ZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster NKodiaq RSV ako...
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Kawasaki Z H2 2020 - Rape me!

Kawasaki Z H2 2020 - Rape me!

Okamžite po plnom otvorení plynu, som pochopil, čo znamená Kawasaki Heavy Industries! Toto nie je len motorka, toto nie je len naháč z kategórie supernaked, ani frajerina na dvoch kolesách za viac ako 16 litrov. Kawasaki Z H2 je jednostopý Shinkansen s lietadlovým nadaním a potrebou kriviť časopriestor.


Seriózne. Zažil som už všelijaké zrýchlenia. Aj za 2,9 sekundy na stovku. Aj masívny launch control, ktorý mi spravil z chodidiel banány a zatlačil oči hlbšie do lebky. Ale to, čo sa deje pri plnom zrýchlení Kawasaki Z H2, … :


Je ako keď ťa nasratý slon, trénujúci taekwondo kopne medzi lopatky 

Cítiš ako sa ti oči vylievajú z jamôk a tečú dozadu po lícach 

Otvárajú sa ti prsty na riadidlách a motorka sa ťa chce zbaviť 

Krčné svaly dezertujú niekam k zadku, kde pomahájú zvieraču, zatiaľ čo ti nápor vetra vyklbuje hlavu 

Tlak na hrudník má tak rýchly nástup, že tvoje pľúca v stotine vyzerajú ako kuracie rezne vo vákuovom sáčku 

Periferné videnie zobrazuje len niečo, čo vyzerá ako švihanie štetcom frenetického maliara v depresii 

Pružné zrýchlenie je tak markantné, ža auto idúce vedľa teba, napríklad 100 km/h (v princípe je jedno akou rýchlosťou sa veci dejú, Z H2 prepíše všetky fyzikálne vzorce behom otočenia zápästia) a ty vedľa neho otvoríš plyn naplno, okamžite sa zľakneš, pretože auto vedľa zmizne akoby nabúralo do neviditeľnej betónovej steny 

Morský koník na ópiu - tak sa mi javilo cvrlikanie, pískanie či štebotanie kompresoru po každom ubratí plynu. Dodnes som si myslel, že kombinácia týchto podmorských tónov a drvivého zrýchlenia je naozaj možná iba v paralelnom svete alebo na drogách 

Z H2 je rýchlejšia ako mozgové synapsie, skôr ako dá bunka vedieť bunke, že sa deje niečo nemorálne, práve si dosiahol vzletovú rýchlosť a opúšťaš zem.


Čo myslíš Elon, stojí za telefonát do Kawasaki, či by ti pomohli s vyslaním prvej motorky do vesmíru?




Neviem. Ja som mal s touto Kawasaki veľmi intenzívne zážitky. A nejde len o to maniakálne zrýchlenie, ale o zmeny postoja, miery pokory a neskôr pochopenia ako tento stroj funguje. Samozrejme sú borci, čo to dajú hneď na zadné, letia 300 a výrazmi typu k*rva a čo ti j*be vyjadrujú pochvalu na adresu stroja - drsniaci! Ja som to mal inak a po prvom dni, kedy ma Z H2 oprela (239 kg vďaka za modré koleno) a prešla mi po päte (vďaka konárik že si bol presne v mojej stope v náklone a podšmykol mi predné koleso), som motorku odviezol do garáže, zavrel a sebakriticky povedal, že na tento stroj ešte nemám dostatok skúseností.




Lenže 1! Lenže na druhý deň býva väčšinou iné ráno a už doobeda som nahých 200 preplňovaných koní vyťahoval z garáže, aby som sa, veľmi opatrne, prepravil na blízky kopec. Z H2 vie odmerať uhol náklonu a v prvom momente a po tvrdých skúsenostiach z prvého dňa som si tento údaj radšej prepol, aby som sa pred mašinou zbytočne nehanbil. Tak ok, radím za jedna, radšej hneď dva, potiahnem plyn, predné koleso ide hore, …




Kawasaki Z H2 2020 bola jednou z motoriek, ktorá ma mnoho naučila. Dva dni predtým, ako som vzal Z H2 do testu, som absolvoval individuálny motokurz zameraný na prejazd zákrutou, respektíve na správne držanie tela, pohľad a prenos hmotnosti v zákrutách. Udiala sa dokonalá synchronizácia udalostí a následných zážitkov, kde sa Z H2 stala motorkou, na ktorej som si spravil osobný rekord v náklone na kopci v bežnej premávke - rozumej s maximálnou istotou a duševným pohodlím. Jazdiť na svojom limite na bežnej, neuzavretej ceste je čistý nezmysel. Je to nebezpečné a okrem honenia si ega to nevytvára žiadnu pridanú hodnotu. Píšem o tom, že s Kawasaki Z H2 som jazdil s vysokým rešpektom, na pohodu a istotu a napriek tomu som dal svoj náklonový rekord na kopci.  Tak dobre odladená a jazdecky ústretová je to motorka.




Lenže 2! Lenže nebyť IMU (jednotka, ktorá sleduje všetky možné výkyvy a pohyby stroja) a skvelo odladeného elektronického balíku sledujúceho trakciu, náklony, brzdenie a ďalšie akcie, ktovie kam by táto mašina jazdca poslala? Ale to nemusíme riešiť. Z H2 a jej jazdné režimy sú nastavené tak, že si na svoje príde pretekár na okruhu aj víkendový jazdec na horských serpentínach. Všetko čo jej technika obsahuje, nájdete na stránkach Kawasaki  a to čo sa deje na ceste som sa vám snaži opísať v tomto článku. Z H2 je superstroj z dielne niekoho, kto si motorky vytvoril ako “okrajové” hobby, do ktorého aplikuje zložité skúsenosti z práce na aerodynamike rýchlovlakov alebo lietadlových technológií. Kawasaki Heavy Industries síce neposiela na trh stroje s unikátnym talianskym dizajnom, ale vytvára dokonalú mechaniku súčasnosti, ktorá dáva pocit nezničiteľnosti - pozor, myslené stroja, nie jazdca!




Kawasaki Z H2 je ako potetovaná učiteľka výtvarnej výchovy. Vytvára dojem seriózneho pedagóga, ale keď namočíš štetec, … praskú švy bieleho plášťa, paleta s farbami letí vzduchom a vytvára zúrivú dúhu a ty len počuješ ako niekto kričí: “RAPE ME!”




Autor: Marek Varga, Foto: autor.


Advertisement