Ford Mustang GT Convertible TestČasopis RoadLife - predplatnéHonda Civic Sport Plus 1,5 VTEC TurboKTM 1090 Adventure TestDragon SkinÁno prosím!Volvo V90 CCMedveď zabil chodcaŠkoda Kodiaq TestBaby M2Mercedes-AMG GLC 43 CoupeAudi Q2 - untaggableEbajk TestVaše Portfolio
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Škoda Superb Dragon Skin – Hľadanie dračieho hniezda

Škoda Superb Dragon Skin – Hľadanie dračieho hniezda

Mám rád metafory. Dá sa do nich vsunúť skrytý zmysel, ktorý v princípe ani nemusíte vedieť vysvetliť. Stačí povedať nejakú plochú múdrosť a doplniť, že to je metafora. Nech si každý predstaví vlastné spojenie, nebudete predsa vymýšľať za druhých, čo pod vaším metaforickým zvratom majú chápať. Môj titulok je rovnako metafora. A skúste si ju vysvetliť po svojom.

Škoda Superb SportLine 2,0 TSI je presne to auto, ktoré vezmete na rozprávkovú expedíciu pre oslobodenie princeznej z dračieho brlohu, počas ktorej jazdíte ako profesionálny pretekár a po okrajoch ciest stoja zástupy policajtov s transparentami o neobmedzenej rýchlosti na našich diaľniciach. No proste hlúposti, ktoré sa však dobre predstavujú a vyvolajú mimovoľný poloúsmev na perách. Aj preto, rovnako ako som sa snažil hľadať dračie hniezdo, hľadal som zmysel alebo pozitívnu odozvu dlhej, na zeleno namaľovanej Škodovky. A čo čert nechcel, našiel som jej zmysel, a našiel som aj draka.

Dragon Skin je príplatkový metalický lak (868€), ktorý na vlajkovej lodi značky Škoda vyzerá naozaj výborne. Spolu s 19 palcovými diskami Vega, fantasticky. Absolútne presne zapadá do myslenia „som introvert, ale mám rád sex na verejnosti“. Dnešný Superb všeobecne vyzerá dobre a zodpovedne  plní funkciu manažerského aj rodinného auta. Za prijateľnú cenu dostanete naozaj kus auta naplneného jednoducho múdrou výbavou. Kričiaca zelená doplní veľkému sedanu zvláštnu charizmu mladého, nebojácneho hrdinu a štipku bláznivosti. Optipaket SportLine pridá autu istú dávku výnimočnosti, ale ako býva zvykom, doplnky sú veľmi decentné a neurážajú ani vyznavačov astrálneho minimalizmu.



Vo vnútri je to tisíckrát omieľaná pravda. Škoda interiér spracovať vie, ergonómia je vyhovujúca, posed za volantom dobrý až príjemný. Tu sa Škodovke naozaj nedá nič vytknúť. Zaoberať sa kvalitou niektorých plastových dielov nebudem, je to auto za rozumnú cenu (SportLine od 31640€). Pokiaľ chce o tom niekto bezducho diskutovať, nech sa zdrží a skočí si vedľa kúpiť Audi. Priestor je naozaj veľkorysý, vzadu by sa zmestil aj trojhlavý drak, teda v prípade, že má nohy rovnako dlhé ako priemerný európsky muž. Čo chcem vyzdvihnúť je funkcia monitoringu premávky za autom. Keď s takto dlhým autom cúvate z parkoviska, kde máte po oboch stranách autá, pokým uvidíte, či niečo nejde, máte polovicu auta vo vozovke. Systém sledovania premávky vás včas upozorní, a pokiaľ nereagujete, prevezme kontrolu a auto úplne zastaví. Výborné!



2 litrový benzínový turbo motor! Na toto auto vcelku nevšedné, ale v kombinácii s ostrou farbou laku veľmi prijateľné riešenie. Kultúra chodu benzínu je v poriadku a predstava, že mi pod takto farebnou kapotou hrkoce diesel ma nenaplnila. Kombinovať pohon prednej nápravy s automatickou, dvojspojkovou prevodovkou DSG nebol šťastný nápad. 220 koní a 350 Nm ťahajúcich už od 1500 ot./min. spôsobuje šoky kontrole trakcie, riadeniu a v konečnom dôsledku aj vám ako vodičovi. Zas nie je to totálna dráma, ale od auta tohto zamerania očakávam viac uhladenosti. Kopance DSGčka ma iritovali a v režime Sport predvádzala prevodovka veľmi zlú choreografiu.

Jazda v Superbe je veľmi obyčajná. Za volantom je to klasika, dobrý posed, dobré riadenie, prehľad, príjemné sedadlá, priestor. Globálne by som charakteristiku pruženia v komfortnom režime pomenoval ako banánový efekt. Superb pôsobí akoby bol v strede ohnutý a oba konce si idú svoje vlastné tango. Jednoducho mi tam chýbala vyrovnanosť podvozku vyššej triedy, teda áut v rozmeroch Superbu. Nevadí, hlavne že je zelený. Na počudovanie, pokiaľ som na draka pritlačil, farba sa mu hodila viac ako kedykoľvek predtým. Auto sa síce pomocou elektroniky snažilo bojovať, ale moje brnenie bolo pevnejšie a na kopci so serpentínami sme si svorne zalietali. Na pánov! Na počudovanie, naozaj, Superb fungoval lepšie v ostrom režime v zákrutách, ako pri cestovaní po diaľnici v režime Comfort. V tomto prípade príplatkový adaptívny podvozok (894€) vykonával svoju prácu dobre.



Vlastniť Škodu Superb SportLine je ako potreba nájsť dračie hniezdo. Nie je nutnosť to robiť, ale sami ste zvedaví. V podstate viete, že neexistuje, teda viete, že vo svojej Škode nič prekvapivé neobjavíte, ale zároveň je to niečo, čím sa vymykáte priemeru a čo vás posúva v línii štandardu viac na jej okraj. Práve vďaka farbe a doplnkom SportLine a práve vďaka tomu, že tak trochu veríte na drakov. A tak je to dobre!


Auto: Marek Varga, Foto: autor