Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Vlkovi cestu do hory neukazuj!

Vlkovi cestu do hory neukazuj!

Z nezisteného zdroja sa mi dostala pred oči veta, ktorú som s radosťou použil ako titulok tohto článku. Pretože, pokiaľ sa v nasledujúcich riadkoch ideme baviť o pickupe menom Volkswagen Amarok s motorom 3,0 V6 TDI, mali by sme si dať veľký pozor na to, aby sme neskĺzli k akože objektívnej kritike fundovaných odborníkov. Ono by sa totiž mohlo stať, že nás niekto, niekam a zrazu, nepríjemne pohryzie.

 

Vytvárať analýzu aký by Amarok mal byť, ako by sa mal správať, čo mu chýba, kde sú slabiny, prípadne silné stránky, ... nebudem. Nebudem teda vlkovi kázať, kadiaľ sa má pobrať do hory. Z jednoduchého dôvodu, Volkswagen Amarok V6 je v dobe chápania a využívania automobilov typu pickup, jednoznačne najlepším výtvorom súčasnosti. Rozsahom tohto vyjadrenie zostávam však iba na starom kontinente, pretože si viem predstaviť (predaje to potvrdzujú), že niekde v Afrike Bumba John Urgundi považuje za nílsky klenot práve Toyotu Hilux a indián s eskimáčkou preháňajú po prériách Severnej Dakoty práve Nissan Navara (alebo to volajú Renault Alaskan alebo Mercedes-Benz X Class). Amarok je pre mňa stelesnením dokonalej inžinierčiny a marketingu, kde všetci dohromady porozumeli ako spraviť perfektné auto pre perfektných zákazníkov.

 

Od filozofickej kaše prejdime plynule k špecifickým vlastnostiam, ktoré Volkswagen smelo uvádza aj vo svojich propozíciach. 8 stupňová automatická prevodovka kombinovaná so stálym pohonom všetkých kolies 4Motion a motorom V6 TDI. Štvorkolka s Torsenom je v pickup svete raritou a poskytuje rozdelenie hnacej sily v pomere 40:60 pre všetky jazdy na ceste, či v teréne. 190 kW (258 k) v overbooste až 200 kW (272 k) silný motor má dostatok výkonnostnej rezervy v každej situácii a na bežnej ceste auto prekvapuje, na ťažký pickup, až neuveriteľnou agilitou. Rečou užívateľa – kdekoľvek na to šliapneš, máš podporu všetkých kolies a koní a to s takou noblesou, až sa ti zdá, že si najlepší rančer. A ty naozaj si, pretože máš najlepší pickup. 



 

„V novom Amaroku zažijete exkluzívny komfort jazdy na najvyššej úrovni takmer na každom povrchu“ vravia ľudia od Volkswagenu. A ja musím pritakávať, nech už to znie pokojne ako platené PR. Amarok sa dá riadiť ako bežné osobné auto a jediné na čo treba prihliadať sú jeho rozmery. Ovládanie riadenia, rozhľad, dynamika – to všetko je tak perfektne spracované, že jazdiť na „pracovnom nákladiaku“ sa stalo príjemným, až relaxačným zážitkom. Aj to parkovanie je krásne, pokiaľ máte veľkú dieru, ... ehm, teda, ... no veď viete. Na korbu si pokojne naložte veľkú posteľ a choďte vegetiť na festival Pohoda. 1222 mm šírky vám vystačí na posteľ a malý príručný barík a.k.a. nočný stolík, čo je vcelku zaujímavá predstava spojená s pocitom bezpečia, že ste dostatočne vysoko na to, aby vás niekto zdola neovracal a vy si vedeli vychutnať pohľad na nočné hviezdokopy. Ale to len tak na okraj, na margo širokej ložnej plochy.

 

Aventura je dobré meno aj pre vlka a nepôsobí tak osamotene ako Akela. Tento náš vlkup mal tzv. Sportsbar (toto ma vždy fascinuje, keď dá niekto niečomu prívlastok sport len tak aby to znelo – to už je skoro ako fitness šalát s kúskami vyprážaného syra) a nerezové bočné ochranné tyče vrátane LED podsvietenia, ktoré autu s tak robustnou stavbou pridáva ešte viac prémiovosti. 20 palcové disky rovnako budujú dobrý imidž a zatmavené zadné svetlá – no, hlavne že je vás stále dobre vidieť keď brzdíte. Ako vizuálny celok ho dávam opäť na prvé miesto vo svete dnešných pickupov.



 

Vo vnútri je najviac priestoru v jeho triede. Neviem, nemeral som, ale viem, že Amarok má miesto na telefón, miesto na 4 poháre, priehradky pod prednými sedadlami, odkladací box v palubnej doske, priestor vo dverách aj v lakťovej opierke. Jednoducho sa vám nestane, že sa pozastavíte nad tým, kam si máte uložiť napríklad spomínaný mobil. Interiér Amaroku pôsobí veľmi moderne a kvalitne a aj preto sa vodič, či spolujazdec cítia ako v lepšom aute strednej triedy. Zároveň však verím, pri pohľade dozadu, že u pasažierov na tomto rade sedadiel nebude radosť, smiech a všeobjímajúca láska pretrvávať večnosť. No a to, že Amarok poskytuje prehľadný infotainment  s online mobilnými službami, už beriem ako taký štandard napriek tomu, že sa jedná o auto, ktoré by vo svojej podstate malo makať niekde na statku. Ale zas - potiahnuť si koníka na dostihy a popri tom ťukať do displeja – môže byť.

 

Vlkovi cestu do hory neukazuj! Taká je pravda o Volkswagene Amarok 3,0 V6 TDI – vrchole potravinového reťazca európskeho rančera. Pretože Volkswagen vie presne, kadiaľ vedia tá najefektívnejšia cesta do prirodzeného prostredia (či sa nám to páči alebo nie)  jeho pickupu – tam, kde žijú hory ľudí.

 

 

Text a foto: Marek Varga

 

 

 

 

 

Advertisement