Audi A6 PHEVSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Honda Forza 125 Smart TopBox 2020 - Pravda v sloganoch

Honda Forza 125 Smart TopBox 2020 - Pravda v sloganoch

Keď chcete viac! Začnime týmto zvolaním vo fokuse ktorého je malé, dynamické, jednostopé vozidlo nesúce meno populárnej konzolovej hry. Viac v podobe dizajnu a športového charakteru? Áno, je to tam, dynamika “malého” skútru (objem motora je malý, 125 cc/15 k/12,5 Nm, ale váha je už dospelá, 162 kg) a jeho vizuálne spestrenie ulice sú veľmi príjemné. Viac peňazí? Jasné, že áno, testovaná múdra Forza s ruksakom, presnejšie Honda Forza 125 Smart Topbox je už za 5290 EUR s DPH. Forza bez batohu - 4890 EUR s DPH.


Dostaňte viac zo svojho života! Áno, pod sedadlom je miesto aj pre prilbu partnera, dohromady sa teda zmestia aj 2 zaľúbené integrálky. 15 koní reálne stačí aj na prepravu samičky, ale poraziť na semafóre cyklistu, nie je zrovna mužné, takže nezaberie. Ucítiť však môže, prepytujem, prémiové prevedenie a agresívny športový look, čo zaberá určite. Jednoducho nevyzeráš ako hipster na Vespe. 


Viac štýlu, viac farieb! S tým štýlom neviem, vyzerá takmer identicky ako minulá, na prvý pohľad. Píše sa však že dizajn bol prepracovaný a rovnaké sa stalo aj prístrojovej doske - beriem, je to vcelku pekné a funkčné, tak mi to stačí. Farby áno, zrejme by som si vybral červenú, jej odtieň pôsobí zo všetky farebných možností - najhodnotnejšie. Osobne sa mi páčia predné smerovky integrované do spätných zrkadiel, ktoré ušetrili priestor a zo skútru netrčia ďalšie zbytočné tykadlá. LED prevedenie predného svetla svedčí o japonskej inšpirácii vesmírnym hmyzom a to zadné ho umravňuje. Forza je najkrajšia z profilu, tu veľmi pekne vynikne jej vizuálna dynamika.




Väčší výkon! Dostatočný na mestské približovanie, ale … nebol márny aj na malom technickom okruhu. Funkcia Štart/Stop by mala pomôcť zvýšeniu dojazdu (až 480 km), logickým znížením spotreby a toto je pravda, ktorá bola upravená. Pripúšťam, že Forza 125 zvládne na jednu nádrž aj 480 km, ale iba v prípade, že sa niekto riadne posnaží a váži maximálne ako obézny džokej. Pokiaľ so svojou Forzou budete jazdiť normálne, počítajte so spotrebou okolo 4,5 litra, čo vystačí na cca 250 km reálneho dojazdu (veľkosť nádrže 11,5 l).




Vyššia praktickosť! Z pohľadu jazdy potvrdzujem. Ovládateľnosť je prekvapivá, s týmto vcelku rozmerným skútrom sa skvelo manévruje a jeho nadanie je takmer gymnastické. Prepletať sa premávkou nie je žiaden problém, naopak, je to radosť. Nezabudnime na Smart Topbox, čo je milý názov pre zadný kufor, ktorý pokojne pojme prilbu, nepremoky, neprefuky aj koláče od svokry. Je uzamykateľný, takže vám z bublaniny čerešne nikto nevyzobe. Nevidno ho na fotkách? Pravda je taká, že upevnenie na mojej testovačke bolo tak … audiokreatívne, že som ten zvuk nevydržal a kufor odmontoval, … a neskôr zabudol vziať na fotenie.




Mám Forzu, za jej výskyt, rád. Je však pridrahá na to, aby sa na ňu dalo pozerať rýdzym slovenským okom. Bežný Slovák zrejme radšej šiahne po podstatne lacnejšom, ale rovnako podarenom PCX 125 (2990 EUR). Forza si nesie viac lesklého imidžu a je na tom trochu lepšie materiálne aj jazdne. Tento rozdiel je však tak zanedbateľný, že ho normálny užívateľ nikdy nepostrehne. Takže nám zostáva stránka vizuálna a spoločenská, ktorým pripisujem podstatnú časť vznikajúceho záujmu o skúter značky Honda. Slováci totiž zatiaľ stále chcú byť videní na tom lepšom a sú ochotní za tento pocit zaplatiť. Ale, pokiaľ to nijak neubližuje a nijak nedeklasuje druhých, prečo nie?




Aby som to pekne uzavrel. Honda Forza 125 Smart Topbox je historicky, dobrý japonský skúter pre tých, ktorí chcú vyzerať, že sú športovo ladení. Tým, čo sú aj športovo nadaní dopraje Forza aj kus jazdného zážitku v podobe zaujímavo dynamických prejazdov zákrut v pôsobivých náklonoch. Ani na tom kopci v serpentínach sa nestratila, i keď na prudké výjazdy pod plynom s nervóznym, dvíhajúcim sa predným kolesom, môžete zabudnúť. Je to dobrá voľba a dávam za pravdu väčšine sloganov, ktoré značka Honda v súvislosti s týmto skútrom používa vo svojich propagačných materiáloch!



Autor: Marek Varga, Foto: autor

Advertisement