OsemIndian FTR 1200T5 Focus STX4 M40dProjektil!Najlepšie Tarraco?e-tronCB650R Neo Sports CaféAfrikaCupra Ateca
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / VW Passat Variant Sky – Menu s oblohou

VW Passat Variant Sky – Menu s oblohou

Každý chodí na obed. A drvivá väčšina podľahla „menu“ podnikom, kde v balíčku za jednu cenu dostanete regulérny obed. Tí, ktorí nechcú riskovať študentské pokusy v nízkonákladových jedálniach, vyhľadávajú lepšie reštaurácie. Aj tie však stále ponúkajú ono, už tak typické, obedové menu. Vravíme teda o nejakom gastronomickom štandarde, ktorý využíva nevýhody rýchleho sveta a vďaka ľudskej lenivosti a slovenskej šporovlivosti sa stal súčasťou dennej rutiny. A má ešte jednu neodškriepiteľnú výhodu. Jesť je potrebné stále a každý deň!

Volkswagen Passat je ako kvalitné obedové menu vyššieho štandardu. Stal sa neoddeliteľnou súčasťou života človeka, ktorý navštevuje lepšie reštaurácie, ale racionálne využíva výhodnú ponuku obedového menu. Pokiaľ doplníte Variant, máte to s extra porciou priestoru (603l) a s oblohou v balíku Sky. Navarené čisto a presne podľa receptu. Stačí dochutiť príplatkovou výbavou a máte jedlo, ktoré chutí aj vyzerá. Passat vám nespáli hrtan ako papričky Naga Morich ani nerozmazná chuťové poháriky ako Sacherova torta. Passat je presne to jedlo, ktoré vás má nasýtiť a efektívne vyplniť vaše potreby s pridanou hodnotou očakávanej chuti. Ako kvalitné a výživné obedové menu.

Farebne náš testovací Passat podčiarkoval pozíciu vyššieho štandardu a zlatistá metalíza s bledým, béžovým interiérom pôsobili draho. Vďaka balíku výbavy Sky s odkrytou, veľkou, výklopnou a výsuvnou panoramatickou strechou aj veľmi vzdušne a príjemne.  Variant je dobre strihnuté kombi s modernými prvkami v podaní Volkswagen. Rozumejte tomu tak, že nemci vedia ako inovovať svetlá. Nie som Ing.arch., aby som komentoval zmeny v krivkách karosérie. Predpokladajme, že oproti minulej generácii tam nejaké sú, ale pre mňa ako bežného vodiča to má rovnaký význam ako objednať si menu jedna alebo dva. Vždy podľa toho, na čo mám chuť. Čo je však dôležité, je miesto, kde si objednávam. V príjemnom, kultúrnom, peknom a dobre zaranžovanom prostredí.


 
Interiér vás prijme rád. Aspoň taký z toho máte pocit. Béžová nie je zrovna moja preferencia, ale vyzerá hodnotne. Osobne nesúhlasím s kombináciou hliníkového dekoru, ktorý pôsobí príliš studeno a neosobne. Ale to je naozaj vec osobného vkusu. Posed za volantom je výborný, ovládače známe a prehľadné. Spoza volantu pôsobí auto veľmi kompaktne a dynamicky. Vôbec nemáte pociť, že by ste za sebou ťahali rozkysnutý kombi zadok. No a pokiaľ odkryjete alebo v niekoľkých polohách otvoríte obrovskú panoramatickú strechu, deň je hneď slnečnejší.



Passat Variant prekvapivo dobre zatáča. Dlhý zadok mu pomáha narovnať zákrutu v prípade, že ste boli prirýchli. Zatočte a vydržte. Predná náprava poslúchne, potiahne auto k apexu a zadok sa v celej svojej praktickosti pokúsi zmenšiť polomer zákruty. Na všetko dozerá vždy prítomný stabilizačný systém, takže sa netreba báť, že sa vám auto príliš vychýli. Samozrejme, ako vždy, pripomínam, že fyzikálne zákony sú nadradené, takže riaďte s rozumom. Komford podvozku je očakávaný, tlmenie neruší a poctivo pracuje. Nehlučné, príjemné.



2,0 litrový dieslový štvorvalec TDI s výkonom 103kW (140k) a krútiacim momentom 320Nm je veľmi kultivovaný. Počas pokojnej jazdy pracuje v relatívne nízkych otáčkach a je absolútne tichý. Pohybovať sa s Passatom môže byť aj vďaka ďalšiemu prvku výbavy Sky, Volkswagen Sound systému s 10 reproduktormi a 8 kanálovým zosilovačom, hodnotným audio zážitkom. Ešte hodnotnejším sa stane, pokiaľ si všimnete údaje spotreby. V meste 6,3l bez snaženia a mimo mesta 4,9l. Výrobca uvádza ešte optimistickejšie čísla 5,6/4/4,6, ale ja som ich dosiahnuť nedokázal. Možno to bolo tým, že Passat tak dobre zatáča a mne sa chcelo stále pridávať.

S automatickou, dvojspojkovou prevodovkou DSG jazdí Passat plavne a dynamicky aj s relatívne nízkym výkonom. Ale na druhú stranu, my už sme tak rozmaznaní počtami koní, že 140 sa zdá zrazu málo. Nie je to málo! Výkon úplne postačuje, dokonca aj pokiaľ by ste chceli jazdiť viac pre zábavu. Spomínam to pre prípad, že by sa vám jazdou na chatu postavil do cesty nejaký kopec so serpentínami. DSG prepnete do manuálu a s malým úsmevom a preľaknutou posádkou si to celkom pekne užijete. Na jedno si pri DSG dajte pozor. Parkovanie. Pri rozbehu vpred či vzad kopne a hodí celým autom o pár cm. Tento dynamický skok nestihne zachytiť ani parkovací asistent,
 
Dobré to bolo. Ďakujem, zaplatím.


Autor: Marek Varga
Foto: TheVisionPhotos
Advertisement