Projektil!Najlepšie Tarraco?e-tronQ3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUN
Úvod / Auto/Moto / Motorky / Harley-Davidson – Cesta do hlbín motorkárskej duše

Harley-Davidson – Cesta do hlbín motorkárskej duše

Aj tento rok H-D narvali kamión motorkami a vybrali sa na výlet po strednej a východnej Európe. Zmestilo sa ich tam 23 kusov a to všetko modely pre rok 2019. Vďaka Edovi Kopčekovi a PR manažérovi Mišovi Fricovi sme boli pri tom najskôr v Žiline a potom o týždeň aj v Bratislave.


Žilina nevyšla úplne podľa predstáv, pretože bolo okolo 6-7 stupňov celsiových a takmer neustále pršalo. Napriek tomu som sa tam stihol zoznámiť s pár modelmi: Fat Bob, Breakout a Heritage. V Bratislave som potom stihol chvíľu popreháňať Road Glide Ultra a na trošku dlhšie som si zobral model, ktorý ma najviac chytil za srdce, Breakout 114


V Žiline sa nás tam zišlo iba pár. Niet sa čo čudovať. Po približne dvoch hodinách príjemného vykecávania, raňajkách a káve som sa rozhodol, že si navlečiem nepremoky a idem do toho. Na zlepšenie počasia to totiž vôbec nevyzeralo. Spolu so mnou sa odhodlali ešte dvaja kolegovia, ktorí trochu poznali okolie, tak sme išli spolu. Vybrali sme sa smerom na Terchovú a ďalej do kopcov. Zobral som si Heritage Classic 114. Je to skutočne absolútna cestovná klasika na softail ráme s príjemnými jazdnými vlastnosťami.


Motorky Harley-Davidson majú jednu krásnu vlastnosť. Už pri štartovaní musí každému srdiečko poskočiť. Nie je tam žiadny ten „ťi ťi ťi ťi“ rýchlootáčkový štartér, ale pomalobežný, silný spúšťač motora, ktorý musí prekonať ten odpor V-čkového dvojvalca. Čiže čo? „čš….čš….čš“ švác – prvé odpálenie sviečok a drak sa budí ráno v jaskyni zívaním - rozumej chrlaním ohňa. Ultra nízke otáčky voľnobehu už za studena, vibrácie a všetko to, čo k pravému traktoru patrí. No áno, na chvíľu sa zo mňa stáva traktorista. Drb jednotka, trošku plynu a ideme. Dva, tri, štyri. A zrazu je akosi jedno, čo tam mám zaradené. Motorka ide takmer stále rovnako. Ten krútiak je nehorázny. Aj tak však oceňujem aj na H-D ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa. 




Nemôžem si pomôcť, jazdu si užívam, aj keď mi zatieklo do ľavej čižmy :) Akurát si musím dávať veľký pozor na mokrej ceste v zákrutách, pretože stačí trošku viac plynu a zadné koleso chce okamžite predchádzať to predné. Vlastne nie len v zákrutách, aj na rovine. Viac plynu a zadok začne kutať a vlniť sa ako… ako.. hmmmm ako boky krásnej ženy v tvare presýpacích hodín, keď je hore počas istej príjemnej činnosti.


No nič, Harley ma dostal. Je to zvláštny pocit. A keďže úplne najviac sa mi páči Breakout, rovno si ho rezervujem na dopoludnie o týždeň v Bratislave.

 

Breakout 114

 

Tak aj bolo. Počasie sa trochu umúdrilo a tak sa veľmi teším a už o 8:30 prichádzam na Rebarborovú ulicu, ktorú musí každý harleják zo západnej časti Slovenska poznať. Na parkovisku už stojí dobre známy pomaľovaný kamión a pred predajňou ma už čaká Breakout 114. Tento model má takmer rovné riadidlá, trošku oblúk. Vzadu guma so šírkou 240 budí rešpekt. Má oblejší tvar ako u starších modelov, čo mi naozaj vyhovuje – motorka bude mať rada aj zákruty. Predné koleso má 19 palcov a je teda väčšie ako zadné. Taký klasický chopper. Motor krásne odhalený, výfuky rovno, vzduchový filter trčí na bok. Breakout je nádherný stroj z každého uhla pohľadu. Čo ma ešte dostalo je svorka upínajúca riadidlá. Tá totiž obsahuje skutočne minimalistický prístrojový digitálny panel so základnými údajmi. Rýchlosť, palivomer, kilometre. Prepnúť sa to dá ešte na otáčky motora, dojazd a máme tam tiež ukazovateľ zaradeného rýchlostného stupňa. Pár malinkých kontroliek pod tým. Nádhera. Je to celé také malé, ako keby to tam ani nebolo. Čiže len motorka, ja a cesta.




Sedí sa mi na ňom super. Sedadlo je v tvare kolísky s podporou môjho boľavého spodného stavca (chcel som napísať s podporou trtola, ale neviem, či by každý rozumel). Mám dosť dlhé ruky a aj keď sú riadidlá relatívne ďaleko, dočiahnem na ne pohodlne a príjemne. Takže štartujem už dobre známu dvojvalcovú 114ku (objem niečo medzi 1.8 a 1.9 litra), chvíľku si užívam zvuk a vibrácie na mieste – rozumej riťomasáž - a vyrážam do Rakúska, kde máme dohodnuté fotenie.


Ozaj, vedeli ste, že na Harley-Davidson sa dá vybaviť asi najnižšia poistka zo všetkých značiek? Je to z dôvodu globálne najnižšej nehodovosti tejto značky. Nečudujme sa. H-D zvádza skôr k pokojnej jazde a pritom má dostatok výkonu a najmä krútiaceho momentu na okamžité predchádzanie takmer čohokoľvek, čo vám zavadzia. A to bez nutnosti podradenia na nižší stupeň.


Motorka a jazda na nej je najmä o pocitoch. Ja som sa po pár kilometroch do Breakoutu doslova zamiloval. A viete čo? Nemá žiadne extra super jazdné vlastnosti pre rýchlu jazdu, nedokáže sa nakloniť ako „bežná“ motorka, ani brzdy nie sú oslnivé – vpredu je len jednokotúč, ale to všetko vám je úplne jedno, keď jazdíte. Ten pocit, ten zvuk, posed, pohľady všetkých okolo.. nezameniteľné. Netuším ako a čím sa im to podarilo. Ale dostali ma.




Ak sa vám nové Harley-e páčia, určite sa choďte povoziť. Je to zážitok, na ktorý sa nezabúda. A možno si jedného dňa dokážete aj splniť svoj sen a jedného takého si kúpite. Ľutovať rozhodne nebudete.

 

Autor: Hamlet, Foto: Jakub Čajko, Harley-Davidson

Advertisement