Amarok V6 AventuraSlobodná jar - mesačný testP3008 je COOL!NezničiteľnýImidž nie je na nič!BMW proenviro 740LePickUp Test  2017SQ7 - King of The Urban JungleThorove kombiDarwinov odkazEbajk Test
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen Amarok Aventura 3,0 V6 TDI 4MOTION – Kovboj metrosexuál?

Volkswagen Amarok Aventura 3,0 V6 TDI 4MOTION – Kovboj metrosexuál?

Pozerám sa na fotku Amaroku rútiaceho sa v oblaku snehu, piesku a zeminy hore kopcom, čítam Marekov popis k nej („drsný vlkovod Miro“) a  pri spomienkach na môj prvý tohtoročný test sa usmievam ako duchom neprítomný. Zisťujem, že okrem porovnania, z ktorého Amarok vyšiel ako jasný víťaz, zostala časť jeho príbehu nedopovedaná.
 
Druhý deň testovacieho týždňa som sa vracal do hôr za prázdninujúcou rodinou a tých viac ako tristo kilometrov po diaľniciach a okresných cestách som zvládol v prekvapujúcom pohodlí. V Nízkych Tatrách bol kopec snehu a tak ešte predtým ako som žene hlásil príchod, vybehol som si po starej ceste na Čertovicu. Napriek hlbokému snehu to pre Amarok bola úplná pohoda a aj keď sa nekonalo žiadne adrenalínové dobrodružstvo, začínal som tušiť, čo všetci na tých pickupoch vidia. 

Nasledujúce dni Amarok slúžil ako detský shuttlebus na lyžiarsky svah. Veci, vrátane dospeláckych lyží, sa strácali na obrovskej uzamykateľnej korbe, jej veko slúžilo ako pohodlná sedačka, vďaka jej nosnosti aj pre moju „dospelú“ váhu. Deckám sa auto páčilo veľmi, veľké, komfortné a iné, v modrej farbe žiarivé medzi tou záplavou bežných esúvečiek. Obrovskou výhodou bola svetlá výška (192 mm) a priechodnosť vďaka permanentnému pohonu všetkých štyroch kolies. Pred chatou sme mali odhádzaný sneh len pre jedno auto, tak som to zaparkoval do záveja vedľa. Bez problémov. Veľmi oslobodzujúce!
  
Vo štvrtok som sa vrátil do Bratislavy, ďalších viac ako tristo kilometrov v pohodlí luxusne vybaveného interiéru. Jedinou mojou výhradou bolo slabšie kúrenie, ktoré silným mrazom veľmi nestíhalo a chýbajúce madlo na A stĺpiku vodiča. Moje nastupovanie tak nebolo úplne elegantné. Od Nižnej Boce po Banskú Bystricu som mal vďaka osemstupňovej prevodovke, ktorá udržiavala motor pod hranicou 1500 otáčok za minútu pri tachometrovej deväťdesiatke spotrebu len 6,5 litra! Rýchla cesta na diaľnici znamenala celkový priemer 9,2 litra na sto kilometrov pri priemernej rýchlosti 82 km/h. Fantastické s ohľadom na veľkosť, hmotnosť, výkon a mrazivé zimné počasie. Na ďalší deň nás čakal uzavretý testovací priestor na Záhorí, skutočná skúška offroadových schopností auta. Ako som už písal, Amarok ťažil nielen z výborného zimného obutia, ale aj skvelého a silného motora.
 


V sobotu sme sa vybrali za ušľachtilým cieľom do Žiliny a záujem detí o jazdy v Amaroku a radosť v ich očiach nás len utvrdila v tom, že naša akcia mala zmysel. Po rozlúčke s deťmi a obetavými zamestnancami Detského krízového centra Náruč smerovala naša cesta do neďalekej Terchovej, kde si pre nás Volkswagen pripravil úlohu v podobe výstupu na Terchovskú rozhľadňu k Stromu prianí a šťastností (nie, nie je to preklep). V reštaurácii Kultúrny dom Terchová sme sa dozvedeli, že sme prví, ktorí prijali výzvu a pozvanie Volkswagenu na čaj. Po počiatočnom odmietnutí a následnej bleskovej telefonickej reakcii zo strany Mareka Chovanca z importu Volkswagenu sme čaj symbolicky dostali zdarma a s majiteľom sme sa skamarátili. Čakal nás ešte výstup na rozhľadňu, ale teplota menej ako mínus 20 stupňov Celzia ma primäla uvažovať o tom, že použijem Amarok, hostinský totiž tvrdil, že v lete k rozhľadni jazdí svojim osobným autom. 

