Avantissimo!Shooting BrakeSEAT Tarraco FRZOE znamená životPiaty elementAudi Q7 60 TFSIeAudi A6 PHEVOriginálRaptor AirlinesE-lienBMW X7 Mustang a MarilynM235i xDrive Gran CoupéCAPS LOCKSports TourerKráľ CoupesaurovProjekt VáňaMajster N
Úvod / Auto/Moto / Moto testy / Yamaha Tracer 700 - Gymnastika nie je Miss

Yamaha Tracer 700 - Gymnastika nie je Miss

Premýšľal som o dvoch titulkoch. Jeden znel “Gymnastika nie je Miss” a ten druhý, volený ako alternatívny, “Dí(ě)vka na košteti”. A dôvody boli prosté.


Yamaha Tracer 700 nie je motorka, ktorá by mohla na výstavách žať vizuálny úspech, nie je to motorka, za ktorou si vykĺbim hlavu a zostanem stáť s visiacou slinou a nie je to ani motorka, ktorú by zberateľ oprašoval vo vyhrievanej garáži. Lenže podobne ako to v živote býva, Missky sú zväčša krásne, ale … ale radšej mať v posteli živočíšnu gymnastku s veľkým nosom ako bezemočnú ženu z plastu.


Akonáhle Tracer 700 spoznáte a absolvujete spolu pár desiatok kilometrov, zistíte, že to nie je len také nejaké, malé, slabé, cestovné voľačo, ale baba s metlou od Harryho Pottera, ktorá sa neštíti českému výrazu děvka. Na počudovanie divoká, ale naozaj prekvapivo ovládateľná a zábavná mašina.


Spredu vyzerá ako niečo živé bez nosa. Ako vesmírny Elvis s plechovými bokombradami. Dve malé LED oči-šošovky svetiel fungujú dobre a v konečnom dôsledku to pôsobí priateľsky - no nemá každý za kamarátov manekýnov. LED technológia sa vošla aj na ostatné svetlá, dokonca smerovky umne zabudované pod rukoväte riadidiel, ktoré sa tým pádom natáčajú tak ako riadidlá samotné.


Pohľad na motorku z profilu opisuje tehotnú milovníčku piva a motor akoby visel na nádrži. Toto profilové vnímanie nehovorí vôbec nič o tom, že motorka s vami dokáže zacvičiť ako gymnastka so stuhou. Naozaj by som si vtedy netipol, že Tracer 700 je tak skvelo ovládateľný stroj. Zadné partie asi najviac nahrávajú dojmu, že sa jedná o dnešnú, modernú motorku a prevedenie zadnej časti, ako je obnaženie kolesa a tvar svetla, je naozaj podarené.




54 kW (73 k) z objemu 689 cm3 je priemerný výkonový štandard, ktorý však Tracer aj vďaka hmotnosti 196 kg ponúka ako porciu extra dobre manévrovateľnej zábavy. Motor CP2 má vlastnú filozofiu (to už kde sme, keď motory riešia psyché) a krížovo ukladá kľukový hriadeľ, čím vytvára nepravidelnú sekvenciu spaľovania a tým poskytuje vysoký výkon a lineárny krútiak. V našej reči - ženie motorku vpred na počudovanie silno, pôsobí neúnavne a znie celkom dobre.


Rovnako zrýchlenie poskytuje dojem, že sa jedná o oveľa silnejšiu motorku a vysoké čísla km/h tam máte relatívne rýchlo. Pozor na ňu, častokrát z nej prehovorí vyššie spomínaná češka. Nad 150 km/h som vnímal čudné vibrácie od predného kolesa, ktoré mi bránili odvážne sa púšťať do vyšších čísiel. Príjemný bol cestovný posed, na Traceri vydržíte sedieť aj celú nádrž (17 l), … ale musíte byť trochu masochista, pretože so spotrebou 4,5 litra vás Tracer odvezie cez 350 km.




O podvozku sa píše, že je jedným z najlepších športovo-cestovných v triede. Viac súhlasím ako nie, ale má svoju pehu na krásu. Rázvor je 1460 mm, motorka sa chová veľmi obratne, naozaj sa ľahko ovláda a celé jazdenie je príjemné a veľmi dynamické. Ale priečne nerovnosti mi zakaždým pripomenuli, že nežijem v slnečnej Kalifornii a nútili hľadať číslo na zubára. Podvozok skákal a kopal, akoby bola motorka prikrátka. Dialo sa to však iba v meste, pri nízkych rýchlostiach.


Brzdy … brzdili. Vpredu 2x 282 mm kotúč, vzadu 1x 245 mm a dohromady vcelku pútavá brzdná sila, ktorá bez obmedzení krotila všetky kone. Predná pneumatika 120/70/17, široká zadná 180/55/17 vhodne prenášali žiadostivosť celého stroja na asfalt a napriek cestovnému mejkapu sa Tracer 700 naozaj ochotne ukláňal apexom a rýchlo som si naň zvykal.


 


Opäť sa mi potvrdilo, že mať predsudky nie je pekné, ani vhodné, ani osobne prospešné. Predsudky vás majú schopnosť okamžite zaviesť a poslať nesprávnym smerom. Takže predtým ako čokoľvek ofrfleme, len podľa toho ako to vyzerá, trochu spomaľme a skúsme si pozrieť celú zostavu. Gymnastika totiž naozaj nie je Miss!



Autor: Marek Varga, Foto: autor


Advertisement