Nové Volvo ...Škoda KodiaqČasopis RoadLife - predplatnéV90 CCMercedes-AMG GLC 43 CoupeChlapi majú radi beštie!Európsky Mustang ...Ebajk TestUrban lumberjackCaravelle Family Test
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volkswagen Up! – WhatsApp

Volkswagen Up! – WhatsApp

Asociácia je v psychologických a filozofických vysvetleniach mimovoľné združovanie prvkov psychiky, medzi ktorými bola predchádzajúcim aktom mysle vytvorená súvislosť. V reči ľudí, niečo vám pripomenulo voľačo iné. Pri prvom pohľade na malé, zeleno-zlaté autíčko strácajúce sa medzi „ikonami“ ostatných VW aplikácii na parkovisku importéra, aj vďaka jeho názvu Up!, napadla môjmu obchodnému partnerovi mobilná aplikácia WhatsApp. Prijal som to a nápad získal hodnotu titulku tohto testu.

Obe tieto utilitky, či už tá telefónna alebo tá mestská s farbou menom Honey a metalickým lakom, sú jednoduché, príjemné na ovládanie, takmer bez nákladov a ich hlavnou náplňou je rýchla a prehľadná komunikácia. S inými ľuďmi alebo s mestom. Svet sa vyvíja neuveriteľne rýchlo, mobilné aplikácie ovládajú už takmer všetko a autá sa čoraz viac multimedializujú. Je len otázka času, kedy príde na rad aplikačné auto s menom VWhatsUp!:

Do mesta preferujem malé auto. 
Vyspelá motoristická spoločnosť, ktorá raz zavíta aj do Bratislavy, si vie uvedomiť výhody transferu mestom, 
získané využívaním malého auta. Naša súčasná filozofia jazdenia v meste je však iná. 
„Vozím deti, preto potrebujem veľké“
Alebo „jazdí v tom žena, vozí deti, potrebuje veľké lebo to je bezpečné“
Kecy !!

Pochopiteľne nestačí, aby sa uvedomil jednotlivec a začal jazdiť malým autom 
s úprimnou snahou a myšlienkou, „jazdím ja, začnú aj ostatní“Tá zberba obludných SUV okolo ho zadupe do zeme. 
Slovák, bratislavčan má žiaľ opačný pohľad. Všetci majú veľké, aj ja musím mať veľké. 
Tragédia myslenia krátko slobodného národa. Stačí skočiť kúsok za hranicu, do Viedne a chviľu pozorovať ulice. 
Áut typu Up!, Citigo, MINI, i20, i3, Smart je tam, napíšem prehnane, milión.

Up! je malé, veľké auto. 
Zvonku veľmi kompaktné, zvnútra dostatočne priestranné. 
Príplatkovú metalízu (402 €) mu jednoznačne treba, toto je auto, ktoré má byť vidieť pre jeho roztomilosť. 
Je to v prvom rade Volkswagen, čo znamená dostatok možných variácií pre konfiguráciu exteriéru či interiéru. 
Up! je mestské auto, malo by byť vidieť a jeho majiteľ by sa z neho mohol tešiť. 
Predsalen ho sprevádza každý jeden deň v dobrom aj zlom, či už počasí alebo len tak všeobecne.

Výbava high up! je asi ten balík, ktorý je pre dennú rutinu vhodný, 
predsalen je potrebné si trochu dopriať a spríjemniť mestské korzovanie. 
Za 10.660 € je to už kožený volant a páka, determálne zelené sklá, winter pack – vyhrievané sedadlá a zrkadlá 
s elektrickým ovládaním a parádne hmlovky. Komfort paket dokáže výškovo nastaviť sedadlo vodiča, 
elektricky otvoriť okná a zamknúť na diaľku. 
Okrem toho je zahrnutých množstvo, dnes už štandardných bezpečnostných systémov ako ESP, ABS, ASR atď. 
a praktických riešení ako napríklad dvojité dno kufra. 
Dobre vyzerajú sedadlá s integrovanými opierkami hláv, dodajú interiéru viac športovej odhodlanosti.
 


Náš testovací „medík“ mal ešte príplatkové, 16 palcové disky la boca, automatickú, 
2 zónovú klimatizáciu Climatronic, drive pack – tempomat a parkovacie senzory vzadu, sound plus – 4 reproduktory, 
multimediálnu zásuvku MEDIA-IN pre iPod, iPhone a USB 
a rádio Composition Phone s 5 palcovým, farebným, dotykovým displejom.
V stojane, ktorý neprehliadnete sa ešte môže objaviť váš mobilný telefón so správnou aplikáciou k autu a 12.226 € s DPH 
je výsledná cena vašeho veľmi spokojne vybaveného a dobre vyzerajúceho mestského auta.

Vnútro hrá tromi farbami čalúnenia, béžová-čierna-šedá a palubná doska dostala verziu čierna titan. 
Vďačná kombinácia s prihliadnutím na fakt, že auto bude slúžiť mestským účelom 
a to znamená voziť horúce kávy, fľašky coly, fastfood, deti alebo opitých kamarátov a iné vďačné prídavky.
Takže, možno by som ešte vyhodil tú béžovú. 
Pekný volant by mohol mať kolmejší sklon, aby som sa pred veľký rýchlomer usadil ešte lepšie. 
Posed je inak v poriadku, úsmevné sú vzdialenosti – dočiahnete na všetko, stačí vystrieť pravú ruku.

Volkswagen Up! je družné auto. 
Kohokoľvek veziete, je vám ... blízko, až tak blízko, že cítite jeho živočíšne teplo. 
Preto som jazdil prevažne sám, nemám rád teplo. 
Otestované bolo aj plné zaťaženie, kde som prevádzkovú hmotnosť 1022 kg navýšil na celkovú s číslom 1330 kg 
a veselo sa pokúsil prinútiť motor k motlitbám.

1 litrový, benzínový trojvalec s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 95 Nm 
sa cez 5 stupňový manuál pobyhoval prekvapivo svižne. 
Aj s plným zaťažením. Výhoda malého, ľahkého auta je v spotrebe. 
V meste som bez potreby sa snažiť dosahoval priemerných 6,5 litra. Možno sa to zdá veľa, ale skúsme si s downsizingom neklamať. 
Malý motor potrebuje otáčky, aby sa rozhýbal. 
V meste ako Bratislava sa jazdí dynamicky, inak vás premávka žožerie. 
A žiadaná dynamika potrebuje palivo.

Up! s týmto motorom svoje kone odovzdať vie. 
Dokonca aj zvuk je vtipne zlovestný, niečo ako keď sa napajedí Mimoň. 
Plných 75 koní dosahuje až pri 6200 otáčkach za minútu, takže žiaľ, treba točiť. 
Okrem rozbehov z križovatky je pohybovanie sa mestom veľmi príjemným zážitkom. 
Tlmenie vás neruší ani nevyhadzuje z konceptu 
ako MINI svojím betónovým podvozkom, riadenie je mäkké, ovládanie pedálov ľahké a citlivé. 
Radenie manuálom viem nazvať iba normálne, 5 rýchlostí však pre zachovanie dynamiky, budete striedať vcelku často.

Volkswagen Up! je dobré mestské riešenie. Má svoje funky meno, ktoré mu dáva viac hravého imidžu, ale okrem toho je vhodným pomocníkom v dennej rutine. Pokiaľ je priestor, kúpte si k svojmu SUV aj niečo takéto a mesto bude šťastnejšie. 


Autor: Marek Varga, Foto: BB concept