Ford Mustang GT Convertible TestČasopis RoadLife - predplatnéHonda Civic Sport Plus 1,5 VTEC TurboKTM 1090 Adventure TestDragon SkinÁno prosím!Volvo V90 CCMedveď zabil chodcaŠkoda Kodiaq TestBaby M2Mercedes-AMG GLC 43 CoupeAudi Q2 - untaggableEbajk TestVaše Portfolio
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen Golf mk7 facelift

Volkswagen Golf mk7 facelift

Plastické operácie ako také sú veľmi rozporuplné. Z môjho pohľadu sú OK, ak človek zásadne trpí svojím výzorom. Krivý, či veľký nos od malička, pre niekoho banálny problém, s ktorým sa žiť dá. Pre iného zase obrovský problém pri každom pohľade do zrkadla. Pre tú druhú polovicu veľké ÁNO. Riešte to a riešenie je ozaj iba jedno. 

Čo však v prípade, ak je všetko „v poriadku“, len chce človek vyzerať inak? Je to na ňom. Je to jeho výber, jeho cesta. Volkswagen Golf siedmej generácie prešiel podobnou plastikou. Vo všetkých verziách vrátane GTI, GTE, GTD aj R. A mali sme tú možnosť zhodnotiť výber „lekára“. Lowcostová Tichuana či renomovaná klinika v Hollywoode? 

Zmenilo sa veľa, exteriér rovnako ako interiér a hlavne – technológie pre vodiča. Mnou testovaná verzia síce nebola kompletne natrieskaná inováciami, avšak pozrieť sa na zúbok sa dalo mnohým veciam. Pri každom stretnutí s priateľmi som sa pýtal: „Čo je na ňom iné? Na prvý pohľad.“ Odpoveď takmer na 100% rovnaká. Svetlá. Úplná pravda  zároveň najmarkantnejšia zmena. Do strán pretiahnuté predné LED svetlomety s automatickým natáčaním do zákruty sú ozaj ťahačom pohľadu. Posunuli Golf vizuálne o niekoľko rokov vpred. Na prednom nárazníku sa udialo ešte pár zmien. Hlavne zmena tvarov. Nie tak markantná, opticky ale celé auto rozšíri. Dá mu niečo, čo sa len veľmi ťažko definuje. Použiť slovné spojenie „športový nádych“ by bolo asi silné, ale ak si z toho spravíte jemnejší odvar, tak je to presne to. Chrómová lišta ho decentne doplnila. 

Bočné línie takmer nezmenené. Slovo „takmer“ som použil preto, lebo k zmenám síce došlo, je však ťažké reálne ich zaregistrovať. A čo zadok? „Sehr gut“. LEDky aj tu. A u mňa s dynamickými smerovkami. Príplatok 380 EUR slovenských by sa mal okamžite preniesť do ceny a mali by byť v sérii. Prečo? Ak ich máte, používate ich. Nejak tak podvedome vás hodia do vyššej triedy. Samozrejme, že ich pri jazde nevidím. Viem ale, ako fungujú a chcem, aby to videli aj ostatní. 



V kokpite je tých zmien po plastike asi najviac. Čiastočne sa zmenili použité materiály. Všetko však iba úplne ľahúčko. Najviac som si ich všimol na dverách. Prístrojová doska ostala bezo zmien. A viac určite nebolo treba meniť. Golf 7 bol sám o sebe veľmi dobre a kvalitne spracovaný. Ťažisko zmien prichádza pri nasadnutí a štartovaní. Analóg je minulosťou. Privítanie a rozlúčka po jazde s milou animáciou. Otáčky, rýchlosť a všetky ďalšie dostupné informácie dostanete z displejov. 

Čo je novinkou? Ako prvé vozidlo tejto triedy disponuje Golf infotainment systémom ovládaným gestami. Nie však ten môj. Je o čosi chudobnejší, “iba” s Active Info Display za rovných 600 EUR. LCD s výbornou reakciou na ovládanie dotykom bez akýchkoľvek štandardných tlačidiel. A zároveň s výbornou schopnosťou zachytávať všetky odtlačky prsta. Po piatich dňoch znečisťovania mi to už nedalo a utrel som ho. Asi bude treba častejšie. Problémom pre mňa bola nova štruktúra menu. Je to síce o zvyku a človek sa to naučí, ale prečo by si ma zvykať? Vnútorné rozmery ostali nezmenené, stále s ponukou dostatočného priestoru a komfortu.

Ako celok môžem testovaný facelift s čistým svedomím zhodnotiť ako podarenú operáciu v Hollywoode. Je viac “fresh”. A verte či nie, aj Golf môže byť malým lákačom pohľadov. Teda tak nejak vnútorne som to cítil počas celého týždňa.


Autor: Peter Baran, Foto: Dodyk Hudák