Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Kawasaki Versys 650 2020 - Šéfka

Kawasaki Versys 650 2020 - Šéfka

Militantne pôsobiaca farba Metallic Matte Covert Khaki / Metallic Spark Black robí z relatívnej nudne pôsobiacej motorky, šéfku vojenskej operácie. Prichádzajúci model 2021 už podľa všetkého v tejto farbe nebude a ja tvrdím, že to bude sakra škoda. Khaki Versys 650 vyzerá jednoducho výborne a mne to len potvrdzuje ako dominantná vie byť pri posudzovaní zovňajšku subjektívna optika.


Šéfka je šéfkou, pretože dohliada na všetko. Šéfka musí dokázať, aspoň z časti, spraviť podstatnú časť toho, čo kontroluje. Šéfka musí vedieť ísť vzorom a ukazovať kadiaľ vedie cesta. No a šéfka si stojí za svojimi rozhodnutiami pevne a bez váhaní. Versys 650 mi počas testu vďaka tým khaki handrám, ale i tomu ako sa správala a jazdila, dokázala, že napriek tomu, že nie je najväčšia a najsilnejšia, vie byť dostatočnou autoritou - presne ako  žena, šéfka. Napriek tomu, že by priemerný chlap priemernú ženu zlomil napoly, prehodil cez plece a vzal si do jaskyne, dnes je situácia iná a napoly lámu práve ženy mužov. Chlapi, že nerozumiete? Ožeňte sa!


Od 7995€ s DPH. To je suma, ktorá síce nepatrí do kategórie - práve som sa pomočil šťastím, ale ani do sféry horných desať tisíc. Podľa mojich testovacích skúseností, je to adekvátna suma za hodnoty, ktoré dostanete. A okrem toho, nechcem zabudnúť spomenúť, že Kawasaki mi pri každom svojom stroji vytvára pocit príjemnej mechanickej istoty, že vydrží večne. A v tej khaki jednoducho vyzerá ako nezničiteľný, taktický, bojový stroj.




Radový dvojvalec, 649 ccm, 51 kW (69 k) a 64 Nm. To sú čísla, ktoré sami o sebe vo svete namyslenej moto smotánky neoslnia, ale dnes si dovolím tvrdiť, že dynamika a ovládateľnost “malého” Versysu sú veľmi dobré. Výborný, cestovateľský posed + športové 17” kolesá vytvoria pocit ľahkého až bicyklového ovládania a napriek 217 kg prevádzkovej hmotnosti, som vôbec nemal pocit nemotornej motorky tzv. nemotorky. Inak, pokiaľ by niekomu bolo veľa, alebo to tak vyžaduje legislatíva, Versys 650 sa dodáva aj v uškrtenej, 35 kW verzii, takže A2-kári, smelo do toho - na začiatok, ale i na dlhšie, výborný stroj!




Nádrž má 21 litrov a priemernú spotrebu som nevedel vyhnať nad 5 litrov. Čo znamená, že táto Kawa vydrží viac ako váš močový mechúr* a bez zásadných ortopedických následkov na nej precestujete cez 400 km na jednu nádrž. A počas takého výletu stihnete aj cestovať vzpriamene vďaka riadidlám a celkovej konštrukcii stroja, dokážete si zašportovať vďaka 17” diskom s pneumatikami hodiacimi sa viac na aslfat (120/70 vpredu a 160/50 vzadu), ale vôbec sa nemusíte vyhýbať aj zážitkom mimo spevnených ciest vďaka vysokému pruženiu. A ešte rád doplním denné jazdenie mestom, napríklad do práce - ideálne. Versys 650 je dostatočne silný a obratný stroj, na ktorom sa budete radi predierať dopravnou špičkou.




Kawasaki Versys 650 je dobre vyvážený stroj, ktorý mi nejak nedával možnosť nič konkrétne vyzdvihnúť ani vytknúť. Pôsobí veľmi univerzálne a dokáže poskytnúť mnoho z rôznych oblastí, presne ako šéf korigujúci smerovanie svojho tímu, či projektu. Jednoducho mám z nej pocit, že pokiaľ by som chcel poznať, ako má správne jazdiť, či slúžiť pološportová cestovná motorka do 650 ccm, zrejme by som sa opýtal práve Kawasaki Versys 650.


 


Záverom iba toľko, že okrem toho, že je Versys 650 silne univerzálnym strojom, nič to nemení na veci, že je to jednostopé vozidlo, na ktorom je povinnosť nosiť prilbu a ktoré rovnako ako iné motorky, prináša istý druh vnútornej slobody. A tento pocit ospravedlňuje momenty, kedy sem tam, ked zastanete a tú prilbu zložíte, naskytne sa pohľad, ktorý sa neodmieta**, napriek tomu, že by si to ten chlap vedľa vysvetľoval po svojom! 




Kawasaki Versy 650 2020 - ďakujem za skúsenosť, ďakujem za poctivú robotu a všetkým čitateľom ďakujem za pochopenie onoho, možno mierne sexistického odstavca. Na druhú stranu, je podľa mňa správne, ukázať pekné a pomenovať pravdivé. Máme to potom, my ľudia, podstatne ľahšie!



*autor v jedinom článku už druhý krát spomína močenie … náhoda? (váš konšpirátor)

**pozn. autora: šéfke (v práci) na zadok nečumte! 



Autor: Marek Varga, Foto: autor


Advertisement