvláda Tarraco skvele. Žiadne prešmykovanie kolies a zahrabávanie sa nekonalo. A to ani na trochu mokrej tráve. Po tomto všetkom – svižné okresky (cca 250km) a trochu terénu sa mi podarila spotreba 10,3. Podľa mňa to nie je také zlé na auto, ktoré ponúka toľko pohodlia a priestoru a tiež sedemmiestnu konfiguráciu.

Hodnotenie: Tarracu s benzínovým dvojlitrom dávam 4 a trištvrte obrubníka (z možných 5) a ak hľadáte auto práve z tohto segmentu, máte radi konzervatívnejší a uhladený dizajn, rozhodne by ste sa mali na Tarraco pozrieť bližšie a ísť sa previezť. Garantujem vám, že budete príjemne prekvapení!

Autor: Hamlet, Foto: Jakub Čajko
Advertisement