Q3 45TFSICB650R Neo Sports CaféPani MamkoAfrikaCupra AtecaAlienAudi Q3RWD = FUNBlack is backSport TurismoTechnokratLord of the RingHra o tróne(N)mancipátorV12 od AMGTemný prízrak
Úvod / Auto/Moto / Motorky / Honda CB650R Neo Sports Café – Divoká

Honda CB650R Neo Sports Café – Divoká

Viete, tie naháče nie sú pre každého. Keď sa však raz niekto do nich zamiluje, niet mu pomoci a už žiadny iný typ motorky nehľadá. Dôvodov, prečo práve naháč, môže byť viac. Z mojich skúseností sú to hlavne dve veci: rovný (alebo takmer rovný) posed a čistý odhalený dizajn. Na motorke je krásne vidieť každý detail motora, chladič, hadice ... všetko. Keď sa k tomu pridá ešte prvok, ku ktorému sa Honda vrátila iba nedávno – okrúhle predné svetlo, máme tu jednu veľmi podarenú nahú motorku a ešte aj s jedovatým motorom! Ten je totiž úplne zhodný s modelom CBR650R a Cébéčka má takisto quickshifter pre radenie nahor. Radový štvorvalec snáď už ani popisovať nemusím. Má okamžitú odozvu na plyn, či už v nižších otáčkach, alebo aj v tých vysokých. Nad 8000 sa poriadne držte, aby vás neodfúklo, resp., aby ste nezostali zrazu sediet na prdeli na ceste! To je tá drobná nevýhoda naháča so silným motorom oproti kapotovaným motorkám. Spredu vás nechráni nič a nápor vzduchu na hruď je vo vyšších rýchlostiach poriadny. Áno, vieme, že sa dajú domontovať rôzne predné štíty, to však z môjho pohľadu rozhodne pokazí vizuálny dojem.


V čom je teda ešte rozdiel oproti bratrancovi CBR650R? No samozrejme v rovných a širších riadidlách, inak naladenom podvozku a iných pneumatikách. Tieto rozdiely robia z CB úplne inú motorku. Inak sa nakláňa do zákrut, inak reaguje na nerovnosti – je mäkkšia. Nie však príliš. Tak akurát na tie naše rozbité cesty. V zákrutách sa zabavíte až až, len máte kvôli práve tým rovným riadidlám vo väčších náklonoch viac zalomené lakte. Brzdy sú postačujúce, aj keď, osobne by som prijal razantnejší nástup. Na semaforoch sa môžete pokojne prepliesť vždy dopredu. Ak tam nebude stáť nejaký placatý hypersport, tak vždy budete na zrýchlenia prví.




Spojková páčka (aj páčka prednej brzdy) je taká stará klasika. Je dosť dlhá a výrazná, až príliš ďaleko od prstov. V kombinácii s neskorším záberom spojky (úplne na konci páčky) je to trochu diskomfortné. Niečo z toho sa však určite bude dať nastaviť. Ja osobne by som páčky samotné vymenil za kratšie, športové. Trebárs rovno „zalamovačky“. To sú také tie, že keď to položíte na bok, páčka sa nezlomí, ale len otvorí na pántoch a vlastne nič sa nedeje. Na to však je lepšie nemyslieť. Žiadne pády, ani položenia na zem si neprosíme. Idem sa teraz trošku povenovať osobným pocitom, ktoré sú pochopiteľne subjektívne a každý to má trochu inak. O tom je však život - aj jazda na motorke.




Práve takýto naháč mi asi najviac pripomína moje začiatky na motorkách. Samozrejme, okrem toho výkonu a takmer dokonalej techniky. Krátko po páde socializmu, keď som práve ja začínal s motorkami, boli kapotované motorky absolútne nedostupné pre bežných ľudí. A to nie len cenou, ale aj kvôli tomu, že ich tu jednoducho nikto nepredával, ani nedovážal. Takže nám zostali Jawy a MZ-y. Takmer všetky to boli naháče s kruhovým predným svetlom. To preto mi CB650R pripomína moje ranné motorkovanie. A je to veľmi príjemné! Sadal som na ňu týždeň s pocitom, že mám znova 16, 17 ... rokov!




A práve teraz môžem zhodnotiť, čo sa oproti tým časom zmenilo. No zmenilo sa okrem toho, že to má dve kolesá, motor, kruhové svetlo a reťaz, úplne všetko. Na CB-čku sa môžete spoľahnúť v každej situácii. ABS pomáha na klzkom povrchu. Kontrola trakcie dovolí aj v maximálnom náklone na výjazde zo zákruty zadeliť plný plyn aj na dvojke. Táto funkcia je vypínateľná ukazovákom ľavej ruky, ale ak to vypnete a skúsite vyššie popísanú vec, idete zaručene do šancu! (že vraj to je po východniarsky priekopa, opravte ma, ak sa mýlim, ani neviem, či som to napísal správne, ale veľmi sa mi tento výraz páči). Každopádne, kto si trúfne jazdiť bez kontroly trakcie a ovládať preklzujúce zadné koleso v náklone, zabaví sa zaručene poriadne. Ideálne však na uzavretej trati a na vlastnej motorke, nie na testovacej – akú mám k dispozícii ja. Brzdy sa zahryznú po riadnom zatlačení na páčku brutálne a ABS-ko reaguje hneď. Vpredu sa nedá vypnúť, na to sme si už zvykli. Kvôli bezpečnosti. Nie je to tak dávno, keď motorky nemali ABS vôbec a dnes? Je to povinnosť od r. 2017. Každá nová predaná motorka musí mať ABS aspoň vpredu. Časy sa menia a treba sa s tým zmieriť. CB-čka však aj napriek moderným technológiám a elektronickým pomôckam zostala rýchlou, zábavnou a krásnou motorkou. A zostáva sama sebou. Podľa mňa, okrem prvých Hornetov je toto samotná definícia naháča.


Ak teda vaše srdiečko, napriek zahmyzovanej hornej časti tela, baží po veľmi peknom a technicky takmer dokonalom naháčovi, určite neprehliadnite CB650R! Pripravte si na ňu 7590 europeniazov. Dávam jej 4 a pol obrubníka (z možných 5).

 


Autor. Hamlet, Foto: Filip Damé

 

Advertisement