Audi A6 PHEVSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeShooting BrakeOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 M235i xDrive Gran CoupéMustang a MarilynCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Slovenský Nürburgring s Kawasaki Z650 MY2020

Slovenský Nürburgring s Kawasaki Z650 MY2020

Poznáte nemeckú Nordschleife? Presnejšie hrad Nürburg a legendárny okruh okolo neho? Nürburgring? A vedeli ste, že jeho menej zelený, menej pekelný, ale stále dostatočne zaujímavý variant máme aj na Slovensku?

 

Nie je to nič oficiálne, ani to nenájdete na žiadnej mape, ale predsa to pár jazdeckých nadšencov pomenovalo po najstrašidelnejšom, najnáročnejšom, najobávanejšom, ale zároveň najemotívnejšom a jazdecky najzaujímavejšom okruhu na svete. Popravde, toľko „naj“ si ten náš slovenský nezaslúži, pretože sa jedná o prepojenie klasických okresných ciest, ktoré nie vždy vládnu nadšením z vlastnej kvality a mnohé z nich ostro konkurujú švajčiarskemu ementálu. 


Na druhú stranu, aj to je život, ale bude príjemnejšie si všímať tie pozitívne strany. V Nemecku je to regulérny okruh (tam kde začnete aj skončíte) s dĺžkou takmer 21 km. Ten slovenský nie je klasickým okruhom, ale inak sa veľmi podobá - scenériou, neustále sa meniacim prostredím, rýchlosťou, náročnosťou a v konečnom dôsledku veľkou radosťou z jazdy. Meria 101 km a ukrýva tajomstvo, že tam kde začnete, určite neskončíte a nesie so sebou jednu radu, ... čas je irelevantný!

 

Slovenská cesta „poza kopce“ je primárne o relaxe a samotnej radosti z jazdy. Nech už riadite supernaháč, cruiser, cestovné enduro alebo električku, každý má možnosť načerpať také pocity, aké hľadá. Zákrut je dostatok, kilometrov tiež, stačí nasadiť prilbu a vyraziť. Tento rok som výlet cez slovenský Nürbugring poňal pedagogicky a vzal si na začiatok a na svoj osobný, sezónny zábeh, motorku, ktorá je tohtoročná a uznáva fitness. Je ľahká, obratná a stále dostatočne úderná na to, aby som sa nenudil, ani nezabil. Kawasaki Z650 modelového roku 2020.



 

Sedlo Baba nad Pezinkom je preslávené miesto dolnozemských jazdcov, ktorí v serpentínach horského prejazdu na Záhorie hľadajú zábavu, iní kamarátov a teplú kávu, ... alebo v opačnom poradí, neviem, a niektorí adrenalín. A vďaka tej poslednej skupine si tá naša Baba vyberá daň a na jej zákrutách pribúdajú kríže a sviečky. Ale beriem, niekto chce a potrebuje žiť ako kaskadér.



 

Baba je veľmi vhodná zahrievačka a dobrá rozcvička, teda pokiaľ to na nej nehodíte o zem. Obec Pernek je pomyselným turniketom na “okruh“ s obrovskou výhodou, vstup je zadarmo. Nasleduje tá časť bytu v ktorej sa varí, ... obec Kuchyňa ponúkne jedno surové esíčko priamo v jej strede, do ktorého nevidno nič, takže pokiaľ chcete kolenovať, začnete si koledovať.  Keď dovaríte, cesta sa natiahne a rýchle rovinky vás vyprevadia až po Rohožník, kde v 50 km rýchlosti môžete obdivovať nádhernú scenériu, ... rohožníckej cementárne. Obec Sološnica mám rád pre prístup krčmárky, ktorá mi v nieviemkoľkej cenovej spravila luxusné espresso namiesto očakávaného turka, ale zachovala miestne štandardy a podala ho v duritke. Geniálne!





 

Plavecké dediny (Podhradie, Mikuláš a Peter) sa nesú v duchu skvalitňovania povrchu, aby ich neskôr vystriedala supervlásenka (pozor na krásnu stromovú alej) pred obcou Prievaly (Šandorfská reštaurácia je najpokojnejšia v širokom okolí, ak chcete vedieť prečo, zastavte sa). No a potom ako si tľapnete so značkou oznamujúcou koniec dediny, sa konečne začína tá pravá zábava.







 

Cez malebnú Cerovú, dohrmíte do Jablonice ihneď, aby ste po pravouhlej pravej, tesne za značkou, vystrelili na horizont s pravým zápästím na limite, tam sa to dá, ale ako vždy, mimo obec, maximálne 90 km/h. V Brezovej pod Bradlom je na žltej pumpe povolené močiť, piť tekutiny bez alkoholu a zdraviť sa s drsne vyzerajúcimi bikermi vo vyťahaných kombinézach vyhrnutých nad lýtka. Do obce Košariská zletíte padákom, ktorý by rýchlych, ale že veľmi rýchlych (90 km/h) jazdcov mohol krásne nakopať do zadku, hneď potom ako dole dosadnete na rovinu. Najpútavejšiu časť cesty rozhodne zastupujú série zákrut a horizontov pred, počas a za obcou Prašník, smerom na Podkylavu. Prašník poskytuje ikonickú časť cesty, ktorá spôsobuje, že vám na bokoch puká prilba. Dôvodom je extrémne široký úsmev, ktorý tento úsek vyvoláva a pokiaľ sa vám darí „presadať“ z jednej zákruty do druhej a z druhej do ďalšej, na konci tejto časti zastavíte a musíte sa obzrieť s myšlienkou, ... „idem to ešte raz?“











 

Podkylava zaujme silne stúpajúcim esíčkom, po ktorom to cesta položí do hlbokej jamy – pokiaľ je vaša rýchlosť vysoká (90 km/h), tak poletíte (Flugplatz na Nürbugringu). Nasleduje pokojná kochačka cez obec, obdivovať možno široké pastviny a francúzske kravy s jedinečným mäsom (dajte si steak v penzióne Adam). Do Hrachovišťa vedie rýchla asfaltka tak na dve motorky, vtipné je, že tadiaľ chodí aj autobus. Akonáhle zočíte Čachtický hrad, viete, že Višnové je za tunelom a popod sídlo krvavej pani opäť kochačka dokonalým zalesnením a novým asfaltom. Rada - popod hrad pomalšie a trúbte pred každom zákrutou, je to veľmi úzke a stretnúť v protismere rozvášnenú Ladu, je niečo podobne príjemné ako zaľahnúť do vane s krvavou Bátoričkou. 










 

Samotné Čachtice sú znakom blížiacej sa civilizácie a to je miesto, kam vlastne pokračovať nechcete. 101 kilometrov zážitku si treba vychutnať vo vizuálne nástojčivej reštike Pod Hradom a nasýtený, napojený a hlavne oddýchnutý sa vydať späť do zasľúbeného mesta popod ... ale to si nechám na budúce, s nejakou inou motorkou! 

 

 

Autor: Marek Varga, Foto: autor

Advertisement