Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Karoq Sportline 2,0 TSI 4x4 DSG – Športkompakt

Škoda Karoq Sportline 2,0 TSI 4x4 DSG – Športkompakt

Karoq je mladší, menší brat Kodiaqu – to každý, kto sa dnes zaujíma o značku Škoda, iste vie. Vo verzii RS sa síce Karoq neponúka, ale ak by sa nad tým uvažovalo, vyzeral by zrejme nejako takto.

Výrazne červené lakovanie spolu s atraktívnymi 19-palcovými diskami dodávajú okamžite pocit luxusu a športový nádych. Máme síce pred sebou kompaktné SUV s pohonom všetkých kolies, ale aj tak auto pôsobí nižším, športovým dojmom. Ako taký menší tiger, ktorý sa práve pripravuje na štart za antilopou.

Exteriéru dominuje výrazná, namosúrená čierna maska, elegantné spojlery, chrómové lemovania, mmmmm – veľmi vydarená Škoda je toto. Páči sa mi. A to som ešte nepozrel do interiéru a nenaštartoval dvojliter so 190 koňmi a silou 320 Nm!

Tak najskôr ten interiér. Trojramenný volant je zospodu zrezaný a čierna koža na ňom je prešitá červenou niťou. Nádhera. Drží sa veľmi dobre, nabáda k držaniu oboma rukami spôsobom „trištvrtenatri“. Čiže tak, ako by ste držali volant v športiaku, na ktorom sa práve chystáte vyraziť na okruh, či na kopec riadne sa vybujačiť. Volič sedemstupňovej dvojspojky je masívny a pevný, nemám výhrady. 



Ostatné prvky sú umiestnené účelne a prehľadne. Ovládanie tempomatu už klasicky, ako sme u Škody zvyknutí, malou páčkou pod volantom. Táto páčka sa pohybuje všetkými smermi a jediné, čo mi na nej vadilo, je „Cancel“, ktorý ovládate smerom dopredu, teda v podstate nechtami ľavej ruky, kde je ďalšou polohou celková deaktivácia tempomatu. Stalo sa mi viackrát, že namiesto dočasnej deaktivácie, som vypol tempomat úplne. 



Sedadlá sú výborné. Bočné vedenie sedákov aj operadiel je presne také, ako si ja predstavujem. Ani príliš mäkké, ani tvrdé, v zákrutách vás podržia znamenite, pôsobia luxusne a ani po väčšej porcii kilometrov nebudete zavíjať od bolesti chrbátu, či šije.

Idem teda prebudiť k životu fúkaný dvojliter. Bezkľúčové tlačidlo zapínania motora je umiestnené presne tam, kde by ste chceli vopchať kľúč. Veľmi dobre! Je to krásne po ruke a podľa mňa lepšie ako rovno umiestnené v palubovke, kedy musíte tak trošku neprirodzene vytočiť dlaň. Je to len taká, na prvý pohľad somarinka, ktorá však pri dlhodobom používaní veľmi poteší. Najmä ak často štartujete a vypínate motor v meste. Zvuk motora je veľmi tichý a kultivovaný. 



Odhlučnenie interiéru skvelé. Iba v režime Sport sa ozve dunivý brum, ako keby ste mali v aute nejakú véosmičku. Tento zvuk je simulovaný, teda ozýva sa z reproduktorov. Na to sme už v dnešnej dobe zvyknutí, ja by som to pokojne oželel.

Začínam v štandardnom (Normal) režime. Auto vtedy tiež púšťa do reprákov akýsi jemný zvuk motora, ale iba tak trochu. Teraz ponúka dostatok výkonu, ale tiež komfortu v meste. Po zoznámení a pár parkovaniach som si všimol jednu skvelú vec, ktorú oceňujem v každom aute. Strmé riadenie. Na úplné vytočenie kolies do jednej strany stačí jedno kompletné otočenie volantu. Bravó! Takto presne to má v modernom aute vyzerať. Ak sa často otáčate, ako ja v malom parkovacom dvorčeku, veľmi to oceníte. A oceníte to aj počas jazdy. Úprimne, vôbec nerozumiem, na čo a prečo by sme mali točiť volantom oveľa viac ako treba.



V meste je veľmi dobrý tiež režim Comfort, podvozok vymäkne a krásne filtruje tie naše cestné nástrahy. Jo, prevodovka radí veľmi pekne a rýchlo. Najmä smerom nahor. Podradenie je štandardne trochu pomalšie, kým auto zistí, čo od neho chcete. Tomu sa však dá pomôcť manuálnym podradením pádlami pod volantom, ktoré fungujú v každom režime. A pohnúť prstom by nemal byť pre nikoho problém. V Sport režime je tiež reakcia prevodovky oveľa rýchlejšia. Ak chcete najmä šetriť palivo, zapnite si režim Eco. Nemusíte sa báť o nedostatok výkonu. Ak zatlačíte na plynový pedál poriadne, auto vystrelí ako v Sport režime.



Brzdy? Výborné. Nástup je umiernený, ale dostatočne rýchly. S menším SUV je po riadnom zatlačení na brzdový pedál problém udržať obed v žalúdku. Teda účinok bŕzd super.

Nespevnené cesty zvládne Karoq v pohodičke. Máme tu tiež režim offroad, ktorý ponúka asistovaný zjazd z kopca a optimalizuje prevodovku a podvozok práve pre ľahší terén. Povedzme si však na rovinu, len malá skupina ľudí bude Karoq používať v teréne.



Skúsil som tiež ostrejší prejazd zákrutami, lebo takéto auto k tomu priam vyzýva. Na to, že je to kompaktné SUV, sa drží v zákrutách znamenite. Ak ho už doženiete na hranu priľnavosti pneu, začne sa hrnúť cez predok, ale táto hranica prichádza oveľa neskôr, ako by ste čakali. Určite to nebudete skúšať s posádkou, či batožinou. Sám vodič za volantom sa s Karoq-om Sportline určite zabaví.



Daňou za výkon a kultivovanosť je trochu vyššia spotreba. Počas môjho týždňového testu som sa dostal na priemerku 8,4. Podľa mňa to však nie je nič extrémne a za to, čo toto auto ponúka to rozhodne stojí. Mesto som jazdil okolo 10, okresky s ľahkou nohou sa dajú aj pod 7. Karoq Sportline začína na sume 31 880 EUR. S doplnkami, ktorým v mojej testovačke dominuje hlavne progresívne riadenie, adaptívny podvozok, full LED svetlá, Virtual Cocpit a krásne 19ky, dáte za Karoq 42 265 EUR.



Hodnotenie: Ak hľadáte auto z tohto segmentu, teda viacúčelové rodinné vozidlo, ktoré poteší aj športovo založeného šoféra, rozhodne Karoq Sportline odporúčam. Dávam mu 4 a pol obrubníka (z možných 5).

Autor: Hamlet, Foto: Filip Damé
Advertisement