Sport TurismoS batohom bokomN lightTechnokratLord of the RingStinger GTKonzultantIndiánske letoKia Sportage 2018Nová Honda CR-VHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrakFiesta ST 2018 Srdcová sedma
Úvod / Auto/Moto / Auto testy / Volvo V60 T6 AWD Momentum – Keď príde čas!

Volvo V60 T6 AWD Momentum – Keď príde čas!

Prezradím vám o sebe malé tajomstvo. Ja o autách píšem nie preto, že musím, ale preto, že ma to baví. A niekedy sú jednoducho situácie, kedy sa do toho neviem položiť a nemôžem vám opísať auto ako som ho naozaj cítil. Inak by som musel klamať. Ja napíšem, keď viem, že je to tak správne, niektoré dojmy musia jednoducho dozrieť. A či je to vo výsledku dobre alebo zle, posúďte už prosím vy, čitatelia, na základe vlastného uváženia. 

Volvo V60 T6 AWD vo výbave Momentum si na seba nechalo počkať, pretože už jeho DNA hovorí o tom, že toto je auto, ktoré si ľudia kupujú, až keď nadobudnú duševné porozumenie o dôležitosti vecí a života samotného. Toto je auto, ktoré si, podľa mňa, kupujú uvedomelí a racionálne zmýšľajúci jedinci, ktorí sa vďaka svojej vlastnej šikovnosti dostali na úroveň môcť rozmýšľať o aute za 66.810,- EUR. A tým že Volvo premenilo svoje oplzlé hranaté škatule na extra dobre pôsobiace kusy umenia je len veľmi príjemnou pridanou hodnotou.

Nazval som ho pracovne „Auto plotov“ – typické auto na postavenie vedľa krásneho plotu rodinného domu. Zároveň vyjadruje súdržnosť a pevné ohraničenie modernej rodiny. Vizuál dnešnej V60ky krásne zapadá aj do architektonického štýlu viditeľných hrán, ktoré vytvárajú dojem modernej aristokracie. Profil V60 mi vraví, že sa jedná o skupinu, do ktorej radím najkrajšie kombíky súčasnosti. Je krásne. Kratučký previs vpredu a akurátny vzadu, aby to nevyzeralo ako ťažkopádny nosič batohov, ale naopak, dynamický praktik. 19“ kolesá 5-V Tinted Silver s rozmerom 235/40 dodajú absolútny šmrnc a nádherne to ukončuje decentný, ale dostatočne autoritatívny spojler piatych dverí kufra. 



Prednej časti dominujú LED svetlá s už známym Thorovým kladivom (pre mňa sa stali benchmarkom prémiového Volva) a maska, ktorá súhlasí s ostro krojenou papuľou predného nárazníka. Zadný nárazník strážia dve skutočné koncovky výfukov a nad tým „rohaté“ zadné svetlá rovnako signalizujú, že to auto pred vami je Volvo. Moja testovačka mala ešte k tomu športový podvozok znížený o 15 mm a lak Osmium Grey uzavrel toto dielo ako športové kombi dneška. Uff, pekné auto, naozaj. Vo vnútri pokračujeme v ochkaní nad hodnotným koženým čalúnením Moritz Sport a hliníkovým dekorom Iron Ore, čo znie ako meno škandinávskeho rapera, ale inak je to niečo o kameňoch a mineráloch. Volvo má dve veci ktorými mi pripomína lode. Interiér luxusnej jachty a „drevený škripot“ celého svojho hmatateľného bytia. Vo Volve sa cítite ako na starej zaoceánskej lodi pre solventnú elitu spoločnosti. Pazvuky ktoré vydáva, prekvapivo nie sú rušivé, naopak, akoby vyjadrujú hodnotu materiálu a námorné míle skúseností. Za mňa dobré!



Teraz trochu strojariny a kinetiky. V testovanom aute bol pod prednou kapotou umiestnený 4 valcový (inak to už nebude) benzínový 2 liter s výkonom 310 koní a krútiakom 400 Nm. Tieto hodnoty dokážu auto rozbehnúť na 100 km/h za 5,8 sekundy a rovnako na 100vku kilometrov zjedia 7,6 litra paliva. Je vám jasné, že tie stovky nesúvisia však? Akcelerovať naplno za 7,6 litra benzínu nie je reálne a odmeraná spotreba auta počas týždňového testu bola uveriteľných 9,6 litra. Na 310 koní v prémiovo zabalenej praktickosti je to super údaj! Motor ma naozaj krásny kultúrny chod, veľmi uhladený a v kombinácii s naozaj dobre odladeným podvozkom je vhodný ako na dlhé cestovanie, tak na príležitostné vylomeniny. Zo samotnej jazdy plynie vysoká miera pokoja, ktorý posilňuje rast dôvery v auto a tým, že si viac za volantom veríme a cítime sa príjemne, sa zvyšuje aj samotná úroveň bezpečnosti. Osobne v tomto Volvu veľmi fandím a držím palce, nech sa im tie bezpečnostné programy darí napĺňať.



Jazdenie v aute typu kombi spôsobom, prvoplánovo príslušným k výkonu 310 koní a športovému podvozku, je ako ťahať za chvost svojho rotvajlera. Do istej miery je to zábavné a ten milý psík vás nepohryzie, ste predsa jeho pán. Ale v momente kedy mu cinknete na pudový receptor a jeho mozog prekalibruje hodnotu zábava na ohrozenie života, vám vaše zlatko v sekunde utrhne pol tela. A pokým stihnete akčne vykrvácať, uvedomíte si, že zbytočne vysoká hodnota, ktorú vyžadujete, je zákonite nižšia ako daň, ktorú zaplatíte. Absolvoval som s V60 trasu BA-BB a späť po ceste R1, plnej tiahlych rýchlych zákrut. Aj na mokrom a klzkom povrchu fungoval pohon všetkých kolies AWD výborne a auto jazdilo až s prehnanou istotou pri rýchlostiach, ktoré sa už podobali na spomínané hrátky s rotvajlerom. Výborne zladené a stále komfortné je aj dynamické vozenie. 8 stupňový automat Geartronic sa choval tak ako sa má správny automat v tomto type auto chovať. Radil si svoje a nijak ma nesužoval zbytočnými otázkami, či to myslím s tým plynom v podlahe vážne alebo či som sa predsa len nerozhodol podradiť inak? Neznášam váhavé automaty – tento bol v pohode.



Volvo V60 T6 AWD Momentum vám dopraje viackrát. 1. Vyvolá pocit vizuálneho uspokojenia a presvedčenia, že ste si kúpili peknú vec. 2. Vytvorí príjemné prostredie na cestovanie pre vodiča samotného aj pre celú rodinu a prízvukuje fakt, že ste si kúpili pragmatickú vec. 3. Poskytne pocit uvedomelej individualizácie – nie ste súčasťou nemeckého a kórejského stáda. 4. Odvezie vás do spoločnosti, kde už všetci prišli na to, že veci sa dejú správne a presne vtedy, ... keď príde čas!

Autor: Marek Varga, Foto: Filip Damé