Ostatní chalani to vzdali, takže som sa sám, už potme, vybral hľadať cestu. Po pár metroch výjazdu som zistil, že to autom nedám, cesta bola príliš úzka a sneh sa pod váhou auta prelamoval. Vystúpil som, auto odparkoval pod kopcom a poďho hore. Až v polovici kopca som si uvedomil, že v túto nočnú hodinu snáď aj nejakého medveďa môžem stretnúť. Hneď mi bolo teplejšie! Na rozhľadňu Terchovské srdce som sa nakoniec v rezkom tempe vyštveral a Knihe prianí a šťastností zveril svoje želania týkajúce sa aj detí z Náruče. Misia splnená! Po bleskovom zostupe som sa rozlúčil s chalanmi, ktorí pokračovali do Bratislavy a ja som sa opäť vybral na chatu za rodinou. Po piatku strávenom v teréne som už vedel, čo všetko si s autom môžem dovoliť a z Terchovej som smeroval cez Zázrivú, Párnicu, Dolný a Vyšný Kubín do Osádky. Ukazovateľ vonkajšej teploty hlásil mínus 27 stupňov Celzia a na jedinú výnimku úplne prázdna cesta medzi Osádkou a Lúčkami bola pokrytá vrstvou asi dvadsiatich centimetrov snehu. Miestami som mal pocit, že na cestnej komunikácii idem drsný offroad. Aké bolo moje prekvapenie, keď tesne pred Kúpeľmi Lúčky som v protismere stretol štvorkový Golf smerujúci opačným smerom. Drsný to kraj a jeho vodiči. Dúfam, že to bol aspoň haldex... Na chatu som prišiel neskoro s pocitom skvele naplneného dňa a s radosťou, že môžem byť s celou rodinou.


     
Do mrazivého nedeľného rána som sa zobúdzal s obavami, teplota v našej doline podľa miestnych klesla pod mínus 30 stupňov. Tak ako niektorí susedia som naše rodinné auto nenaštartoval. S obavami som sadal do Amaroku zalezeného v hlbokom záveji, teplomer ešte okolo desiatej dopoludnia ukazoval mínus 27... Po krátkom žhavení motor naskočil, ale vypísal hlášku o potrebe kontroly chladiaceho systému. Dokelu! Kým som v príručke našiel význam hlásenia a odporúčanie návštevy servisu, motor sa zrejme zohrial, pretože po opätovnom štarte už bolo všetko v poriadku. Všetky naše veci, vrátane lyží sme po krátkom skladaní puzzle naložili na korbu a do kabíny sme sa naskladali v zostave troch dospelých a dvoch detí. Ideálne rodinné auto. Cesta do Bratislavy bola napriek extrémnym klimatickým podmienkam už len rutinnou záležitosťou.

Drsný testovací týždeň po najazdení viac ako 1700 km (s priemernou spotrebou 10,2 litra na sto kilometrov) ukázal, že Volkswagen svoj prvý pickup (pôvodne predstavený v januári 2010) postavil výborne a bez najmenších pochýb môžem vyhlásiť, že ide o etalón danej triedy, univerzálnejší pickup v tejto chvíli neexistuje. Vo výbave Aventura a s dvadsaťpalcovými diskami je dostatočne posh aj pre kovboja metrosexuála a naopak v pracovných verziách a s nižšou výbavou to bude skvelý pracovný nástroj. Jedinečnými prvkami v danom segmente nie je len samotný šesťvalcový trojliter, ale aj automatická osemstupňová prevodovka a permanentný systém pohonu všetkých kolies cez medzinápravový diferenciál Torsen a prepracovaný interiér blížiaci sa kvalitou prevedenia a ergonómiou prémiovým SUV. Pre tých, ktorí budú auto využívať ako pracovné je dôležitá aj informácia o tom, že Amarok je jediným pickupom v triede, na ktorého ložnú plochu umiestnite europaletu na šírku medzi podbehy kolies. Výborne Volkswagen! Tešíme sa na ďalší vlčí test!


Autor: Miro Vilím, Obrázky: Pavol Gemeiner