Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen Tiguan Elegance 2.0 TDI 4MOTION 147 KW DSG7 - Výmena IQ

Volkswagen Tiguan Elegance 2.0 TDI 4MOTION 147 KW DSG7 - Výmena IQ

Ani za bo** som si nevedel spomenúť aké sedadlá mal testovaný Tiguan. A nie, že by som si spomínal mesiac po teste, ja som si nevedel spomenúť pár hodín potom ako som auto odovzdal. Samozrejme, ako naschvál, som oné sedadlá nenašiel ani medzi fotkami z testu. Neborák môj mozog, čo sa ti to stalo? Trávu nefajčím, sedatíva neberiem, do lesa chodím a zdravo žijem (výnimku tvoria 300 g čokolády konzumované random počas víkendov). Že by mi cukor zasypal synapsie?


Vysvetlenie je ľahšie ako by sa zdalo. Mal som totiž v teste najnovší Tiguan. Tiguan je z čeľade SUVité, používa sa aj pouličný výraz crossovité a patrí pod prevažne mestský rod, druhu Volkswagen. No a Volkswagen Tiguan, stroj to úžitkový a služobník úctivý v kombinácii s mojou osobou, uplynulý týždeň vyhodnotil, že pre zachovanie druhu a zdravého genofondu je nutné, aspoň dočasne, pristúpiť ku … výmene IQ.


“Ahoj čitateľ, som Tiguan a prevediem ťa mojím testom. Vážim si tvoju pozornosť a verím, že sa ti test bude páčiť! (Tiguan)


TIGUAN: Moje sedadlá majú názov ergoActive, vedia sa nastaviť v 14 smeroch, manuálne. Elektricky regulujú bedrovú opierku a masážnu funkciu. Označujú sa aj ako top komfortné a sú čalúnené mikroflísom Art Velours, ktorý je v ponuke vo farbách čierna titan (BG), čierna titan/šedá storm (FY) a “Sardegna” šedá soul/šedá flint (OE)


… akože čo? Auto sa tu stavia do role autora testu? Hee? …” (Marek)


MAREK: ty vole, ja si fakt nespomeniem akú farbu mali tie sedadlá, asi tá čierna, … alebo čierna so šedou, … fakt neviem, .. a je to dôležité? Lebo, dobre držali, aj v ostrej zákrute, mocne!




TIGUAN: Som konfigurovaný vo výbave Elegance, ktorá obsahuje rozsiahly zoznam funkcií a prvkov v už sériovej podobe. Pre textom nezaťažujúci zážitok z môjho pútavého písania, prikladám link na stránku mojej matky, na ktorom sa dozviete všetky potrebné detaily. V zozname mojej doplnkovej výbavy sa nachádzajú tieto nenahraditeľné body: 2x nabíjacie USB typ C, Adaptívne pruženie DCC - elektronické, Area View s cúvacou kamerou Rear, Disky z ľahkej zliatiny 7Jx19 Victoria, Driver Assistance Plus paket, ergoActive sedadlá vpredu, Predĺžená záruka na 3 roky/max. 90 000 km, Rádionavigačný systém Discover Media. Moja celková cena s doplnkovou výbavou je priaznivých 46.560€ s DPH.


MAREK: tak zas, toto … veď akože hej, má tam tie oné, funkcie. Tie na to bezpečie, či čo, to sa teraz šíri, že to je dobré, lebo to zachraňuje životy. Akože hej, môže byť, život je dobré mať zachránený spredu aj zozadu aj okolo - na tých 365 stupňov, čo je tá kamera. Lebo čo je málo, to je veľa! Páni volia Elegancku, to je tá najvyššia, aj najvyššie IQ má, či ako sa to, …na tom jazdí prezident asi.




TIGUAN: vnímanie môjho exteriéru je podčiarknuté snahou sa neustále zdokonaľovať. Prežívam veľmi vzrušujúci facelift, čo odráža môj progresívny dizajn - od výrazných proporcií cez dynamické predné partie s precíznymi líniami až po markantné boky. Výrazná silueta upozorňuje na moje silné stránky, ktorými sú: inovatívna sila, suverenita a nekompromisná všestrannosť. Som technicky krásny a v metalízovanej farbe Modrá NightShade aj chemicky príťažlivý! Moju mechanickú nekonfliktnosť zabezpečujú IQ.LIGHT systém s matrix LED svetlami a IQ.DRIVE balík, ktorý sústreďuje všetky bezpečnostné asistenty.


MAREK: Najtšejd sa to volá. Ten brizolit, či čím je to natreté. Pekné to je, ale tak pre starších mi to príde. Ale veď aj tak sa to zašpiní hneď, tak je to jedno. Tieto milionárske hračičky. IQ sem IQ tam. Hen tam na roľu vybehni, či po zvážnici s tým pojazdi a uvidí sa dokedy tam tá metalinda vydrží.




