Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Indian FTR 1200 Rally - Ticho pred búrkou

Indian FTR 1200 Rally - Ticho pred búrkou

Od 14.990 EUR s DPH v jedinom farebnom vyhotovení Titanium Smoke. To znie ako námet na plamennú diskusiu pre rozhnevaného zákazníka, ktorý si chudáčik, nemôže vybrať. Búrky sa však tiež nepýtate prečo sú mračná šedé, hromy hlučné a vylievajúce sa rieky hnedé? Pred búrkou máte podvedomý rešpekt, utekáte, schovávate sa, bojíte sa jej. Ale čo keby ste vy boli … búrka?


V dnešným “opravných” dobách (je rok 2020 pre tých, ktorí to budú čítat neskôr) novej garnitúry, existuje ešte jedna Búrka. Policajná operácia, ktorá by mala zrútiť predstavy o nedotknuteľnosti pyšných jedincov. Pozor, paralela k motorke je tá, že pokiaľ budete k novému Indian FTR 1200 Rally nezdvorilí, zrúti on vás a z búrky sa pokojne môže stať víchrica.


FTR je skratka, ktorá mi pri prvom teste tohto nového Indiána vytvorila jasnú predstavu o tom, ako má podľa mňa vyzerať, správať sa a pôsobiť skutočná motorka. No a dnes som späť s prívlastkom Rally, čiže vyššími riadidlami, vypletanými diskami kolies a poloterénnymi pneumatikami. Na prvý pohľad, vďaka farebnému prevedeniu - jemnejšia a uhladenejšia, vďaka terénnym pneumatikám - využiteľnejšia a vďaka vyšším riadidlám - pohodlnejšia. FTR Rally sa už síce nejaví ako pouličný bitkár a rebel, ale ihneď potom ako prvýkrát riadne zatiahnete za plyn, … stále je to búrka!


Kontúry Indian FTR označujem za vyvážené a veľmi pekné a dizajnérovi posielam kvety a bonboniéru s francúzskym Ďakujem (najlepšie sú tie s marcipánom). O 2” vyššie, čierne, hliníkové riadidlá jednak nijak nespochybňujú atletický dizajn FTR a zároveň umožňujú vzpriamenejší a potvrdzujem, že výrazne pohodlnejší posed, vhodný aj na dlhé cestovanie. 450 km našupu nebol problém, akurát som musel naplniť 2 nádrže, takže prestávky boli technicky vynútené. 




Pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR osadené na hliníkových vypletaných diskoch dodávajú mašine krásny retro nádych, ktorý ide ruka v ruke s pocitom, že tento stroj dokáže čokoľvek, čo je váš pud sebazáchovy schopný prijať. Rally verzia pôsobí naozaj ikonicky a osobne uznávam jej nepopierateľný štýl, hlavne potom, ako si na ľavý bok necháte namontovať kabelu (nazvať to taškou mi príde málo úderné), do ktorej sa zmestí až neuveriteľné množstvo vecí. Osobne nemám na nahých motorkách rád akékoľvek “doplnky”, ale toto sa naozaj hodí a nesie so sebou vysokú dávku potešiteľnej praktickosti.




Čelný štít Rally vyzerá výborne a Indian tvrdí, že je perfektne vyvážený. Nepopieram túto teóriu, ale moje empirické skúsenosti až tak vyvážene nevyzerali. Štít, neštít, vyvážený alebo nie, od 150 km/h vyššie, keď ti sila mohutného dvojvalca trhá riadidlá z rúk a krčné svaly bojujú s enormne rýchlo rastúcim náporom do prilby zabudneš na celý štít a iba sa snažíš neuletieť zo sedadla s príznačným menom - Aviator.




Výlet? Jasné! Rally som jazdil dlhšie ako obligátny testovací týždeň, dokonca som dostal možnosť motorku zabehnúť, takže som si prešiel celou vývojovou fázou od nuly, po prvú výmenu oleja a následne výlet, ktorý som pomenoval Super Maratón. V podaní nahej americkej motorky bolo mnou vytýčených 450 km na jeden záťah vcelku výzva. Doplním, len, že tento challenge som absolvoval už po zábehu, takže motorke nebolo ubližované! Prekvapenie sa dostavilo relatívne skoro, už pri prvom tankovaní a po 170 km som zosadal nervózny z toho, že nemôžem pokračovať, pretože mi došlo palivo - žiadna únava, žiadne bolesti chrbta, žiadne vytrasené lakte ani unavený krk. Na Rally sa cestuje naozaj badateľne lepšie ako na klasickom FTR. Zaujímavé, čo spravia dva palce na zvýšených riadidlách a iné pneumatiky?! A rovnako zaujímavý je spôsob tankovania tohto stroja s nádržou pod sedadlom a preto vyhlasujem súťaž: kto do 5 minút natankuje plných 13 litrov, získa medailu za precíznosť.




Motor a všetka ostatná mechanika je presne tá istá ako na klasickom FTR. Dvojvalcový V-Twin motor s objemom 1203 ccm, výkonom 123 koní a masívnym krútiakom 120 Nm, ktoré vám pri 6000 ot./min. spravia lyposukciu zadarmo. K tomu famózny zvukový prejav sania a dokonca sériového výfuku, ktorý si po prudkom ubratí plynu s radosťou vystrelí. 320 mm predné kotúče vás pokojne postavia na predné, pokiaľ by nezasiahlo ABS, ktoré je hrdé, že je jedinou bezpečnostnou zložkou celého stroja - Rally nemá kontrolu ničoho, takže všetko máte iba vo vlastných rukách. 




Moja verzia však už bola vybavená doplnkovým systémom riadenia jazdných režimov a slobodne prehlasujem, že jazdiť na zelenom je za všetkých okolností v poriadku, modrá je pre bojazlivcov a červená je … búrka. Citeľné rozdiely v reakciách na pokyny pravého zápästia rozširujú použiteľnosť motorky v spektre od denného spoločníka pre moletného účtovníka, cez víkendový funbike pre stredného manažéra až po vrcholového  jazdca plochej dráhy. A to ešte nepíšem o schopnostiach na rôznych povrchoch - Rally sa síce veľmi dobre ovláda aj na asfalte, ale pokiaľ s ním vybehnete na šotolinu, či iný nespevnený povrch, ponúka zrazu úplne iný druh zážitku. Za mňa, veľká sloboda!




Indian FTR 1200 Rally je skvelá motorka. Viac užívateľsky prístupná, ale stále veľmi prírodná (rozumej poctivá). Indian FTR Rally je ako ticho pred búrkou. Pokým stojí, každému vyhovuje a nikoho neruší. Ticho, ktoré svojim vizuálom vzbudzuje úctu u tých, čo vedia, a záujem u tých, ktorí ešte netušia. A tak ako pred skutočnou búrkou zrazu všetko stíchne a zavládne celoplošný MUTE, … tak po štarte veľkého dvojvalca “príroda” spustí dokonalé divadlo.



Autor: Marek Varga, Foto: autor

Advertisement