TIGUAN: dokonalosť pohybu aj mimo spevnených ciest potvrdzujem elektronicky voliteľnými, jazdnými režimami pre offroad (4MOTION Active Control), kde dovolím vodičovi vybrať nasledovné: Sneh, pokiaľ jazdíme po povrchu pokrytým snehom, režim Auto, kde sám zvolím najlepšiu kombináciu pre daný povrch a situáciu - tento jazdný režim odporúčam ako najlepší, pretože ja som najlepší. A ponúkam aj režim Expert/Individual, kde si vie vodič prispôsobiť svoj vlastný offroad profil, v ktorom samozrejme ponúkam iba výber tých najlepších kombinácií, pretože ja som expert! Pohon 4MOTION zahŕňa aj elektronickú uzávierku diferenciálu XDS.


MAREK: to tam cvakne a ide, všetky 4 kolesá šróbujú tú hlinu ako fras. Aj s tým difen.., difren.., diferciálom. Aktív kontrol sa to volá. To viem, som si naštudoval! Akože hej, ide to pekne, pomôže to keď už je zle, aj na suchu. Keď myknem  volantom a rozhodím to, tak sa pekne berie za predkom a ten zadok ho stočí potom. Ani to netrhne, ozaj pekne, súvisle to funguje. Celé je to v dákom balíku za 940 evri. Adaptatívne pruženie - DCC s ovládaním na gombík. Ale že sa ten Tiguan pekne skrčí - akože neskrčí naozaj, len tak pritvrdne keď tam zmačknem tú Športku. Pekne sa potom vodí za nosom, ozaj. Dal by som za to aj celé tie dve výplaty - za to DCCčko.




TIGUAN: Adaptívne pruženie DCC ovládané elektronicky vytvára priestor na citeľnú zmenu OnRoad jazdných režimov rozdelených na Comfort/Normal/Sport. Zmena tuhosti pruženia je úchvatne presná a jasne preddefinuje náladu a potreby vodiča. Hranice jazdeckej zábavy neúnavne kontroluje funkcia jazdnej stability ESC a v režime ESC Sport prináša uvoľnujúci zážitok s príjemnou dávkou adrenalínu, zatiaľ čo 7 stupňová automatická prevodovka DSG nerušene mení stupne, presne podľa vyžadovaného zaťaženia.


MAREK: tá automatka je super, v eSku. Tie motýle pod volantom sú na vtáka, žiaden cit, ale keď sa naučíš, dá sa s tým pekne klikať a podržať si rýchlosť v zákrute. Stabilizácia do toho kecá furt, teda normálne keď je. Daj do tej Športky, dobre bude, ticho a neotravuje. Ale hore si odradí furt, nepodrží obmedzovač ani za toho pána.


 


TIGUAN: 2 litrový agregár spaľuje motorovú naftu (TDI) a okrem úctyhodného výkonu, ktorý poteší každého športovo ladeného vodiča, disponuje ukážkovou spotrebou. 147 kW (200 k) výkonu a BlueMotion, kde ušetríte palivo aj bez obmedzenia dynamiky napríklad s využitím rekuperácie brzdnej energie a systému štart-stop. Dieslové motory sú naviac vybavené technológiou “Twindosing” - spojením dvoch SCR katalyzátorov dôjde k dodatočnému zníženiu emisií.


MAREK: ten začiatok je taký mäkký, je tam tá sila, ale kone sú také moc, ako by som, … moc načesané. 200 je pekné a aj keď to naháňaš tak 7,7 zožerie - myslím, že super na také tempo. A tá diéra - zakopneš ten plyn a čakáš, čakáš, zapáliť si ideš a čakáš a potom pááác a ide ti hlavu vykĺbiť. Akože je to dlho, ale zase si zvykneš a potom už časuješ ten plyn presne.




“Važený čitateľ, na záver môjho testu vyjadrujej poďakovanie za prečítanie a dovoľ, aby som vytvoril celkové zhrnutie” (Tiguan)


TIGUAN: som veľmi dobré neorodinné auto s vynikajúcimi ekonomickými hodnotami. Môj facelift podporil vizuálne vnímanie mojich kvalít a motorizácie a systémy definujú úspešné zaradenie na trhu. Moju kúpu hodnotím ako racionálne rozhodnutie sociálne cítiaceho stredného spoločenského segmentu, ktorý má dostatočne vysoké IQ pre pragmatickú investíciu.


Aby som záveru učinil zadosť. Volkswagen Tiguan je naozaj dobré auto, ktoré myslí za nás. V podstate ako každý Volkswagen, ktorého hlavnou životnou náplňou je maximálne efektívne slúžiť. 200 koní a nízka spotreba je bonus, ktorý človeku netreba, ale vítam ho. Ako malú pehu na studenej dokonalosti. (Marek)


MAREK: bohové auto, ozaj. Ide to friško aj ten batoh a pílu naložim aj na svadbu sa s tým dá. Také pekné. Aj silné aj ušetrí, aj tých IQ má viac ako ja. Ale nevadí, veď keď už to platím, tak nech to za mňa aj myslí, kľudne, lebo je to takô - príjemnô!



Autor: Marek Varga Volkswagen Tiguan, Foto: autor




Advertisement